تجزیه و تحلیل بودجه بازاریابی آنلاین

بودجه بازاریابی آنلاین

هر سازمانی صرف نظر از اندازه‌ای که دارد و یا مکان و صنعتی که به آن مشغول است، برای موفقیت نیاز به یک گزینه مهم دارد و آن مشتری است. از این رو هر شرکت برای رشد آگاهی مردم از برند و جذب مشتریان جدید، نیاز به یک استراتژی بازاریابی دارد.
ممکن است که این یک مسئله ساده به نظر برسد، با این حال اگر تجربه بازاریابی داشته باشید، با توجه به کانال‌های مختلف بازاریابی که در دسترس است، به سادگی می‌توانید گزینه‌ای را در نظر بگیرید که از هر نظر برای سازمان شما بهتر است. از این رو برنامه‌ریزی و مدیریت کمپین‌ها نیاز به زمان و منابع خواهد داشت که اگر به خوبی آن‌ها را بشناسید، می‌توانید به موفقیت در هر یک دست پیدا کنید.
اگر در حال ایجاد یک استراتژی جدید برای شرکت خود هستید، به احتمال زیاد یکی از نگرانی‌های مهم شما درباره بودجه بازاریابی آنلاین و هزینه کلی آن است.
کاهش بودجه بازاریابی آنلاین و یا سنتی یک روند پیچیده است، به این دلیل که راه‌های ارتقای یک کسب و کار زیاد است.

تقسیم بودجه بازاریابی آنلاین

روش‌های سودمند زیادی برای تجارت‌های مختلف، وجود دارد. اگر شما نمی‌دانید که این شیوه‌ها چیست، بهتر است از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ فعال در این حوزه کمک بگیرید، به این دلیل که آن‌ها با تخصص و تجربه‌ای که در اختیار دارند، بهترین راه حل‌ها را پیش پای شما قرار خواهند داد.
به عنوان مثال امروزه سئو سایت یکی از روش‌های شگفت‌انگیزی است که می‌توانید با اجرای آن مزایای قابل توجهی به دست آورید.

تحلیل گزارش

آیا تعیین بودجه بازاریابی آنلاین امکان‌پذیر است؟

اگر تحقیقات مربوط به این بخش را به صورت آنلاین انجام داده باشید، احتمالا می‌دانید که پاسخ مطمئنی درباره هزینه‌های بازاریابی وجود ندارد و تعیین آن کار دشواری است.

دلیل آن وجود کانال‌های ارتباطی مختلفی است که هر روزه به وجود می‌آیند و شما می‌توانید از هر یک برای بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. به طور کلی می‌توان گفت که برای هر سازمان و شرکت با توجه به نیازهایی که دارد، بودجه‌های منحصر به فردی در دست می‌باشد.

شاید مشکلی که در ادامه به وجود بیاید، این باشد که برآورد هزینه کامل و دقیق نخواهد بود، اما خبر خوب اینکه قابل تنظیم است. به عبارت بهتر می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی آنلاین خود را انتخاب کنید و سپس به طور کلی بفهمید که چقدر می‌توانید برای آن هزینه کنید.

محبوب‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین شامل سئو، طراحی وبسایت، بازاریابی محتوا، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیل است که شرکت دیجیتال مارکتینگ مورد نظرتان می‌تواند به طور کلی هزینه‌های هر یک از این استراتژی‌ها را به شما ارائه دهد.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو

هزینه تخمینی آن به شکل ماهانه تعیین می‌شود و به عنوان مثال در بسیاری از کشورها این عدد از 600 تا 5000 دلار در ماه متغیر است. دلیل آن فعالیت‌هایی است که در این راستا انجام می‌گیرد. از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا بهینه‌سازی صفحات داخلی، تنظیم و آنالیز گزارش‌ها، به روز رسانی و ایجاد لینک‌ها.

سئو همان روشی است که بسیاری از شرکت‌ها به منظور بهبود رتبه وبسایت خود در صفحه نتایج جستجو انجام می‌دهند تا افرادی که به دنبال محصولات و خدمات ایشان هستند، به راحتی سایت شان را بیابند و با آن‌ها آشنا شوند. کاربرد سئو در بازاریابی آنلاین بسیار زیاد است.

