با انواع بازاریابی وب آشنا شوید

بازاریابی وب

بازاریابی وب یا تجارت آنلاین یکی از روش‌های بازاریابی برای دستیابی افرادی که علاقه زیادی به کسب و کار شما دارند بسیار مقرون به صرفه‌ای است. پارامترهای زیادی وجود دارد که بخشی از بازاریابی وب است، این پارامترها، از بازاریابی موتور جستجو تا بازاریابی محتوا، به شما در توسعه و گسترش کسب و کارتان کمک می‌کنند.

بازاریابی وب این فرصت را برای کسب کارتان ایجاد می‌کند تا پیغام خود را به تمامی کاربران در وب از قبیل مشتریان بالقوه، به اشتراک بگذارد. شما کسب و کارتان را مقابل افرادی قرار می‌دهید که نیاز به محصولات و خدمات شما دارند. این روش بسیار عالی برای افزایش حضور آنلاین شما است همچنین کسب و کار خود را با افراد مجرب و با تجربه در حیطه بازاریابی انجام دهید.

انواع بازاریابی وب

بازاریابی اینترنتی شامل چندین فاکتور بازاریابی وب است اعم از:

1. سئو: با استفاده از موتورهای جستجو ترافیک ‌وبسایت، کاربران، Bing و Google فروش را جذب کنید.

2. PPC: ترافیک و فروش فوری توسط تبلیغات در موتورهای جستجو و ‌وبسایت‌ها ایجاد کنید.

3. بازاریابی محتوا: با بالا بردن اطلاعات از برند و ترافیک وبسایت، محتوای اصلی و با کیفیت ایجاد کنید.

4. بازاریابی ایمیلی: از طریق ایمیل‌های شخصی، هدایای با ارزش خریداری کنید و برای مشتریان خود ارسال نمایید.

5. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: بیاموزید که چطور می‌توانید از برند و فروش با استفاده از رسانه‌های اجتماعی کسب درآمد کنید.

6. نشان دادن تبلیغات: فروش و کسب اطلاع از برند را با انجام تبلیغات هدفمند در وبسایت ایجاد کنید.

در ادامه در مورد چگونگی استفاده از استراتژی‌های بازاریابی وب بیشتر می‌پردازیم.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو

با روند روبه رشد رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو از طریق بهینه‌سازی موتورهای جستجو انجام می‌شود که یکی از بهترین روش‌ها برای دستیابی سئو است که روزانه نزدیک به 3.5 میلیارد سرچ می‌کند. با داشتن اهداف ارزشمند برای تجارت خود افراد بسیاری به وسیله‌ی موتور جستجو می‌توانند اطلاعات را جستجو کنند.

اولین اقدام برای بهینه‌سازی رتبه وبسایت خود، می‌بایستی کلمات کلیدی مناسبی برای تجارت خود انتخاب کنید؛ زیرا کاربران جستجوها را از طریق عبارت‌های خاص برای کسب نتایج انجام می‌دهند. برای دستیابی به سرنخ‌هایی که به کسب و کار شما علاقه‌مند هستند باید از موارد مناسب استفاده کنید.

برای اینکه بدانید که چه نوع کلمات کلیدی مناسب کسب و کار شما است باید در این زمینه بیشتر تحقیق کنید. زمانی که کلمات کلیدی مهم و ارزشمندی را سرچ می‌کنید بهتر است که بر روی کلمات کلیدی دم بلند بیشتر تمرکز داشته باشید. منظور کلماتی است که شامل‌ یک‌ یا چند کلمه می‌باشند که باعث می‌شوند رتبه وبسایت شما افزایش‌ یابد.

بهینه‌سازی موتورهای جستجواستفاده از کلمات کلیدی برای مدت زمان طولانی باعث می‌شود که نتایج موتور جستجو آسان‌تر رتبه‌بندی شود؛ چرا که رقابت کمتری دارند در حالی که دسترسی مشتریان بالقوه را ایجاد می‌کند.
زمانی که کلمات کلیدی خود را از طریق موتور جستجو Google پیدا کردید، از آن‌ها در وبسایت خود استفاده کنید. Google برای بهتر متن صفحه شما توسط صفحات شما استفاده می‌کند. کلمات کلیدی که استفاده می‌کنید به شما کمک می‌کنند تا صفحه شما را برای نتایج جستجو نشان دهد.
علاوه بر تحقیقات کلمات کلیدی و ادغام کلمات کلیدی، بهینه‌سازی‌های بسیار دیگری برای عملکرد وبسایت شما موثر هستند. ‌یکی از این عوامل مهم سرعت لود صفحه سایت است.

