طراحی UX جهانی: ایجاد تجربه کاربر چند فرهنگی

تجربه کاربر چند فرهنگی

ایجاد یک تجربه کاربر چند فرهنگی، یک راهنمای ایده آل را فراهم می کند زیرا UX چند فرهنگی، همچنان به عنوان یک رشته شناخته می شود که علاوه بر مشکلات و نقطه ضعف های سنتی UI و استراتژی شرکت ها، شامل نقطه ضعف های اجتماعی/ فرهنگی و عصبی نیز می باشد. این مورد یکی از اولین و اساسی ترین گام ها در استراتژی یک محصول جهانی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد. به طور خلاصه،  UXچند فرهنگی جزئی از استراتژی کلی UX شما نیست، بلکه در طول پروژه باید آن را در نظر داشته باشید. این مطلب، یک راهنمای عملی همراه با جذابیت فرهنگی، درباره مشکلات بین المللی توسعه یک محصول مارک شده و نرم افزار نهایی آن به خوانندگان آموزش می دهد. با در دست داشتن نمونه های جهانی، خوانندگان درمورد چگونگی رفتار دقیق کاربر، بهینه سازی طرح و عناصر متن، یکپارچه سازی طراحی و همچنین نحوه تعیین و پیش بینی استراتژی برای ارتباط موثر تصویر و محتوا یاد خواهند گرفت. این در حالی است که عوامل روانی، اجتماعی و سیاسی، در ارتباط با فرهنگ شناسایی می شوند.

 

آیا شما تجربه دارید؟

آیا تکنولوژی جهانی است؟ علت پرسیدن این سوال به طور عمده مربوط به درک ما از مصنوعات تکنولوژیکی و نحوه زندگی ما است. در یک جهان که مک دونالد در هر شهر بزرگ آفریقایی یافت می شود و گوشی های آیفون در کشور چین، بدون هیچ تغییر عمده ای در طراحی آن موجود است، آیا در مورد تخصص خاص فرهنگی صحبت می شود؟ آیا فناوری می تواند به گونه ای طراحی شود که قابلیت استفاده و درخواست تجدید نظر، در سراسر جهان به صورت یکسان و مشابه شناخته شود؟

مکدونالد

 

 جهان در داخل جهان

بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت دسترسی پیدا کرده اند. می توانیم بگوییم که توسط اینترنت، جهان به یک روستای متصل به هم تبدیل شده است. حتی در یک خانه کوچک، در داخل یک اتاق نشیمن هم افرادی هستند که نیاز به استفاده از شبکه اینترنت جهانی دارند. بویژه اینکه از طریق اینترنت، میلیاردها دلار در سراسر جهان با روش ها و سرعت های مختلف، جابجا می شود. طراحی برای این بازارها، دارای چالش های فراوانی است و نیاز به دانش عمیق از محدودیت های موجود، عادت ها، جمعیت شناسی و زمینه های آن دارد.

همه چیزهایی که ما با آنها روبرو می شویم، باعث ایجاد یک احساس خاص (احساس تقویت یا سرکوب) در ما می شوند. صرف نظر از فرهنگ، کاربران از لحاظ عاطفی تحت تأثیر متن و لحن محتوا قرار می گیرند. در عصر کاهش دقت و توجه، محتوای متنی باید تاثیر گذار، مختصر و قابل فهم به زبان محلی باشد.

 

طرح های جهانی

اگر چه تفاوت های ژنتیکی ناچیزی بین افراد مختلفی که در این سیاره زندگی می کنند وجود دارد، اما ساختار زندگی آنها به شدت متفاوت است. از زیبایی ظریف معماری ژاپن تا سازه های اروپایی ساخته شده، طراحی همان چیزی است که بیانگر فرهنگ، زمان و مکان آن است. اما، با توجه به همه انواع طراحی، آیا یک حس واقعی جهانی در طراحی وجود دارد؟ آیا انسانها اساسا همان قوانین را استفاده می کنند فقط با اهداف و حساسیت های مختلف؟ شناخت ها و توانایی های فکری در فرهنگ ها بسیار متفاوت است. به همین دلیل، تغییرات زیادی در طراحی ها وجود دارد.

طراحی جهانی 1

مکانیسم ضروری ذهن ما، که ما را به یکدیگر نزدیک تر می کند، آنهایی هستند که ما را به قوانین جهان نیز نزدیک تر می کنند. مانند: هندسه، الگوها و زبان. با این حال هر کدام از این ها می توانند به شیوه ای متفاوت و با توجه به محیط اطراف مان مورد استفاده قرار گیرند.

حرکات، به عنوان یک شکل مشترک از ارتباط غیر کلامی، در بین همه فرهنگ های جهان شناخته شده اند. حرکات ما بلافاصله می تواند حالت ذهن، درک ما و واکنش ما را بیان کند. با این حال، حرکات نیز به طور طبیعی وابسته به انرژی، زمینه و کاربرد هستند. حالت فیزیکی حرکات، جذابیتی جهانی دارد و یکی از دلایل اصلی برای پذیرش آنها به عنوان یک روش تعامل استاندارد است. محدودیت های سخت افزاری و طراحی برای فهم بهتر، بزرگترین چالش طراحی UX را تشکیل می دهند و دستیابی به یک استراتژی طراحی هماهنگ بین المللی، نیازمند یک رویکرد لایه ای و چند سطحی می باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.