بازاریابی با پادکست راز موفقیت دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی با پادکست راز موفقیت دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی با پادکست راز موفقیت دیجیتال مارکتینگ است. براساس تحقیقات انجام گرفته کلماتی که در قالب صدا ادا می‌شوند، تاثیرات اثربخشی بیشتری نسبت به محتوای نگارشی و کلمات تجریدی دارند. بر همین اساس بیشتر شرکت‌های معتبر کوچک و بزرگ یکی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خود را به بازاریابی با پادکست اختصاص داده اند.

در این نقطه است که مخاطب شما احساس می‌کند که با یک فرد زنده و حقیقی وارد معامله و مذاکره شده است نه به یک هویت پنهان در پشت کلمات. حال به اهمیت بهره وری از بازاریابی با پادکست به خوبی آشنا شدیم اما اگر بخواهیم تخصصی‌تر به این موضوع بپردازیم باید تا پایان ما را همراهی کنید.

ارتباط تولید پادکست و دیجیتال مارکتینگ

در سال‌های گذشته، با رشد و توسعه در زمینه تولید محتوا توجه بسیاری از کسب و کارها را به تولید و ساخت پادکست با هدف بازاریابی به خود جلب نموده است. بازاریابی با پادکست تاثیرات شگرفی بر روی نظر مخاطبان گذاشته است. در حقیقت راز یک رابطه تجاری موفق در بین مشتریان و برند اعتماد دو طرفه است.

برای اینکه اعتماد مشتریان به برند به خوبی ایجاد شود. لازم است رابطه برند با کاربران بسیار نزدیک شود. پادکست از ابزارهایی است که به خوبی از عهده این کار بر می‌آید. برای دسته‌بندی پادکست‌ها برحسب موضوع زمینه‌ای آن‌ها به ویژه در پلتفرم‌های انتشار و توزیع پادکست، مخاطبین هدف شما به راحتی قابل شناسایی و در دسترس قرار می‌گیرند.

پادکست می‌تواند در عین حال کوتاه و سرشار از اطلاعات قابل دسترس باشد. به دلیل داشتن پتانسیل بالای پادکست‌ها می‌توان آن‌ها را بدون محدودیت زمانی و مکانی به راحتی برای مخاطبان هدف خود ارسال کنید. از همین رو خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد که بازاریابان پشتکار زیادی برای تولید محتوای پادکست دارند. اگر تا به حال از روش بازاریابی با پادکست برای بیزینس خود استفاده نکرده‌اید اکنون بهترین زمان است. جایز نیست که شک کنید و اولین پادکست بیزینسی خود را ضبط کنید.

ارتباط تولید پادکست و دیجیتال مارکتینگ

اهمیت پادکست مارکتینگ برای دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی با پادکست یا پادکست مارکتینگ مزیت‌های بسیاری برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارد. از جمله:

  1.  قابل دسترس بودن پادکست برای کاربران
  2.  ارزان بودن پادکست نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی
  3. حفظ کردن پرستیژ کاری و کسب اعتماد
  4. پادکست، بهترین ابزار برای ایجاد روابط عمیق با مخاطبان
  5. خلق ایده‌های نوآورانه توسط بازاریابی با پادکست
  6. بازاریابی با پادکست چشم اندازی بر روی همکاری‌های مهم و بیشتر
  7. پخش پادکست به صورت اپیزودی
  8. سنجیدن معایب و مزایا توسط کاهش یا افزایش نرخ برنامه

1. قابل دسترس بودن پادکست برای کاربران

بیشتر شرکت‌ها محتواهای خود را به صورت صوتی یا قابل دانلود شدن بدون محدودیت زمانی و مکانی به دست مخاطبان هدف خود می‌رسانند. این اقدام از طریق بازاریابی با پادکست به خوبی انجام می‌شود. دلیل آن تضمین آسایش و رفاه مردم با در اختیار داشتن پادکست‌ها به خوبی مشخص است. شنوندگان در زمان گوش دادن به پادکست می‌توانند به سایر کارهای خود بپردازد.

