بهترین شیوه های طراحی UX برای یک مخاطب جهانی

طراحی جهانی ux

در این مطلب سه راهنمایی خوب و کاربردی در مورد چگونگی ایجاد طرح‌های خود، به صورت جامع و متناسب با مخاطبان متنوع و جهانی ارائه می دهیم.

در دنیایی که به سرعت در حال حرکت و رشد می‌باشد، ما نیاز به یک طراحی داریم که به لحاظ فرهنگی پاسخگو باشد.

 

1- طراحی برای دسترسی آفلاین

دسترسی به اینترنت چیزی است که بسیاری از ما به عنوان امری مجاز می‌شناسیم، اما ممکن است در خارج از مناطق شهری متفاوت باشد. برای افرادی که دسترسی منظم به اینترنت ندارند یا نمی توانند از آن استفاده کنند، اجازه دانلود محتوا به صورت آفلاین داده می‌شود.

دسترسی آفلاین

با انجام تلاش مجدد و بارگذاری مطالب، مسائل مربوط به زمان تأخیر به آسانی حل می‌شود.

 

2- دستگاه‌های مختلف را در نظر بگیرید

در روند رو به رشد کاربران اینترنت، به احتمال زیاد به جای کامپیوتر رومیزی، از یک دستگاه تلفن همراه استفاده می‌شود. تجربه استفاده از تلفن همراه در مقایسه با تجربه استفاده از چند پلت فرم، به طور فزاینده در حال افزایش است.

تنوع دستگاه ها

شخصیت مشتری بازار در حال تغییر به سمت این است که او تمایل دارد یک سیستم عامل قدیمی تر، در یک دستگاه با صفحه نمایش کوچک داشته باشد. با توجه به استفاده از تلفن‌هایی که ممکن است مشکل پهنای باند و محدودیت‌های عملکردی داشته باشند، طراحان باید از محتویاتی که ممکن است زمان بارگیری را بیش از حد زیاد کنند و به درستی مطالب را نمایش ندهند، آگاه باشند.

 

3- کانون فرهنگی را فراموش نکنید

فرهنگ‌ها ممکن است دارای هنجارها، بایدها و نبایدها باشند. به عنوان مثال، فردگرایی در مقابل کار گروهی. جوامع غربی تمایل بیشتری به موفقیت شخصی بر موفقیت گروه دارند که به نوبه خود، با نیاز به عزت نفس بیشتر و شادی شخصی همراه است. این مسئله در مورد همه جوامع جهان صدق نمی‌کند.

درک تفاوت‌های موجود در نگرش‌ها و فرهنگ‌ها و تاثیر آنها بر رفتارهای کاربران، بر نحوه طراحی در زمینه‌های مختلف تاثیر‌گذار است.

علاوه بر این، فرهنگ‌های مختلف، ارزش‌های خود را بوسیله رنگ‌ها و نمادهای خاص تعریف می‌کنند.

رنگ ها

برخی از نمادها ممکن است به عنوان یک استعاره که به دیدگاه‌ها و مفاهیم خاصی متصل است، در برخی از فرهنگ‌ها استفاده شوند. اگر شما با ترجمه‌ها کار کرده باشید، احتمالا آگاه هستید که بعضی چیزها مانند استعاره‌ها به راحتی قابل ترجمه نیستند. بنابر این بهتر است که شما، یک متخصص محلی که با فرهنگ آن منطقه آشنا باشد و یا یک تیم از افراد با فرهنگ‌های مختلف، داشته باشید که در هنگام برخورد با مشکلات فرهنگی، به شما کمک کنند.

 

نتیجه

طراحی بر روی اینترنت، در سراسر جهان و همه فرهنگ‌ها انجام می‌شود. چه ما آن را درک کنیم یا نه. بنابراین مهم است که بدانیم چگونه برای مخاطبین چند فرهنگی در سراسر جهان طراحی کنیم.

ارتباطات، مبتنی بر ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی می‌باشد. هدف طراح، حفظ آگاهی مخاطبان خود و کسانی که در این زمینه با محصول سر و کار دارند است. با ایجاد  هماهنگی، درک محدودیت‌های کاربر، داشتن آگاهی از محدودیت‌های خاص و فکرکردن در مورد ارتباط فرهنگی، می‌توانید در هدایت کردن طراحی UX برای استفاده توسط تمام مخاطبان جهانی، موفق شوید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.