5 شبکه بازاریابی آنلاین برای شرکت‌های کوچک

شبکه بازاریابی آنلاین

همانطور که می‌دانید شبکه بازاریابی آنلاین از شناخت توانایی خود و نیازهای مشتریان برای ایجاد برقراری ارتباط و تلاش در معرفی محصولات و خدمات می‌باشد. در بازاریابی اینترنتی یا اینترنتی با توجه به تفاوت‌هایی که هر کدام از آن‌ها با یکدیگر دارند تنها امکانات دنیای مجازی به صورت درست و کامل با حداقل هزینه و با سرعت بالا برای رسیدن به اهداف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورتی که تمایل دارید که تجربه خوبی در حوزه بازاریابی اینترنتی داشته باشید بهتر است سوالات مطرح شده را در نظر داشته باشید:

  1. آیا وبسایت برای شما یک جریان ثابتی از مشتریان را به دنبال خواهد داشت؟
  2. کدام یک از شبکه‌های بازاریابی وبسایت یا بروشور و غیره می‌تواند برای شما یک بازده سرمایه‌گذاری مثبت و مطلوبی را ایجاد کند؟
  3. شما در سال 2015 بیشترین هزینه و زمان در کدام بخش صرف کرده‌اید؟

با توجه و بررسی این سوالات شما می‌توانید جایگاه و موقعیت بازاریابی اینترنتی را برای هر شرکت تعیین کنید.

5 شبکه بازاریابی آنلاین

5 شبکه مهم بازاریابی آنلاین عبارتند از:

  1. بازاریابی محتوا
  2. تبلیغات پولی
  3. بازاریابی موبایلی
  4. بازاریابی ایمیلی
  5. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی محتوا 

1. بازاریابی محتوا

در سال‌های اخیر با افزایش اشتراک‌گذاری اطلاعات در فضاهای مجازی بازاریابی و تولید محتوا اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و این امکان ایجاد شده است تا محصولات و خدمات به خوبی ارائه و به راحتی در اختیار عموم مردم قرار گیرد. وبسایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی و غیره از کانال‌های ارتباطی بین شما و مشتریان بالقوه هستند.

2. تبلیغات پولی

منظور از تبلیغات پولی یعنی قرار دادن تبلیغات در وبسایت‌های دیگر در واقع مجموعه‌ای از کلمات کلیدی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید کلمات کلیدی و اثربخش در گوگل را برای مشتریان خود مشخص کنید و از این طریق مشتریان را به سمت خود جذب کنید. نکته بسیار مهم دیگری که وجود دارد محل تبلیغات شما است. از دیگر روش‌های بازاریابی آنلاین برای جذب نمودن مخاطبان استفاده از رنگ، صفحات اول و پرمخاطب همچنین استفاده از کلمات کلیدی است.

بازاریابی ایمیلی 

3. بازاریابی موبایلی

برای اینکه وبسایت شما بتواند قابلیت استفاده و نمایش بر روی موبایل همچنین سایر سیستم‌ عامل‌های مختلف دیگر را داشته باشد باید در طول روز چندین نوبت گوشی هوشمند خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و برای جستجوی اطلاعات از آن استفاده کنیم.
مدیران کسب‌ و کار که قصد دارند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند بایستی اطمینان خاطر داشته باشند که وبسایت‌شان موبایل پسند باشند. برای اینکه بتوانید به مخاطبان خود در این بخش همچنین در حوزه طراحی سایت کمک کنید بایستی یک طراحی مناسب داشته باشید. نخستین نکته‌ای که در مورد طراحی صفحه اول وجود دارد این است که مشتریان شما باید بتوانند تمامی صفحات را به خوبی مشاهده کنند و یا تعداد کمتری کلیک را برای دسترسی به اطلاعاتی که مدنظرشان است داشته باشند.

4. بازاریابی ایمیلی

تفاوتی که ایمیل‌ها با سایر شبکه‌های بازاریابی از جمله رسانه‌های اجتماعی دارند این است که استفاده از ایمیل بسیار پرکاربرد است. کاربرانی که از طریق دریافت ایمیل خبرنامه به وبسایت شما مراجعه می‌کنند درصد بالاتری وجود دارد که بتوانند از محصولات شما خریداری کنند تا افرادی که به توسط رسانه‌های اجتماعی یا موتور‌های جستجو به وبسایت شما متصل می‌شوند.

شما می‌توانید از طریق ایمیل مستقیماً با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. در واقع منظور از ایمیل‌های گسترده برای تمامی افراد نیست بلکه ایمیل‌های ویژه برای افراد مدنظر است که بایستی موضوع، محتوا و نوشته خاص همان فرد باشد.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

مزیت‌های بازاریابی ایمیلی شامل:

  1. افزایش تاثیرگذاری بالا
  2. کاهش هزینه‌های بازاریابی
  3. بالا رفتن فروش
  4. افزایش تولید سرنخ
  5. چرخه کوتاه فروش

برخلاف باوری که این روزها در مورد بازاریابی ایمیلی همچنین عدم اثربخش بودن آن وجود دارد، با توجه به یک برنامه درست و صحیح بازاریابی ایمیل می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید و تاثیرگذار برای شما و تجارت اینترنتتان است. خوب است بدانید که بالغ بر 65 درصد از خریدهای اینترنتی با استفاده از بازاریابی ایمیلی انجام می‌شود.

5. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار و محبوب از جمله فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین است. با داشتن اطلاعات زیادی که در رسانه‌های اجتماعی از کاربرانشان دارند این شبکه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین شبکه‌های بازاریابی در سال 2015 محسوب می‌شود. از عوامل کلیدی و مهم موفقیت در شبکه‌های مجازی هنر تصویر و نقش آن در جذب مخاطب است.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد استفاده نمودن از تصاویر غیر تکراری و ویژه برای جذب مخاطبان که منجر به کنجکاوی آن‌ها می‌گردد همچنین فراهم کردن و شخصی‌سازی هر شخصی با توجه به علاقه شخصی خود میزان موفقیت خود را ثبت می‌کند. در ضمن اشتراک‌گذاری این فرصت را ایجاد کرده است تا تصاویر و محتواها قابلیت انتشار و استفاده برای دیگران را داشته باشند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.