بهترین روش‌ها برای رشد مشتریان بالقوه

قیف فروش

زمانی که تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین را اجرا می‌کنید، می‌خواهید به افرادی برسید که در بازار هدف شما قرار دارند. احتمالا نام مشتریان سرنخ را شنیده‌اید. منظور از آن‌ها کسانی است که خریداران بالقوه محسوب می‌شوند و معمولا به خدمات و محصولات شما نیاز داشته یا به آن‌ها علاقه‌مند هستند.

انجام تبلیغات به منظور جلب توجه آن‌ها برای ترغیب ایشان به خرید است.

با این وجود مسئله‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که آن‌ها فورا به خریدار تبدیل نخواهند شد. این مصرف‌کنندگان علاقه‌مند هستند و ممکن است در وهله اول تنها به دنبال کسب اطلاعات بیشتری باشند و آمادگی خرید نداشته باشند.

به همین دلیل رشد مشتریان سرنخ بسیار مهم است. با پرورش آن‌ها می‌توانید روابط خود را توسعه دهید و اطلاعات مورد نیاز برای خرید را در اختیارشان قرار دهید.

با این حال سوالی که به وجود می‌آید این است که چگونه می‌توان آن‌ها را پرورش داد تا برای تجارت شما موثر عمل کنند؟

1. جلب توجه خریداران

زمانی که شما در حال تلاش برای موفقیت تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین خود هستید، لازم است بدانید که تبدیل در قیف فروش چه زمانی اتفاق می‌افتد. از آنجایی که مدل‌های مختلفی از قیف بازاریابی وجود دارد، بهتر است با توجه به مدل خود عمل کنید.

با این حال چهار مرحله کلی در هر مدل شامل این موارد است:

آگاهی

زمانی که مشتریان بالقوه شما در مرحله آگاهی قرار دارند، تازه شروع به آشنا شدن با برند شما می‌کنند. ممکن است به وبسایت شما بیایند و با بررسی آن متوجه شوند که چه محصولات یا خدماتی ارائه می‌دهید. این افراد آماده خرید نیستند، اما از آنجایی که مایل به شناخت برندتان هستند، ارزشمند محسوب می‌شوند.

یک راه عالی برای پرورش افرادی که در این مرحله هستند، ارسال ایمیل با محتوای وبلاگ یا ویدیوی‌های آموزشی است. این باعث می‌شود که آن‌ها درک کنند تا چه میزان برایشان ارزش قائل هستید و جواب محبت شما را بدهند. در ادامه می‌توانید با ارسال مطالب جالب و آموزنده احساس کنجکاوی مخاطب را نسبت به فعالیت خود قلقلک دهید.

علاقه‌مندی

زمانی که مخاطبان سرنخ به محصولات و خدمات شما علاقه دارند، به مرحله تصمیم‌گیری برای خرید نزدیک‌تر هستند. در این مرحله آن‌ها تحقیقات بیشتری در مورد محصولات و خدمات خاص شما ارائه می‌دهند، اما هنوز هم آماده تبدیل شدن به خریدار نمی‌باشند و به دنبال اطلاعات بیشتر می‌گردند.

فروش اینترنتی

در بازاریابی آنلاین، این مرحله فرصتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با مخاطبان خود در رسانه‌های اجتماعی ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنید. می‌توانید آن‌ها را ترغیب کنید تا صفحات شما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال کنند تا بتوانند به اطلاعاتی که نیاز دارند، دسترسی بیابند.

در این مرحله هم بازاریابی ایمیل، یکی دیگر از راه‌های عالی برای ایجاد علاقه است. به عبارت بهتر شما این فرصت را در اختیار دارید که محتوا و پست‌های خود را مبنی بر اینکه محصولات و خدمات شما چقدر عالی است، ارائه کنید.

 

تصمیم‌گیری

در مرحله تصمیم‌گیری، مشتریان بالقوه آماده تصمیم‌گیری هستند که آیا تجارت شما به بهترین وجه نیاز و انتظارات ایشان را برآورده می‌کند. اینجاست که باید ارتباط خود را حفظ کنید و محتوای با کیفیتی برایشان ارسال کنید که به آن‌ها نشان دهد چرا کسب و کار شما برای آن‌ها بهترین انتخاب است.

