راهنمای گام‌به‌گام بازاریابی حلقه بسته 

بازاریابی حلقه بسته

یکی دیگر از انواع بازاریابی‌های موجود به نام بازاریابی حلقه بسته است که وابسته به داده‌ها و اطلاعات حلقه بسته است. بسته بودن حلقه به این معنا است که قسمت‌هایی که در حلقه قرار می‌گیرند گزارش کارایی و وقایعی که رخ داده است را به قسمت بازاریابی ارسال می‌کند. این کار موجب می‌گردد که قسمت بازاریابی عالی‌ترین و بدترین منابع اثربخشی خود را شناسایی کند.
از نگاه دیگر بازاریابی حلقه بسته بر اساس تحلیل‌ها و ارزیابی‌ها برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی است که به ROI و بازگشت سرمایه به وجود آمده است.

برای بسته شدن حلقه بازاریابان باید سعی خود را انجام دهید تا از ابتدایی‌ترین قدم تا هنگامی که تعامل با مشتری باعث فروش می‌گردد را دنبال و تحلیل نمایید. بازاریابی حلقه بسته این امکان ایجاد می‌کند که هر کدام از سرنخ‌ها یا لیدها فرصت‌های موجود و مشتریان را به کمپین‌های بازاریابی بازگرداند تا باعث بازگشت سرمایه افزون‌تر به شرکت گردد.

برای اغلب بازاریابان احداث و انجام روش بازاریابی حلقه بسته پیچیده و دشوار به نظر می‌رسد. برای آنکه بازاریابی اثربخش و مفید باشد لازم است که این قابلیت را داشته باشید که بتوانید از تمامی لیدها، مشتریان و بودجه‌های مصرف شده را به بازاریابانی که باعث آن شده‌اند متصل کنید. به این طریق می‌توانید ارزش هر کمپین را اثبات کنید همچنین جلوه دهید که چطور می‌توانید با استفاده از روش‌های کارآمد و موثر به مشتریان دسترسی پیدا کنید.

راهنمای گام‌به‌گام بازاریابی حلقه بسته 

مراحل بازاریابی حلقه بسته

بخش‌های بازاریابی حلقه بسته در دیجیتال مارکتینگ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نصب کوکی بر روی مرورگر برای افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند.

حلقه بسته

نخستین مرحله در بازاریابی حلقه بسته است. با توجه به اینکه سرنخ‌ها بر اساس روش‌های فروش و بازاریابی پیشرفت می‌کنند، کوکی‌ها نیز این قابلیت را دارند تا آن‌ها را به شبکه‌های مناسبی متصل کنند. برای نمونه بازدیدکنندگان وبسایت که از طریق URL به وبسایت شما می‌آیند با استفاده از کمپین بازاریابی ایمیلی، قابلیت سرچ را خواهید داشت تا بتوانید منبع اصلی آن‌ها را شناسایی کنید. این موارد قدرت داده‌ها را برای شما مشخص خواهند کرد که در واقع متکی بر نرم‌افزارهای تحلیلی بازاریابی می‌باشند.

گوگل آنالیتیک از موتورهای جستجو پرکاربرد و موثر در این خصوص است. با نگاه کردن به این داده‌ها شما می‌توانید فرایندها را به خوبی شناسایی کنید و شبکه‌ها را نسبت به یکدیگر شناسایی کنید. از این طریق نیز می‌توانید به صورت موثر شبکه‌ها را شناسایی و با انجام روش‌های مناسب و کاربردی آن‌ها را بهینه کنید.

بهترین و ساده‌ترین روش برای بستن حلقه آن است که از طریق وبسایت خود که به معنای مرکز اصلی بازاریابی است، قرار دهید. بازاریابی ایمیلی، سئو سایت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، جستجوی پولی، لینک‌های کمکی و کمپین‌های آفلاین می‌بایستی کاربران را به سوی خود جلب نماید. لازم است که در ابتدای امر از یاد نبرید که پیش از درگیری کاربران آن‌ها را از وجود کوکی‌ها و بی‌خطر بودن آن‌ها برای امنیت اطلاعاتشان، مطلع کنید.

کاربرد بازاریابی حلقه بسته

دنبال کردن فعالیت کاربرانی که از وبسایت شما بازدید می‌کنند

با توجه به اینکه ترافیک وبسایت را شناسایی کردید و متوجه شدید که این ترافیک مربوط به کدام بخش است، خوب است که رفتار بازدیدکنندگان که ترافیک ایجاد کرده‌اند را بررسی کنید و مشاهده کنید که صفحات توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. از طریق این اطلاعات و شناسایی مسیرهایی که مخاطبان را به سوی صفحات پرترافیک هدایت کرده است باعث می‌شود با در نظر گرفتن روش‌های بازاریابی دیجیتالی این مسیر را به سرعت و بهینه‌تر کنید. این قسمت فنی‌ترین بخش در گزارش‌گیری حلقه بسته است، قسمتی که باید مطمئن شوید که می‌توانید با استفاده از اطلاعات کلیدی که بازدیدکنندگان با تکمیل کردن فرم وبسایت در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. بدون این بخش اطلاعات ما به دو بخش کلی و مجزا تبدیل خواهد شد، این امکان در این بخش وجود دارد که داده‌های مخاطبان را با رفتار آن‌ها مقایسه کنید و به بهترین روش با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

تبدیل کردن سرنخ‌ها به مشتریان و اعتبار بخشیدن به منبع اصلی

برای بررسی کردن میزان بازدیدهایی که منجر به فروش شده‌اند. کدام یک از آن‌ها اثربخشی بیشتری در فروش داشته‌اند. بازاریابی حلقه بسته این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید فعالیت‌هایی که باعث بیشترین یا کمترین فروش می‌شوند را شناسایی کنید.
برای انجام این کار نیاز است که به تمام سرنخ‌های خود دست یابید و از گروه فروش خود بخواهید که تمامی منابع اتصال این افراد را شناسایی کرده و اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند؛ بر همین اساس نیاز است که مشتریان احتمالی با شما تماس بگیرند و از آن‌ها بپرسید که شیوه آشنایی شما با این مجموعه به چه نحوی بوده است، سپس تمامی اطلاعات را ثبت نمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.