استراتژی بازاریابی موسسات حسابداری چگونه است؟

بازاریابی موسسات حسابداری

شرکت‌هایی که در حوزه حسابداری فعالیت می‌کنند باید بتوانند با زبان حسابداری با آن‌ها صحبت کنند. استراتژی بازاریابی موسسات حسابداری برای به دست آوردن اطمینان از بهترین بازده سرمایه‌گذاری در زمان مشخصی انجام می‌شود.

استراتژی بازاریابی موسسات حسابداری

استراتژی‌های بازاریابی و فروش عبارتند از:

  1. فعالیتی هدفمند
  2. پیشنهاد فروش ویژه و با ارزش را صحیح ارائه دهید
  3. محافظت کردن از استراتژی‌های شرکت خود
  4. شبکه‌های بازاریابی و فروش
  5. جلب کردن اهمیت حسابداران
  6. ارائه دادن اطلاعات مناسب
  7. بهینه‌سازی موتور جستجو
  8. استفاده از شبکه‌های اجتماعی هدفمند
  9. بازاریابی و فروش به عنوان شغل تمام وقت
  10. پیگیری مستمر سرنخ فروش
  11. به هر مشتری تازه وارد سریع جواب مثبت ندهید
  12. داشتن گوشی برای شنیدن و زبان گویا

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. فعالیتی هدفمند

در بازاریابی و فروش شما باید تمرکز خود را بر روی توافقی از پیش تعیین‌شده همچنین ارائه یک شخصیت منحصربه‌فرد که برای مشتری جذاب باشد داشته باشید. با رعایت نمودن این موارد شما می‌توانید بهترین عملکرد را برای بازار هدف خود مشخص کنید.

مخاطبان هدفمند در بازاریابی

2. پیشنهاد فروش ویژه و با ارزش را صحیح ارائه دهید

دادن یک پیشنهاد ارزشمند در حقیقت یک پیشنهاد فروش خاص نیست، بلکه یک پیشنهاد ارزشمند عناصر استراتژی بازاریابی داخلی است که پیشنهاد فروش ویژه قدرت خرید مشتریان را مدنظر دارد. در واقع یک پیشنهاد فروش ویژه نیز از یک پیشنهاد ارزشمند متفاوت است به شکلی که مزیت برتر شما را در جذب مشتریان برجسته‌تر می‌کند و توانایی شرکتتان را برای محقق کردن خواسته‌ها و نیازشان نشان می‌دهد.

3. محافظت کردن از استراتژی‌های شرکت خود

با توسعه و گسترش چشم‌انداز خود برای مشتریان خود ارزش و اهمیت قائل شوید تا آن‌ها نیز از شرکت شما قدردانی کنند. در حقیقت مشتریان نیز حاضر به پرداخت بهای بیشتری خواهند شد. همیشه دست و دلباز باشید، همچنین قدردان مشتریان خود باشید و برای آموزش‌وپرورش دیگران اهمیت قائل شوید.

4. شبکه‌های بازاریابی و فروش

بازاریابی با استفاده از خبرنامه‌های توسعه‌یافته و ایمیل همیشه پاسخگو نخواهد بود. در صورتی که شما مشتری خاص و ایده آل خود را بشناسید می‌توانید آنچه را که آن‌ها تمایل دارند را درک کنید و آن را به مشتری به فروشید. ممکن است ایمیل مارکتینگ کار صحیحی باشد اما نخست باید مشتری موردنظر خود را پیدا کنید سپس مشخص کنید که آیا این ابزار بهترین نگرش و رویکرد را برای برقراری ارتباط دارد یا خیر؟

5. جلب کردن اهمیت حسابداران

در صورتی که تمایل دارید که در مرکز توجه حسابداران قرار بگیرید، باید برجسته باشید. با استفاده از جلوه‌ها و تصاویر خاص، طرح‌ها و متون منحصربه‌فردی در وبسایت‌ حسابداری شرکت با مشتری خود ارتباط و تعامل برقرار کنید. ریزبین بودن آن‌ها باعث می‌شود تا در مرکز توجه دیگران قرار بگیرید و آسان‌تر بتوانید به مشتریان موردنظر خود نزدیک شوید.

استراتژی‌های بازاریابی و فروش

6. ارائه دادن اطلاعات مناسب

هر صفحه از وب‌سایت باید مربوط به یک مطلب خاصی باشد. در ضمن آن مطلب نیز بایستی با هدف وب‌سایت شما همخوانی داشته باشد. ارائه دادن دو یا چند گزینه باعث ایجاد تردید و شک می‌شود و مشتری را از ادامه جستجو باز می‌دارد. بنابراین باید توجه داشته باشید که حسابداران را گیج و گمراه نکنید.

