تاثیر طراحی گرافیک در بازاریابی دیجیتال

انواع روش‌ دیجیتال مارکتینگ

طراحی گرافیک در بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی دارد، فرقی نمی‌کند شرکت تازه تأسیس باشد یا قدیمی برای اینکه در میان رقبای خود رتبه برتری یابد همواره تلاش می‌کند. در واقع با استفاده از تصاویر گرافیکی خوب و جذب در محتوا و تبلیغات بیزنس‌ها، ابزار درستی برای پیروزی و موفقیت در این رقابت سخت و نفس‌گیر است. در بین تمامی روش‌های کمپین تبلیغاتی، استفاده صحیح از گرافیک معجزه می‌کند و وسیله انتقال درست هدف تبلیغات به مخاطب است.
در حال حاضر این هنر، می‌تواند ما را یک گام برای دست‌یابی به هدف و موفقیت در کمپین تبلیغاتی ارتقا دهد. در حقیقت این یک ابزار جذاب و قدرتمندی است که تنها باید بدانید که چگونه و کجا از آن استفاده می‌کنید.
در اواخر سال بسیاری از بازاریابان درک درستی از این مسئله نداشتند که تصاویر گرافیکی تا چه اندازه‌ای برای مخاطب جذابیت دارد؛ اما با افزایش و توسعه بازاریابی اینترنتی موج جدیدی از تولید محتوای گرافیکی ایجاد شد؛ که اگر بخواهیم به صورت مختصر بیان کنیم، با توجه به اینکه شما ارزشمندترین محتوا را ایجاد کرده‌اید اما اگر آن را با رنگ و لعابی آراسته نکنید؛ هیچ توجهی به آن نمی‌شود.

در ادامه قصد داریم که بیشتر شما را با مفهوم تاثیر طراحی گرافیک در بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم.

طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک یک هنر هدفمند برای حل مسئله القای مفهومی به مخاطبان. از این لحاظ معادل نام این هنر در زبان فارسی ارتباط تصویری نامیده‌اند که با همین عنوان در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.
طراحی گرافیک یک ابزاری است که از ترکیب صحیح به جای تصاویر، رنگ‌ها، نوشته‌ها و اشکال استفاده می‌شود. در حقیقت یک طراح گرافیک باید کاملا بداند که چه نوع عناصر بصری برای مخاطبان شما جذاب‌تر است و بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود سپس آن‌ها را با یکدیگر ترکیب نماید.

ابزارهای موثر و مفید در طراحی گرافیک

ابزارهای موثر و مفید در طراحی گرافیک

احتمالا یک طراح گرافیک از چندین ابزار مرتبط با طراحی از جمله اسکچ پدها، کتاب‌های طراحی گرافیک و دیگر تکنیک‌های نرم‌افزاری برای موفقیت استفاده می‌کند، اما اکنون تغییرات قابل توجهی در این فرایند طراحی بصری دیده می‌شود. طراح گرافیک باید هوشمندانه به ترفندهای طراحی رجوع کند؛ در واقع سلیقه مخاطبان و طراحان از ایجاد تصاویر گرافیک واقع‌گرا به سوی تصاویر گرافیکی با فرم‌ها و سطوح صاف و پایه برگشته است.

بهترین ابزار برای بازاریابی دیجیتال طراحی گرافیک است

دیجیتال مارکتینگ ترکیبی از تصاویر و محتوای آموزنده است. طراحی گرافیکی ایده‌های تبلیغاتی یک سازمان را تبدیل به اعلان‌های تصویری می‌کند. به این صورت که یک سازمان می‌تواند به صورت موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.
در دنیای کنونی تمامی کارها با سرعت انجام می‌شود. از خرید کردن تا تهیه یک غذا از رستوران یا ارسال یک پیام بیزینس‌ها بایستی فاصله محدودی با مشتریان مخاطبان خود داشته باشد.

به کیفیت محتوا اهمیت دهید، محتوایی را که با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید تفاوتی نمی‌کند که در یک نسخه تبلیغات چاپی باشد یا در قالب یک وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی بایستی هویت بصری یکپارچه‌ای داشته باشد. در صورتی که برای وبلاگ خود یک فونت جذاب استفاده می‌کنید، بهتر است که آن را در صفحات اصلی وبسایت نیز مورد استفاده قرار دهید.

در استفاده از رنگ‌ها محتاط باشید

هنگام استفاده از رنگ‌ها بهتر است بیش از اندازه از رنگ‌های متنوع استفاده نکنید زیرا این کار از جذابیت محتوای شما کم می‌کند در نتیجه منجر به کاهش مخاطبان و کاربران وبسایتان خواهد شد. خوب است که برای تمامی طرح‌های شرکت خود از لوگو استفاده کنید تا تصاویر تبلیغاتی از دو یا سه رنگ اصلی انتخاب شود در صورت تمایل می‌توانید از سایر رنگ‌های دیگر به میزان محدودی استفاده کنید. البته پیش از شروع کار در مورد تناسب رنگ‌ها و هم خانواده بودن یا متضاد بودن آن مطالعه کنید سپس آن‌ها را در نظر بگیرید.

 بازاریابی دیجیتال

استفاده از سطوح بزرگ

از قرار دادن سطوح ریز و در هم آمیخته‌شده اجتناب کنید. دقت داشته باشید که مشتریان چه در محتواهای متنی و چه در تصاویر دیگر تمایلی به گزاف‌گویی ندارند.

از فضاهای خالی غافل نشوید

فضایی برای سطح سفید و خالی در نظر بگیرید. در واقع اگر از فضاهای خالی به خوبی استفاده شود بهترین ابزار برای ارتباط دادن عکس‌ها تصاویر مختلف به یکدیگر است.

به دنبال طرح‌های کمپین‌های تبلیغاتی برتر و خلاقانه باشید

توجه داشته باشید که بازاریابان و طراحان برتر از چه عناصری برای ارائه طرح‌های خود استفاده می‌کنند؛ اصلاً از آن‌ها تقلید نکنید بلکه از آن‌ها ایده بگیرید.

سخن پایانی

در صورتی که به این نتیجه رسیدید که شما خودتان نمی‌توانید طرح‌ها یا ترکیب‌بندی‌های جذاب برای محتوا یا صفحات تجاری خود ایجاد نمایید و از یک متخصص در این راستا کمک بگیرید. این نوع هزینه کردن به سود کسب‌ و کار شما است، هزینه اضافی محسوب نمی‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.