بازاریابی به کمک موتور جستجو

موتور جستجو

برای فعالیت‌هایی نظیر بازاریابی فاکتور‌های بیشماری وجود دارد که از آن‌ها برای رسیدن به فروش بیشتر و همین طور ایجاد اهداف بلند مدت می‌توان بهره‌مند شد. اولین نکته‌ای که در بازاریابی به سبک موتور جستجو وجود دارد در دست داشتن شاخص‌هایی همچون کلمات کلیدی خواهد بود.
به دست آوردن کلمات کلیدی خود می‌تواند باعث ایجاد بهترین رتبه در میزان جستجو‌هایی که برای موتور‌های جستجو حاصل می‌شود.
فاکتور دیگری به نام تبلیغات آنلاین در این مرحله نیز می‌تواند بسیار راهگشا باشد در اصل رابطه‌ای که برای این موضوع وجود دارد؛ تبلیغ برای کلمات کلیدی خواهد بود هر کلمه کلیدی می‌تواند دارای گزینه‌هایی باشد که هر کدام از آن‌ها را می‌توان به صورت تبلیغات گسترده به کار برد.
ابزار‌های زیادی برای موتور‌های جستجو و به دست آوردن رتبه نخست برای هر کلمه کلیدی که برای محصول و یا خدمات به کار برده شده است وجود دارد. یکی از ابزار‌هایی که می‌توان از آن نام برد گوگل ادوردز است که به صورت لاتین به این شکل نوشته می‌شود: GOOgle Adwords، این ابزار به عنوان یکی از سرویس‌های تبلیغاتی برای گوگل است.
فعالیتی که برای این ابزار در نظر گرفته شده است میزان جستجو‌هایی است که می‌تواند انجام دهد و همین طور رتبه بندی که بر اساس هزینه‌ای که به گوگل پرداخت می‌شود را برای محصول به وجود می‌آورد.

بازاریابی با موبایلبنابراین ترفندی که برای این ابزار وجود دارد هزینه‌ای است که از افراد دریافت می‌کند این هزینه می‌تواند در بالا افزایش ترافیک وبسایت در میزان جستجو بسیار موثر و تاثیرگذار باشد. فاکتور دیگری که می‌توان از این ابزار به دست آورد نشان دادن وبسایت در نتایج جستجو با کلید واژه‌هایی خاص می‌باشد.

نکاتی که در عملکرد ابزار GOOgle Adwords

  • تعریف صحیح و درست از فعالیت
  • بودجه بندی مطلوب
  • به کار بردن صفحه فرود

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد در میزان اثربخشی و بهبود عملکرد جستجو برای به دست آوردن نتایج مناسب‌تر بسیار مطلوب خواهد بود و می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد.

  • نکته

یکی از نکاتی که در رابطه با موتور جستجو باید در نظر داشت میزان جستجو‌هایی است که برای آن به کار برده می‌شود. بنابراین برای به دست آوردن جستجو مطلوب باید ابتدا واژه‌هایی را که برای جستجو در گوگل به کار برده می‌شود را مورد بررسی قرار داد و از کلماتی استفاده کرد که در موتور‌های جستجو به صورت ارگانیک و اصیل باشد.
با این حال میزان مرتبط بودن کلمات کلیدی با ویژگی‌هایی که برای محصول به کار برده می‌شود بسیار مهم است. در نتیجه اگر میزان مرتبط بودن آن‌ها با هم به شکل تاثیرگذاری نباشد نمی‌توان جستجو مناسب و قابل قبولی را به دست آورد.
برای این که بتوان میزان جستجو‌های زیادی را به خود اختصاص داد باید هزینه ترافیک سنگینی را که در قسمت ورودی سایت اتفاق می‌افتد را در نظر داشت.
به دست آوردن درصد بالایی از جستجو به میزان مخاطبان و کلیک‌هایی است که انجام می‌دهند اگر پنجاه درصد از کلیک‌های جستجو برای یک محصول و یک سایت انجام بگیرد در صد بالایی از جستجو را به خود اختصاص داده است و همچنین با سطح ترافیک زیادی نیز رو به رو می‌شود.

