بزرگ‌ترین مشکلات بازاریابی شبکه‌ای

بزرگ‌ترین مشکلات بازاریابی شبکه‌ای

کلیدواژه کانونی: بزرگ‌ترین مشکلات بازاریابی شبکه‌ای

توضیحات متا: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بازاریابی شبکه‌ای رد شدن از طرف افراد است دلیل اصلی آن ناآشنا بودن این روش نوین است.

بازاریابی شبکه‌ای یک تکنیک بازاریابی تبلیغاتی است. در این کسب‌وکار شما می‌توانید محصولات خود را بدون در نظر گرفتن مکان مشخصی به بازار ارائه کنید. در این نوع تجارت شما باید به عنوان یک بازاریاب شبکه محصولات را خریداری کنید، سپس بعد از فروش محصولات از افرادی که از شما خرید کرده‌اند بخواهید تا وارد این سیستم شوند. سپس آن‌ها در زیرمجموعه شما قرار می‌گیرند این روند باید به صورت پیوسته ادامه پیدا می‌کند و آن‌ها نیز باید به طور جداگانه افراد دیگری را جذب کنند که علاوه بر سودی که از فروش کالاها نصیب بازاریاب می‌شود. هر کدام از زیرمجموعه‌های آن هم که خرید کنند درصدی دریافت می‌کنند.

اما با تمامی مزیت‌های بازاریابی شبکه‌ای، این نوع کسب‌وکار نیز مانند سایر مشاغل دیگر با مشکلات زیادی مواجه است.

10 مشکل بازاریابی شبکه‌ای

  1. ساختار
  2. تصور اشتباه از درآمد آسان
  3. استخدام‌های بالقوه
  4. ایده کلاهبرداری
  5. مدت زمان طولانی
  6. تولیدکنندگان بی‌کفایت
  7. طرد شدن
  8. درآمد ناسازگار
  9. نبود بودجه کافی
  10. افکار نهایی

ساختار

بازاریابی شبکه‌ای به صورت یک ساختار هرمی طراحی شده است که در آن هیچ‌کسی مجبور نیست که به 2 نفر که نمی‌توانند برای محصولات سرمایه‌گذاری کنند، وصل شود به این دلیل که نفرات دوم از این راه درآمدزایی می‌کنند، باید افراد دیگری را جذب کنند.

ساختار بازاریابی شبکه‌ای

از همین رو اعتقاد به اینکه شخصی که در رأس هرم قرار دارد تنها کسی است که درآمد دارد به همین علت برای سایر افراد مشکل‌ساز است.

تصور اشتباه از درآمد آسان

برخی از افراد هستند که تصور می‌کنند با بازاریابی شبکه‌ای می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه مطلوب برسند. برای اینکه شما بتوانید به سودآوری برسید لازم است که سخت کار کنید در غیر این صورت معجزه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

استخدام‌های بالقوه

ممکن است بعضی از مواقع برای شما هم پیش بیاید که هرچه تلاش می‌کنید؛ اما نمی‌توانید در بازاریابی موفق شوید. این امر به خصوص در مورد افرادی صدق می‌کند که قبلاً توسط یک کسب‌وکار دیگری ضربه خورده‌اند و از آن‌ها سوءاستفاده شده است. فرقی نمی‌کند که سال‌ها گذشته باشد یا به تازگی اتفاق افتاده باشد؛ اما به دلیل اینکه درد و خشم ناشی از کلاهبرداری همچنان در ذهن و قلب فرد باقی‌مانده است.

شما به عنوان یک بازاریاب شبکه‌ای بایستی با آن‌ها با احترام رفتار کنید و به آن‌ها ثابت کنید تا این اطمینان را کسب کنند که کار شما کلاهبرداری و غیرقانونی نیست.

