10 گرایش بازاریابی دیجیتال در سال 2020

گرایش بازاریابی دیجیتال

توانایی انطباق با دنیای در حال تغییر برای دیجیتال مارکتینگ ضروری است. هر چند برخی از روندهای بازاریابی ویژگی‌های بهتری نسبت به موارد دیگر ارائه می‌دهند، با این حال پایدار ماندن در بسیاری از این روش‌ها و پیشرفت در آن باعث می‌شود که تجارت شما استراتژی‌های بازاریابی خود را تنظیم کند.

10 گرایش بازاریابی دیجیتال

برای حفظ و باقی ماندن در روند بازاریابی اینترنتی بهتر است که به مهم‌ترین روندهای آن توجه داشته باشید که عبارتند از:

  1. محتوا و داستان نویسی بصری
  2. چت بات
  3. محتوای با کیفیت
  4. جستجوی صوتی
  5. شخصی‌سازی
  6. استفاده از هوش مصنوعی
  7. گوگل آنالیتیکس
  8. حفظ و نگهداری مشتریان
  9. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  10. گوگل ادز

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. محتوا و داستان نویسی بصری

سیستم عامل‌هایی که روی محتوای بصری تمرکز می‌کنند تا سال‌های آینده نیز ادامه خواهند یافت. مرجع قدرت تصویربرداری قوی و تعاملی برای اکثر افراد قابل توجه است، از این رو نمی‌توانید از ویژگی‌های مهم آن چشم پوشی کنید. رسانه‌های اجتماعی بصری و کانال‌هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب و مواردی مانند آن، مسیرهای اصلی رسیدن به آن هستند. بازاریابی و تولید محتوا بسیار مهم است، بسیاری از بازاریابان از محتوای پویا و سفارشی‌سازی شده برای محتوای خود استفاده می‌کنند.

2. چت بات

استفاده از هوش مصنوعی و ربات‌ها می‌تواند در این بخش به کمپین شما کمک کند. وجود آن‌ها می‌تواند برای ارتقا خدمات مشتریان مفید بوده و تا حد زیادی به صرفه‌جویی در زمان کمک کند. گاهی ممکن است برای مشتریان سوالاتی در برخی از ساعات خاص به وجود بیاید، اما از آنجایی که ساعت کاری شما تمام شده است، وجود چت بات باعث می‌شود تا بتوانید در زمان مناسب به کاربران خود پاسخ دهید. وجود آن‌ها می‌تواند تا حداکثر 85% به خدمت رسانی به مشتریان کمک کند.

چت بات

3. محتوای با کیفیت

بهترین استراتژی ‌های تولید محتوا در بازاریابی آنلاین را به کار بگیرید. تولید محتوای معنی دار بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. در جهان پر از اطلاعات، مطالبی که استثنایی، متمایز و مفید هستند، بیشتر از سایر گزینه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. زمانی که محتوا به اندازه کافی مفید و قابل توجه باشد، می‌توان از آن به روشی جذاب استفاده کرد. از طرف دیگر هر چقدر که مطالب قابل توجه و سرگرم کننده به کار گرفته شوند، احتمال ارزشمندی آن برای کاربران بیشتر است.

4. جستجوی صوتی

پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2020، چیزی بالغ بر 50% از جستجوها در اینترنت مبنی بر روش صوتی باشند. این روش توسط گوگل و در سال 2011 معرفی شد و هر چند در ابتدا بیشتر به یک سرگرمی جالب شبیه بود، با این حال رفته رفته کاربران دریافتند که چگونه می‌توانند از ویژگی‌های آن به خوبی استفاده کنند. با این حال، پیشرفت در فناوری تشخیص گفتار نقش جستجوی صوتی را به میزان قابل توجهی تغییر داده است. آمار موجود نشان می‌دهد که 41% از افراد حداقل یک بار در روز از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که برای باقی ماندن در دنیای بازاریابی دیجیتال و همچنین پیشرفت روندهای تجارت، لازم است که به آن توجه کنید.

یکی دیگر از فناوری‌های مهم در این بخش، بلندگوهای هوشمند است که جستجوی صوتی را دقیق‌تر و راحت‌تر کرده است.

5. شخصی‌سازی

مصرف کنندگان در تشخیص تبلیغات و روش‌های توزیع آن، به آگاهی رسیده‌اند. به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع شیوه‌های سنتی گذشته جواب نمی‌دهد و نیاز است که از ترفندهای بهتری مثل ابزارهای بازاریابی آنلاین استفاده شود. یکی از این تکنیک‌ها، شخصی‌سازی تبلیغات است که می‌تواند موفقیت شما را به میزان قابل توجهی بهبود دهد.