  • نکته

تاثیر تیتر محتوا در بازاریابی آنلاین بسیار زیاد است، یکی از نکاتی که در رابطه با محتوا برای بازاریابی اینترنتی باید بیان کرد اصل بودن آن است.
بنابراین محتوا‌هایی که ایجاد می‌شوند برای جذب بیشتر مشتری خواهد بود و در اصل هیچگونه موارد مشابه در آن نباید دیده شود.
گاهی اوقات برخی از افراد بر این باورند که محتوا‌هایی که ایجاد می‌شود مشابه محتوا‌های دیگری است که در فضا آنلاین وجود دارد در صورتی که محتوا خود یک فاکتور ارزشمند برای بازاریابی آنلاین و نباید از محتوا‌های مشابه و کپی استفاده شود.
در هر صورت باید این مطلب را مورد ارزیابی قرار داد که محتوا باید اصل و استاندارد باشد تا بتواند روند بهتری را برای ایجاد قابلیت‌های بیشتر به دست آورد.

سود آوری

بازاریابی و تولید محتوا بر اساس چند فاکتور ارزشمند فعالیت خود را انجام می‌دهد که شامل:

  • ایجاد محتوای ارزشمند
  • محتوای مرتبط و یکپارچه
  • به دست آوردن مخاطبان
  • نگه داشتن مخاطب به دست آمده

یکی از نکاتی که در رابطه با مشتری باید به کار برد نگه داشتن آن به عنوان یک مشتری خواهد بود. بنابراین درصد‌های استفاده‌ای که از این مشتری به دست می‌آید به شدت بیشتر خواهد بود. در حال حاضر فاکتوری که باید آن را همیشه در ذهن داشت انتشار محتوا با ارزش بسیار بالا است. بازاریابی محتوا به صورت کوتاه مدت به کار برده نمی‌شود و این ویژگی خوبی برای بازاریابی‌هایی است که بر اساس محتوا صورت می‌گیرد؛ زیرا زمانبندی طولانی مدت را برای آن می‌توان به دست آورد. زمانبندی‌هایی که در طولانی مدت ایجاد می‌شود نتایج بهتر و مناسب‌تری را نیز به ارمغان خواهد آورد و هم این که از بین نیز نمی‌روند و در هر برهه از زمان کارایی خود را خواهند داشت.
محتوا، برای مشتریان دارای اهمیت بسیار زیادی است؛ زیرا آن‌ها با استفاده از محتوا می‌توانند تمامی اهداف و جنبه‌هایی را که برای محصول و همین طور کسب و کار مربوطه وجود دارد را به آسانی بشناسند و مورد ارزیابی قرار دهند. شناخت کسب و کار خود یک فاکتور بسیار مهم برای مشتری است که بتواند از آن در جهت به کارگیری محصول و یا خدمات مورد نظر با دقت بیشتری وارد عمل شود و یا این که دست به جستجو‌های بیشتری بزند.
با این بازاریابی‌هایی که بر اساس محتوا صورت می‌گیرد تنها به یک شکل نیستند و قابلیت‌های متفاوتی برای آن‌ها وجود دارد و می‌توان شکل‌های دیگری از آن‌ها را به دست آورد. در هر حال مطلبی که باید نسبت به آن دقت بیشتری را به خرج داد میزان به کار بردن محتوا و ساختاری است که برای آن به کار برده می‌شود در هر صورت محتوا در هر شکلی که استفاده شود باید استاندارد‌های بهینه شده خود را نیز در اختیار داشته باشد تا بتوان از آن به شکل قابل توجهی بهره‌مند شد.
با این حال بازاریابی آنلاین توانسته است با به کار بردن ابزار‌های مدرن و پیشرفته و همین طور استراتژی‌های بلند مدت به خوبی به هدفمندی خود در این رابطه دسترسی داشته باشد تا شکل بهتری را از خود به نمایش بگذارد. این شکل بهتر در هر صورت زمانی اتفاق می‌افتد که بازاریابی مرکز هدف خود را مشخص کرده باشد که آن هم دسترسی به مشتری است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.