ایده کلاهبرداری

از دیگر مشکلات بازاریابی شبکه‌ای وجود واژه کلاهبرداری است. زمانی که در جمع دوستانتان هستید و متوجه می‌شوید که آن‌ها توسط شرکت‌های هرمی، ضربه خورده‌اند، بهتر است بدون هیچ واکنشی به آن‌ها بگوید که هر کسی که آن را تبلیغ می‌کند شایسته اعتماد شما نیست.

تولیدکنندگان بی‌کفایت

باید به تمامی اطرافیان از خانواده تا دوستان بگوید که بازاریابی شبکه‌ای کلاهبرداری نیست؛ اما با وجود این تفاسیر ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید از جمله تولیدکنندگان ناکارآمد که باعث می‌شوند محصولات شما را به موقع تحویل ندهند یا بیشتر کالاهای جانبی تولید می‌کنند.

در صورتی که نتوانید این مشکل را در اولین فرصت برطرف کنید با عصبانیت و نارضایتی افرادی که در این سیستم توسط شما ورود پیدا کردند روبرو خواهید شد.

درآمد ناسازگار

اهمیتی ندارد که شما چه تعداد زیرمجموعه یا محصولی می‌فروشید بلکه شما برای شخصی کار می‌کنید و صرفاً از آن کمیسیون دریافت می‌کنید. اگر نتوانید افرادی را جذب این سیستم کنید حتی ممکن است درآمدی هم نداشته باشید؛ به همین دلیل شما درآمد ثابتی نخواهید داشت.

مدت زمان طولانی

برای شروع بازاریابی شبکه‌ای نیاز است که صبر و حوصله زیادی داشته باشید معمولا افرادی که عجول هستند برای این کار مناسب نیستند. برای اینکه به سود و درآمد بالایی برسید.

 

بازاریابی شبکه‌ای

لازم است که سال‌های متمادی تلاش کنید از این طریق شما می‌توانید اعتماد افراد بسیاری را جلب کنید در این صورت درآمدهای مازاد هم حاصل می‌شوند.

طرد شدن

کمتر افرادی هستند این توانمندی را داشته باشند که بتوانند هر نوع محصول و کالایی را بفروشند. با این وجود چنانچه که علاقه زیادی به بازاریابی شبکه‌ای دارید، نباید اجازه دهید که طرد شوید. نباید اجازه دهید زمانی که از سوی افراد رد شدید بر روی شما تأثیر بگذارد؛ زیرا بر اساس وجود سرمایه‌گذاران زیادی که در این مجموعه رشد کردند و به درآمدهای بالا رسیدند شما هم روزی به پیشرفت و درآمد بالا خواهید رسید و تمامی تلاش‌های شما به نتیجه خواهد رسید.

نبود بودجه کافی

برای موفق شدن و کسب درآمد بیشتر در بازاریابی شبکه‌ای باید بتوانید  تا جایی که می‌توانید افراد زیادی را جذب کنید. از روش‌ها مختلف مانند تلفن کردن، پیام دادن، صحبت کردن با خانواده، دوستان و سایر افراد دیگر کمک بگیرید و از آن‌ها بخواهید که از محصولات شما خرید کنند، سپس آن‌ها را جذب سیستم کنید تا در زیرمجموعه شما قرار بگیرند. این کار هزینه زیادی نمی‌خواهد.

افکار نهایی

پیش از راه‌اندازی یک کسب‌وکار شبکه‌ای باید بدانید که جلب کردن اعتماد بازار هدف کار بسیار سخت و زمان‌بر است. ممکن است که نفس کار شما خوب باشد یا طرح و ایده قابل قبولی داشته باشید؛ اما با توجه به اینکه این نوع تبلیغات شناخته شده نیستند؛ به همین دلیل افراد کمتری ریسک می‌کنند و از طریق بازاریابی شبکه‌ای محصولات و خدمات خود را به فروش می‌رسانند.

برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای بایستی بیشتر تلاش کنید تا بتوانید تمامی مشکلات را پشت سر بگذارید این دست از مشکلات تنها مختص این نوع کسب و کار نیست بلکه تمامی مشاغل با مشکلاتی روبرو هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.