ایمیل مارکتینگ می‌تواند به خوبی از این مزیت وام بگیرد و با دسته‌بندی مشترکین، به ارسال پیام‌های تبلیغاتی شخصی‌سازی شده به آن‌ها کمک کند. با در دسترس بودن داده‌هایی از قبیل عادات خرید، توجه به رفتار مصرف کنندگان و علایق آن‌ها، هدف‌گیری مشتریان واجد شرایط آسان‌تر خواهد بود.

کمپین‌هایی که از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنند، میزان موفقیت بالاتری دارند.

6. استفاده از هوش مصنوعی

به کارگیری هوش مصنوعی بینش‌های عمیق‌تری را برای تجزیه و تحلیل رفتار و الگوی جستجوی مصرف کنندگان فراهم می‌کند و به تجارت‌هایی که از بازاریابی دیجیتال در صنعت خود استفاده می‌کنند کمک می‌کند تا مشتریان، محصولات و خدمات خود را بیابند. هوش مصنوعی کارایی را در هر کاری که انجام می‌دهید، از معرفی محصولات گرفته تا ایجاد محتوا، شخصی‌سازی ایمیل، انجام معاملات تجارت الکترونیک و موارد دیگر فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند سریع‌تر به خواسته خود دست یابند.
وجود آن‌ها نه تنها تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال، بلکه زندگی روزمره ما را نیز تحت تاثیر قرار داده و به مشاغل اجازه می‌دهد تا باهوش‌تر عمل کنند.

تحلیل نتایج

7. گوگل آنالیتیکس

این یک ابزار مفید با هدف کمک به صاحبان مشاغل و درک بهتر مشتریان و هر آن چیزی است که به دنبال آن هستند. انواع مختلفی از داده‌ها در دسترس می‌باشد، روند فعلی، بیشتر درباره بهبود کارایی این ابزار به منظور رفع خواسته‌های افرادی است که از آن استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید به کمک آن تشخیص دهید که چه نوع داده‌ای برای شما مناسب‌تر است و اهدافی که در نظر دارید را بهتر تجزیه و تحلیل می‌کند.

دانستن اینکه ترافیک وبسایت شما از کجا به دست می‌آید، یا بازدیدکنندگان چه ویژگی‌هایی را ترجیح می‌دهند، به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی آنلاین خود را تنظیم کرده و معیارهای مربوط به افزایش تبدیل فروش، ترافیک وبسایت و بازدید از صفحات خود را توسعه دهید.

8. حفظ و نگهداری مشتریان

یکی از جنبه‌های مهم در بازاریابی، دستیابی به مشتریان جدید و گسترش حوزه نفوذ کسب و کارها در تجارت است. با این حال نگهداری مشتریان قبلی و تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار نیز می‌تواند از اولویت‌های مهم یک کسب و کار به شمار آید. اگر به دنبال افزایش مشارکت، پیشرفت و رشد هستید، بهتر است برنامه‌های مشخصی برای نگهداری مشتریان خود داشته باشید. ابتکاراتی مانند استفاده از شخصی‌سازی، بهبود تجربه مشتری، فراهم کردن راحتی مشتریان و مواردی از این دست، نقش اساسی در حفظ آن‌ها فعلی در دراز مدت خواهد داشت.

9. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به بخش غیر قابل انکار امور روزمره مردم (برای برخی به شکل اعتیادآور) تبدیل شده‌اند. به همین دلیل است که برندها می‌توانند به خوبی از آن استفاده کنند. تبلیغات و هدف‌گیری مخاطبان واجد شرایط به کمک هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر و تحول است تا این اطمینان حاصل شود که آن‌ها درباره ویژگی‌ها، محصولات و خدمات برند شما اطلاع دارند. به عنوان مثال امروزه بسیاری از تجارت‌ها، در فیس‌بوک و یا لینکدین امور مربوط به بازاریابی آنلاین خود را انجام می‌دهند.

10. گوگل ادز

بسیاری از بازاریابان در حال حاضر از ویژگی‌های گوگل ادز استفاده می‌کنند. اتوماسیون بازاریابی موضوع مهمی است که به صرفه‌جویی در زمان کمک شایانی می‌کند.
با توجه به ویژگی‌هایی که هر کدام از این روش‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توانید از بهترین آن‌ها برای نام تجاری خود استفاده کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.