تجارت الکترونیک و تحولات اساسی در رابطه با معاملات

تحولات عظیم برای تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک توانسته است شاخص‌های زیادی را برای به دست آوردن معاملات پر‌درآمد ایجاد کند. با این حال کشور‌های زیادی در این جهت توانسته‌اند که از نظر مالی پیشرفت‌های بیشماری را در رابطه با فروش محصولات خود از این طریق به دست بیاورند.

بیشتر کشور‌هایی که توانسته‌اند از این فناوری به شکل قابل ملاحظه‌ای ‌استفاده کنند و از نظر مالی سود زیادی را به دست بیاورند کشور‌هایی مانند آرژانتین، مکزیک و برزیل است.

در کشور برزیل 30 درصد از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در این کشور مشغول به فعالیت هستند توانسته‌اند از این روش استفاده کنند و به صورت اینترنتی محصولات خود را به فروش برسانند. در این رابطه کشور برزیل سهم قابل توجهی از درآمد‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

تحولات عظیم برای تجارت الکترونیک

کشور‌هایی مانند اروپا، انگلیس و ایالات متحده بیشترین میزان سهم بازار‌های آنلاین را توانسته‌اند به خود اختصاص دهند. با این حال اقتصاد‌های کلان بازار در دست این سه کشور قرار دارد که به صورت اینترنتی فعالیت‌های فروش محصولات خود را انجام می‌دهند.

ارزشمندی برای محصول

بیشتر افرادی که از روش‌های نوین استفاده می‌کنند به این خاطر است که بتوانند از محصولات با ارزش بهره ببرند و بنابراین کیفیت نیز یکی از فاکتور‌هایی است که در کنار ارزشمندی محصول قرار دارد.

بنابراین وبسایت‌هایی که برای عرضه محصول تولید می‌شوند باید برای ارائه دادن محصولات فاکتور‌هایی مانند ارزشمندی را برای آن‌ها در نظر داشت.

بنابراین زمانی که ارزشمندی محصولات به شدت کم شود باعث می‌شود که ناگزیر به کارگیری وبسایت برای خرید کمرنگ شود.

بنابراین رشد تجارت الکترونیک حالت نزولی را به خود خواهد گرفت در هر صورت باید این نکته را در نظر داشت که ارزشمندی محصول بر روی روند کاری روش تجارت الکترونیک تاثیر زیادی خواهد داشت.

محصولاتی که در فروش آنلاین مهم هستند

  • محصولات نرم افزاری
  • کتاب
  • ارائه خدمات
  • سرگرمی
  • ارائه خدمات به مسافرین

بازار‌های پرفروش برای تجارت الکترونیک

یکی از کشور‌هایی که از رونق بازار کمی در رابطه با تجارت الکترونیک و خرید‌های اینترنتی را در خود دارد کشور چین است.

این کشور به خاطر محدودیت‌هایی که دارد در برخورداری از سرعت اینترنت کمترین میزان را به خود اختصاص دهد.

فاکتور‌هایی که باعث شده است این نکته برای کشور چین لحاظ شود دو مورد است که به شرح زیر خواهد بود:

  • عدم دسترسی
  • کمبود اعتماد

فاکتور اول که عدم دسترسی است بیشتر برای کارت‌های اعتباری خواهد بود در این کشور در دست داشتن کار‌های اعتباری دارای محدودیت‌های زیادی است. بنابراین برای خرید اینترنتی به راحتی نمی‌توانند از کارت‌های اعتباری استفاده کنند.

بازار‌های بزرگ اینترنتی

با این حال کشور‌های دیگر نیز هستند که به صورت گسترده از بازار‌های اینترنتی استفاده می‌کنند کشور‌هایی مانند: برزیل، آرژانتین و آمریکای لاتین است.

در میان این کشور‌ها می‌توان به کشور آفریقای جنوبی نیز سری زد زیرا این کشور نیز توانسته است که سهمی از تجارت الکترونیک و بازار‌های اینترنتی را به خود اختصاص دهد.