7. بهینه‌سازی موتور جستجو

سئو سایت اهمیت زیادی دارد، چگونگی تنظیم کردن وب‌سایت حسابداری با در نظر گرفتن 5 کلمه کلیدی و جستجوی آن‌ها در گوگل تا مشتریان بتوانند وب‌سایت شما را به راحتی پیدا کنند. با این حال شما بهتر است که این کار را بر مبنای عناوین، محتوا و ابر داده در وب‌سایت خود انجام دهید. در صورتی که هیچ موتور جستجوگری برای این کار در نظر ندارید، باید به امید معجزه‌ای باشید تا شرکت شما در ذهن مشتریان باقی بماند.

8. استفاده از شبکه‌های اجتماعی هدفمند

مشتری و مخاطب هدفمند شما عضو کدام یک از شبکه‌های اجتماعی است؟ تنها از رسانه‌هایی استفاده کنید که مورد توجه مشتریان شما هستند. چنانچه آن‌ها در فیسبوک هستند شما نیز عضو فیسبوک شوید در صورتی که در توییتر هستند شما نیز به توییتر بروید. عضو شدن در تمامی شبکه‌های اجتماعی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بر روی مخاطبان خود نظارت داشته باشید و از آن‌ها نگهداری کنید و آن‌ها را تشویق کنید، با این حال نمی‌توانید که به یک باره بر روی تمامی آن‌ها تمرکز کنید.

9. بازاریابی و فروش به عنوان شغل تمام وقت

بازاریابی و فروش در شرکت‌های کوچک بیشتر به عهده شخص ثالثی است که رشد آتی شرکت شما وابسته به تلاشی است که او برای بازاریابی انجام می‌دهد. برای این حوزه شخصی را استخدام کنید که با بازاریابی تخصصی آشنایی دارد و به شکل حرفه‌ای بر کار خود تمرکز می‌کند. در صورتی که برای پیشرفت خود مصمم و ثابت قدم هستید باید اطمینان حاصل کنید که کار را به شخص متخصص و کار بلد سپرده‌اید.

روش های بازاریابی و فروش

10. پیگیری مستمر سرنخ فروش

برای برخی از افراد، فروش نوعی سرگرمی است اما برای عده‌ای دیگر نوعی نگرانی و تشویش است. درست است که شما باید هر چیزی را پیش‌بینی کنید اما شما نمی‌توانید نسبت به فروش‌های خود بی‌تفاوت و بی‌توجه باشید، بلکه باید مداوم آن‌ها را پیگیری کنید.

11. به هر مشتری تازه وارد سریع جواب مثبت ندهید

مهم‌ترین نکته‌ای که باید داشته باشید این است که ظرفیت خود را افزایش دهید تا احتمال نادیده گرفته شدن یا فراموش‌شدن آن‌ها را از بین ببرید. در مقایسه با افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید باید هوشمندانه عمل کنید در صورتی که آن‌ها افراد مناسبی نیستند بایستی آن‌ها را به شخص دیگری معرفی کنید تا بتوانند با یکدیگر کار کنند.

12. داشتن گوشی برای شنیدن و زبان گویا

برای مدیران کسب‌وکارهای کوچک، تجارت آن‌ها تمام زندگی‌شان است همچنین نحوه گذاران معیشت و غرورشان است. آن‌ها علاقه‌مند هستند که در مورد شغلشان صحبت کنند بنابراین زمانی که به ملاقاتشان می‌روید اجازه دهید تا در مورد کسب‌وکارشان صحبت و کنکاش کنند. این کار به شما کمک خواهد کرد تا دورنگری کنید و مشکلات اصلی آن را درک کنید با این دانش که شما می‌توانید با ایجاد گفتگوهای مفید و موثر خدمات و کسب‌وکارتان را توسعه و گسترش دهید همچنین روابط عمیق و مستحکمی با مشتریان خود برقرار کنید.

سخن آخر

برای توسعه و گسترش روش‌های حسابداری نیازی نیست که شما حتما پول یا وقت بیشتری را صرف کنید. چنانچه که شرکت شما از هر یک از این 12 استراتژی در عملکرد فروش و بازاریابی خود استفاده کند رشد و پیشرفت چشمگیری خواهد داشت و بازده سرمایه‌گذاری زیادی را تجربه خواهد کرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.