یک روش عالی برای کسانی که در مرحله تصمیم‌گیری قرار دارند، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک است. از این طریق مردمی که آماده خرید یک محصول و سایر خدمات هستند، با دیدن آگهی سایت شما روی آن کلیک می‌کنند.

اکشن

منظور از اکشن در این مرحله عملی است که در نهایت مشتری بالقوه از خود نشان می‌دهد و این حرکت از منظر بازاریابی آنلاین بسیار مهم است. به این دلیل که شما پس از آنکه به مخاطبان نشان داده‌اید چرا برای آن‌ها بهترین گزینه هستید، آن‌ها آماده اقدام هستند.

ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده و یا مشوق‌های خاص مثل تخفیف یا ارسال رایگان، می‌تواند ایشان را ترغیب به خرید از شما کند.

زمانی که متوجه شدید خریداران بالقوه شما در انتهای قیف فروش قرار گرفته‌اند و چیزی تا تبدیل شدن آن‌ها به مشتری واقعی باقی نمانده است، بهتر است که تصمیم بگیرید کدام روش برای رسیدن به آن‌ها بهتر است تا از آن به نفع برند خود استفاده کنید.

2. تقسیم‌بندی بخش‌ها

زمانی که افراد از سایت‌های شما بازدید می‌کنند، همه آن‌ها در یک گروه قرار نمی‌گیرند. به این دلیل که اهداف آن‌ها متفاوت است. پس بسیار مهم است که شما بازار هدف خود را طبق علایقی که دارند شناسایی کنید، تا راحت‌تر آن‌ها را تقسیم‌بندی نمایید. این کار باعث می‌شود تا محتوای بی ربطی به ایشان ارائه ندهید.

می توانید بر اساس سن، موقعیت مکانی و یا علایق شروع به دسته‌بندی مشتریان سرنخ کنید. پس از انجام گروه‌بندی، می‌توانید برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید یا پست‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید را به طور خاص برای هر کدام از این گروه‌ها در نظر بگیرید.

3. شخصی‌سازی

یک روش عالی برای پرورش سرنخ، شخصی‌سازی است. اگرچه در بازاریابی ایمیل بیشتر از سایر تکنیک‌ها از آن استفاده می‌شود، با این حال برای تبلیغ و یا ارسال کد تخفیف نیز ایده خوبی است.

برای شخصی‌سازی سعی کنید که با درج نام مشتری در ابتدای متن، توجه او را جلب کنید. این باعث می‌شود که آن‌ها برای باز کردن ایمیل تمایل بیشتری داشته باشند و محتوای آن را نیز بخوانند.

4. استفاده صحیح از بازاریابی محتوا

زمانی که در حال پرورش مشتریان سرنخ هستید، لازم دارید محتوا را به شکلی ایجاد کنید که برای آن‌ها جذاب باشد. این کار منجر به افزایش تبدیل آن‌ها به مشتری واقعی خواهد شد.

جذب مشتریان بالقوه

می توانید انواع مختلفی از محتوا را امتحان کنید تا واکنش و بازخوردهایی که از سمت خریداران بالقوه نسبت به هر یک دریافت می‌کنید را بررسی کنید. به عنوان مثال ممکن است آن‌ها اینفوگرافیک را بیشتر از گزینه‌های دیگر ترجیح دهند.

5. تقویت اعتماد به نفس برند

زمانی که در حال تلاش برای پرورش خریداران بالقوه هستید، بهتر است کارهایی انجام دهید که اعتماد به نفس آن‌ها را تقویت می‌کند. به عنوان مثال زمانی که به آن‌ها بگویید انتخاب شما بهترین کاری است که انجام داده‌اند و در مقابل برای ایشان ارزش آفرینی کنید، به احتمال زیادی به مشتریان وفادارتان تبدیل خواهند شد.

به طور کلی به آن‌ها ثابت کنید که سایر مشتریان نیز از همکاری با شما راضی بوده و از خرید محصولات شما لذت برده‌اند تا آن‌ها را تشویق به خرید کنید.

در نهایت با استفاده از تکنیک‌های دیگر بازاریابی آنلاین مثل فراخوان به عمل و دریافت واکنش از سمت آن‌ها، می‌توانید به احتمال بسیار زیاد به نتایج دلخواه خود برسید و خریداران بالقوه را به خریداران واقعی و حتی وفادار برند خود تبدیل کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.