بنابراین باید گفت که کشور آفریقای جنوبی تنها درصدی از سهم بازار‌های آنلاین را برای خود در نظر گرفته است در صورتی که بیشتر سهم بازار در دست کشور‌های اروپایی قدرتمند در این زمینه است.

دسترسی به پهنای باند

یکی از نکاتی که در رابطه با پهنای باند باید در نظر داشت میزان دسترسی آن است بنابراین طبق بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با پهنای باندی که برای خانواده‌ها قابل دسترس است می‌توان به این مطلب اشاره کرد که 320 خانوار به پهنای باند دسترسی دارند.

میزان درصدی که برای دسترسی از پهنای باند به خانواده‌ها اختصاص داده می‌شود برای اقتصاد کلان بازار به کار برده نمی‌شود. همچنین این که تاثیری در رشد کاربران نخواهد داشت و به مشترکین اضافه نخواهد شد.

تحولات عظیم برای تجارت الکترونیک

کاربرانی که از پهنای باند بهره‌مند شده‌اند در سراسر جهان بین 55 تا 100 نفر جمعیت به صورت متغیر خواهد بود. 75 درصد از این جمعیت استفاده کننده تنها در شش کشور سکونت دارند.

یکی از کشور‌هایی که از نظر میزان مشترکین استفاده کننده از پهنای باند در جهان وجود دارد کشور کره است که بیش از 21 مشترک در هر 100 نفر جمعیت را به خود اختصاص داده است.

بنابراین پهنای باند در کشور‌های دیگر جهان به شدت در حال رشد است و آینده روشنی از به کارگیری پهنای باند را می‌توان در نظر داشت.

در کشور‌هایی که میزان پهنای باند به میزان زیر 10 درصد است باید این نکته را در نظر داشت که در چنین شرایطی تاثیرات بر روی فعالیت‌های تجاری به شدت کم است.

بنابراین فناوری مانند تجارت الکترونیک نمی‌تواند به صورت فزاینده‌ای ‌بر روی کسب و کار‌ها تاثیر داشته باشد.

زمانی که نفوذ پهنای باند از میزان 40 درصد به صورت صعودی رشد می‌کند باعث می‌‌شود که میزان تاثیراتی که بر روی بازار و کسب و کار‌ها ایجاد می‌شود به شدت افزایش یابد.

  • نکته:

برای این که فعالیت‌های تجاری با استفاده از پهنای باند زیاد بتوانند بدون محدودیت روند فروش و به دست آوردن اقتصاد کلان در بازار را برای خود ایجاد کنند باید شرایط دیگری نیز در این رابطه پیاده‌سازی شود.

یکی از پیش زمینه‌هایی که در این رابطه باید ایجاد شود مانند محیط‌های نظارتی است که بر روی بازار باید وجود داشته باشد.

نکته دیگر رقابتی است که بین ارائه دهندگان محصول باید وجود داشته باشد. با این حال فناوری‌هایی لازم در این رابطه مانند کابل‌های قابل استفاده باید به شکل تضمین کننده‌ای ‌در بهتر شدن بازار تجارت الکترونیک وجود داشته باشد.

مطلبی که در رابطه با کشور‌های در حال توسعه باید بیان شود این است که در مکان‌هایی که به کار بردن خط مشترک دیجیتال فاقد فناوری‌های بی سیم باشد باید از حالت‌های جایگزین دیگری استفاده شود و همین طور برای به کار بردن آن‌ها نیز باید مجوز‌های لازم از مراکز مربوطه صادر شود.

با این حال پهنای باند تاثیرات زیادی را بر روی کسب و کار‌های اینترنتی نداشته است اما باید این مطلب را نیز در نظر داشت که پهنای باند بدون تاثیر نیز نبوده است.

بنابراین پهنای باند یکی از فاکتور‌های کمک کننده به مشاغل است که بتوانند به کمک اینترنت تمامی محتوا و محصولات خود را برای مصرف کننده به شکل راحت‌تری‌ در دسترس قرار دهند.

با این حال پهنای باند برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی که از گسترده گی زیادی برخوردار نیستند نیز مناسب خواهد بود و باعث می‌شود که ارزش مشاغل به خوبی برای مصرف کننده روشن شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.