یکی از مزیت‌هایی پادکست‌ها این است که شما هر کجا می‌توانید آن را ببرید و در هر زمانی که بخواهید آن را گوش دهید. برخی از افراد با تولید پادکست از میزبانان سلبریتی یا افراد مشهور استفاده می‌کنند تا باعث شود برنامه آن‌ها معروف‌تر شود. شما بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توانید با هر وسیله‌ای که در اختیار دارید از کامپیوتر، مدیا پلیر دستی و ساده، تلفن همراه هوشمند یا هر وسیله ساده دیگر به راحتی پادکست‌ها را گوش دهید. از جهتی با طیف گسترده‌ای از دانش و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

2. ارزان بودن پادکست نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی

یکی از مزیت‌های بازاریابی با پادکست راز موفقیت دیجیتال مارکتینگ، ارزان بودن پادکست نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی است. تولید پادکست خیلی ساده‌تر از ساخت تبلیغات ویدیویی است. به همین دلیل است که موجب شده هزینه تولید پادکست و تبلیغات برای شرکت‌ها کم هزینه‌تر باشد.

3. حفظ کردن پرستیژ کاری و کسب اعتماد، بازاریابی با پادکست راز موفقیت دیجیتال مارکتینگ

مخاطبان به برندها و شرکت‌هایی که پرستیژ بالاتری دارند بیشتر اعتماد می‌کنند به همین دلیل با استفاده از پادکست برای بازاریابی، به اهداف خود در بازاریابی دیجیتالی دست پیدا کنید.

4. پادکست، بهترین ابزار برای ایجاد روابط عمیق با مخاطبان

بیشتر سازمان‌ها برای بازاریابی با پادکست از صداهای خاصی کمک می‌گیرند. اما تجربه ثابت کرده است که صدای تاثیرگذار تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند. از همین رو سازمان‌ها با استفاده از روش‌های جدید اقدام به ساخت و تولید پادکست‌ها به صورت خلاقانه و مبتکرانه افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند و از این طریق خدمات و محصولات خود را تبلیغ می‌کنند.

پادکست، بهترین ابزار برای ایجاد روابط عمیق با مخاطبان

5. خلق ایده‌های نوآورانه توسط بازاریابی با پادکست

هر چقدر محتوای برند شما قدرتمند‌تر و ارزشمند باشد شانس موفقیت شما در افزایش مشتریان‌تان بیشتر خواهد شد. زیرا در هر زمینه تولید محتوا عده‌ای را به خدمات و محصولات خود جذب کرده اید. این کار یک پرستیژ خاصی برای تجارت شما ایجاد می‌کند و شما با این هدف می‌توانید کل دنیای دیجیتال مارکتینگ را در اختیار خود بگیرید.

6. بازاریابی با پادکست چشم اندازی بر روی همکاری‌های مهم و بیشتر

بازاریابی با پادکست شما را به سرعت به سوی مخاطب هدف سوق می‌دهد. کاملا طبیعی است که شما می‌توانید به راحتی با برندها و سایر شرکت‌های دیگر همکاری داشته باشید و ایده‌های تجاری جدیدی را خلق کنید همچنین زمینه خلاقیت را برای همکاری‌های آتی خود به وجود آورید.

بازاریابی با پادکست همچون یک سکوی پرتاب است که باعث خواهد شد به موفقیت‌های زیادی در حوزه کسب و کارتان دست پیدا کنید.

7. پخش پادکست به صورت اپیزودی، بازاریابی با پادکست راز موفقیت دیجیتال مارکتینگ

هر نوع برنامه پادکستی با استفاده از بازاریابی با پادکست انجام می‌شود تفاوتی ندارد به صورت پادکست معمولی باشد یا با تاثیرگذاری زیاد بر روی مردم دست به کارهای جدید و نوآورانه می‌زند.

با گذشت زمان پادکست‌ها در قالب اپیزودی منتشر می‌شوند و می‌توانند یک رابطه طولانی مدت بین شما و مخاطبان هدفتان ایجاد کنند.

8. سنجیدن معایب و مزایا توسط کاهش یا افزایش نرخ برنامه

یکی از مزیت‌های بازاریابی با پادکست راز موفقیت دیجیتال مارکتینگ، سنجیدن معایب و مزایا توسط کاهش یا افزایش نرخ برنامه است.بعد از منتشر کردن هر بخش از پادکست خود میزان واکنش و تعامل شنوندگان را با برنامه بسنجید. این فرایند کاهشی یا افزایشی به شما کمک خواهد کرد که بتوانید عملکرد و کارایی خود را به میزان رضایت شنونده از برنامه جویا شوید. لازم است که کامنت‌های شنوندگان را مورد بررسی قرار دهید. سپس به تمامی آن‌ها پاسخ دهید تا احساس مطلوب‌تری نسبت به برند شما داشته باشند.

با مطالب فوق به خوبی متوجه شدید که بازاریابی با پادکست راز موفقیت دیجیتال مارکتینگ است پس از همین امروز از این شیوه برای توسعه تجارت خود استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.