بازاریابی محتوایی در مقابل بازاریابی آنلاین، کدام مناسب‌تر است؟

بازاریابی محتوایی

زمانی که به این فکر می‌کنید که کدام استراتژی بازاریابی برای تجارت شما مناسب‌تر است، موارد بسیاری وجود دارد که به ذهن می‌رسد. با این حال برای درک بهتر لازم است از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوایی اطلاع داشته باشید. اینکه بدانید از چه راهبردهایی برای تجارت خود استفاده کنید و اینکه از کجا شروع کنید، بسیار مهم است.

بازاریابی محتوایی در مقابل بازاریابی آنلاین

بازاریابی محتوایی باعث افزایش علاقه مشتری به یک برند می‌شود. به عبارت بهتر این کار باعث می‌شود تا مردم از برند شما و نام تجاری که با آن در حال فعالیت هستید، آگاه شوند. اهمیت و نقش تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت. مهم‌ترین هدف بازاریابی محتوا معرفی محصول و خدمات است، این مسئله در دستیابی و حفظ مشتریان بسیار مهم است. زمانی که محتوای عالی تولید می‌کنید، مردم نسبت به محصولات و خدمات شما آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند. با این حال نکته‌ای که در این مرحله لازم است به یاد داشته باشید این است که لزوما تمام کسانی که به محتوای شما علاقه‌مند شده‌اند، خریدار نخواهند بود.

بازاریابی و تولید محتوا به شما کمک می‌کند که با مشتریان خود روابط قابل اعتماد و پایداری ایجاد کنید. به عنوان مثال راه‌اندازی وبلاگ وبسایت تجارت الکترونیک می‌تواند برای پاسخ به سوالات مشتریان نیز مورد استفاده قرار گیرد. هر چقدر که مطالب منتشر شده در آن با کیفیت بیشتری ارائه شوند، شما برای مشتری به یک متخصص قابل اعتماد تبدیل خواهید شد.
در این صورت هنگامی که مخاطبان به مورد خاصی نیاز داشته باشند، به دنبال شما می‌آیند، به این خاطر که به آنچه می‌گویید اعتماد دارند، همین امر است که در نهایت باعث می‌شود مشتریان بیشتری داشته باشید که مایل به خریداری محصول مورد نظر خود از شما هستند.

تیم تولید محتوا

در مقابل این مفاهیم بازاریابی آنلاین شامل تاکتیک‌هایی مانند اجرای تبلیغات به کمک امکانات PPC و یا سئو سایت می‌باشد. هدف شما در این بخش تبدیل مشتریان به خریداران است. به همین دلیل باید تا حد ممکن از مواردی استفاده کنید که برای مخاطب جذاب باشد تا آن‌ها مایل باشند که در وبسایت شما کلیک کنند و مدت زمان بیشتری را در آن سپری کنند. نقش بازاریابی آنلاین این است که مشتریان را وادار می‌کند به فراتر از چیزی که به دنبال آن هستند، بروند. هنگامی که تبلیغات آن‌ها را به سمت وبسایت شما سوق داد، وظیفه شما این است که اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به حدی جذاب و بهینه شده است که مخاطب را متقاعد می‌کند که از شما خرید کند

انواع بازاریابی آنلاین در برابر بازاریابی محتوایی

قبل از آنکه بدانید کدام یک بهتر برای کسب و کار شما عمل می‌کنند، لازم است به ویژگی‌های هر یک و کارهایی که می‌توانند برای شما انجام دهند، پی ببرید. بازاریابی محتوایی خوب همواره شامل تصاویر، متن، فیلم و یا حتی اصوات با کیفیت است که برای جذب مخاطبان از آن استفاده می‌شود. با این حال هر کدام از آن‌ها انواعی دارند که شناخت آن‌ها باعث می‌شود عملکرد بهتری هنگام استفاده از هر یک داشته باشید.

وبلاگ

اهمیت استراتژی محتوا در سایت‌های تجارت الکترونیک را نمی‌توان نادیده گرفت. هر چقدر که مطالب تازه و به روز را در سایت خود منتشر کنید، به مخاطب این احساس را منتقل می‌کنید که برای شما اهمیت دارند، این به جذب بهتر آن‌ها کمک خواهد کرد.

ممکن است یک وبلاگ چندین هدف مختلف را ارائه دهد، با این حال یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که اطلاعاتی را به مخاطب عرضه کنید که برای او با ارزش باشد. یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود به مناسب‌ترین مطالب دست یابید این است که بازار هدف خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که آن‌ها به دنبال چه مطالبی هستند و از کدام یک از آن‌ها استقبال می‌کنند.

ارائه نظرات

اگر به دنبال کنندگان خود این امکان را بدهید که در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک یا اینستاگرام و وبسایت‌های خود سوال بپرسند یا نظرات خود را ارائه کنند. این کار افراد را درگیر می‌کند تا در گفتگوها و مباحث شرکت کنند. علاوه بر این با پاسخ دادن به سوالاتی که وجود دارد می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که تا چه حد برای شما مهم هستند.

بازاریابی آنلاین

ارائه پیشنهادات بیشتر

نیازی نیست که تمامی بخش‌ها تنها شامل محصولات، خدمات و یا برند تجاری شما باشند. گاهی اوقات اگر برای مشتری الهام بخش باشید، احساسات بهتری را در او ایجاد می‌کنید. این کار می‌تواند به طور غیر مستقیم باعث شود تا سود شما بیشتر شود و در نتیجه باعث جلب توجه مشتری شوید. برای این کار تنها کافی است در کنار یک محصول اصلی، دیگر کالاها و محصولاتی را ارائه دهید که مرتبط با آن باشند و احتمالا برای مخاطب ارزشمند هستند.

اهمیت وجود تصاویر

کلمات تمام آن چیزی را که باید به مخاطب منتقل نمی‌کنند. به همین دلیل وجود تصاویر بسیار مهم است. تصاویر می‌توانند تمامی ناگفته‌ها را بیان کنند، به خصوص زمانی که کلام از گفتار باز می‌ماند. هنگام انتشار عکس‌ها نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که کیفیت تصاویر خود را افزایش دهید. بهتر است عکس‌ها داستانی را بیان کنند که به نوعی آموزنده هستند و باعث جلب نظر مشتری می‌شوند.

اینفوگرافیک

اهمیت اینفوگرافیک در بازاریابی بسیار زیاد است. برای سرگرمی بیشتر و روش‌های آموزنده و جذاب می‌توانید از اینفوگرافیک استفاده کنید. آن‌ها می‌توانند پیچیده‌ترین مطالب را در کوتاه‌ترین زمان و با سرگرم‌کننده‌ترین روش در اختیار مخاطب قرار دهند. این مولفه بصری برای کاربر بسیار مفید خواهد بود، زیرا به او نشان می‌دهد که شما دقیقا درباره چه چیزی صحبت می‌کنید. این موارد تنها بخشی از کارهایی است که می‌توانید در بازاریابی محتوا انجام دهید. موارد بیشتری نیز وجود دارد که می‌تواند در این بخش به شما کمک کند.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.