با توجه به اینکه کاربران از علاقه‌ای به این ندارند تا منتظر بمانند صفحه بارگیری شود، شما می‌بایستی برای بالابردن سرعت صفحه سایتتان و نگه‌داشتن بازدیدکنندگان داخل صفحه وبسایت هزینه کنید. در ضمن نیز بایستی توجه داشته باشید که ممکن است خطاهایی سایت شما را تهدید کنند مانند خطاهای خزیدن و ایجاد محتوا وجود دارد که می‌تواند بر روی روند وبسایت شما تاثیرات سویی بگذارد.

در واقع خطاهای خزنده می‌تواند توانایی در خواندن سایت شما را تحت تاثیر گوگل قرار دهد؛ بنابراین بسیار مهم است تجارت خود را کنترل کنید تا به سرعت بتوانید مشکلات را رفع کنیم. در خصوص محتوا، محتوا قدرت بسیاری دارد که باعث بازدید بیشتر وبسایت شما می‌شود و عملکرد و کارایی وبسایت شما را ارتقا می‌دهد.

سئو سایت می‌تواند باعث افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت شما گردد در نتیجه می‌توانید به هدایای ارزشمندی دست پیدا کنید.

تبلیغات برای هر کلیک (ppc)

این تکنیک بسیار خوبی برای دستیابی به لیدهایی است که آماده انجام تبلیغات پولی هستند که در قسمت بالایی نتایج جستجو ظاهر می‌شوند سپس به ppc تبدیل می‌شوند. تبلیغات نشان می‌دهند که محتوای پولی با کلمه «تبلیغ» برچسب‌گذاری شده است.

اغلب کسب و کارها از طریق فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی مانند bing تبلیغ می‌کنند. تبلیغات ppc، مانند سئو با کلمات کلیدی کار می‌کنند. در صورتی که تمایل دارید که کلمات کلیدی مناسبی انتخاب کنید تا بتوانید به لیدهای مربوطه دست پیدا کنید.

تبلیغات برای هر کلیک (ppc)خوب است در بخش ppc برای تبلیغ تجارت شما از تبلیغات cpcیعنی تبلیغات بر روی کلمات کلیدی دم بلند استفاده شود؛ چرا که هزینه‌ای که به ازای ‌یک کلیک امکان کلیک بیشتر بر روی تبلیغ شما را ایجاد می‌کند.
زمانی که از کلمات کلیدی تجارت خود استفاده کردید، برای گذاشتن آگهی خود پیشنهاد می‌دهید. شما می‌توانید حداکثر پیشنهاد خود را مشخص کنید،‌یعنی بیشترین میزان هزینه‌ای که تمایل دارید با هر بار کسی روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، بپردازید. حداکثر پیشنهاد و امتیاز شما مشخص‌کننده آگهی شما است. بعد از رتبه‌ی خود، تجارت خود را آغاز کنید.

روش ppc بسیار ارزشمند برای تجارت شما است؛ زیرا شما را راهنمایی می‌کند تا آگهی‌های واجد شرایط تری را به دست آورید که نتیجه‌ی آن بازدید کاربران بیشتر از وبسایت شما خواهد بود. در واقع احتمال تبدیل نسبت به بازدیدکنندگان ارگانیک امکان دارد.
نکته‌ی جالب و تأمل‌برانگیز دیگری که در مورد ppc وجود دارد مناسب بودن بودجه است. به این معنا که خود شما تعیین می‌کنید که چه مبلغی را می‌خواهید برای تجارت خود به دلار صرف کنید که پرداخت آن نیز به ازای هر کلیک به شما آزادی و انعطاف‌پذیری می‌دهد تا بتوانید مبلغی که برای این کار در نظر می‌گیرد متناسب با بودجه‌ی شما باشد. چنانچه که مبلغی که مشخص کرده‌اید می‌تواند در موفقیت کسب و کار شما بسیار تأثیرگذار باشد.
از مزیت‌های روش ppc می‌توان به این نکته اشاره کرد که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید نتایج خود را سریع دنبال کنید. زمانی که کسب و کارها بر روی بازاریابی دیجیتالی سرمایه‌گذاری می‌کنند، قصد دارند که نتایج را در اسرع وقت ردیابی کنند تا برای بهبود آن تغییرات ایجاد کنند. شما می‌توانید برای مشاهده تبلیغات تجارت خود علاوه بر گوگل ادز از گوگل نیز استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.