زمان که سایت شما به خوبی در صنعتی که به آن مشغول هستید رتبه‌بندی شود، این توانایی را به دست می‌آورید که به مشتریان بالقوه‌ای که شاید تاکنون هرگز نام شرکت شما را نشنیده‌اند نیز دست پیدا کنید و این مهم‌ترین مزیتی است که بازاریابی آنلاین برای شما به ارمغان می‌آورد. برخلاف روش‌های سنتی که تبلیغات در تلویزیون، رادیو و یا روزنامه‌ها انجام می‌شد، افرادی که شما را در اینترنت پیدا می‌کنند با احتمال بیشتری قصد خرید دارند و وارد شدن آن‌ها به سایت شما به این معنی است که توجه ایشان را جلب کرده‌اید، زیرا احساس کرده‌اند که به محصولاتی که عرضه می‌کنید، نیاز دارند.

نحوه تعیین قیمت استراتژی سئو

بسیاری از آژانس‌های بازاریابی سئو و بازاریابی آنلاین وجود دارند که بهینه‌سازی موتورهای جستجو را ارائه می‌دهند و هر کدام روش خود را در تعیین هزینه‌ها در اختیار دارند. با این حال می‌توان گفت که این هزینه به چندین متغیر بستگی خواهد داشت:

  1. تعداد صفحات وبسایت
  2. چند کلمه کلیدی هدف‌گذاری می‌شود؟
  3. به چه تعداد کپی از سایت خود نیاز دارید؟
  4. رقابت در صنعت شما چگونه است؟

اکثر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به منظور پوشش تحقیقات و برنامه‌ریزی‌هایی که برای استراتژی سئوی شرکت شما انجام می‌دهند، به هزینه‌هایی نیاز دارند که ماهانه پرداخت می‌کنید. قیمت‌گذاری معمولا بر اساس متغیرهایی که به آن اشاره شد، مشخص می‌گردد و ممکن است با توجه به سطح دانش و تخصص آژانس مورد نظر نیز متفاوت باشد.

علاوه بر تمام این موارد، این مسئله که در چه صنعتی مشغول به کار هستید و رقابت در آن چگونه است نیز اهمیت زیادی دارد. اینکه می‌خواهید کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید و یا کلمات کلیدی خاصی را با توجه به مشتریان خود در نظر دارید، در هزینه‌های ماهانه موثر است.

با این وجود بهتر است که هزینه‌های بازاریابی آنلاین، تنها دغدغه شما در انتخاب آژانس نباشد. به این دلیل که گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که در زمان تحقیق باید هر یک از آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید.
اگر یک آژانس خدمات بی کیفیت و ارزانی ارائه دهد، شاید در کوتاه مدت به نتیجه برسید، اما در بلند مدت به خاطر این اشتباهات، ناچار به پرداخت هزینه‌های بیشتری خواهید شد. حتی ممکن است به بهای حذف شدن وبسایت شما از نتایج توسط گوگل تمام شود.

تنظیم استراتژی بازاریابی

هزینه‌های پرداخت به ازای هر کلیک

یکی از روش‌های دیگر در بازاریابی آنلاین برای دستیابی به مشتریان، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک است و به طور میانگین هزینه‌های آن از 2500 تا 50000 دلار در ماه متغیر است. اگر می‌خواهید سریع‌تر به نتیجه مورد نظر خود برسید، پرداخت به ازای هر کلیک در کنار سئو، می‌تواند شما را در مسیر قرار دهد.

به کمک این کمپین کلمات کلیدی که می‌خواهید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید، رتبه‌بندی می‌شوند و با پیشنهاد قیمتی که ارائه می‌دهید، جایگاه تبلیغ شما در صفحه نتایج مشخص خواهد شد. پس از آن تنها زمانی ملزم به پرداخت هزینه هستید که مخاطبان روی لینک آگهی تان کلیک کنند.

از این رو می‌توان برخلاف روزنامه‌ها و روش‌های سنتی دیگر، تبلیغات PPC را یک روش اینترنتی مقرون به صرفه دانست.

تعیین هزینه

  1. چند کلمه کلیدی را می‌خواهید هدف‌گذاری کنید؟
  2. تا چه میزان می‌خواهید برای این بخش سرمایه‌گذاری کنید؟
  3. آیا به طراحی آگهی‌های خود علاقه دارید؟
  4. آیا به تبلیغات PPC در رسانه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

طبیعی است که هر کدام از این معیارها تعیین کننده هزینه شما در این استراتژی خواهد بود.

مواردی که به آن اشاره کردیم، تنها بخشی از کارهایی است که می‌توانید برای تجزیه و تحلیل بودجه بازاریابی آنلاین شرکت خود انجام دهید، با این وجود آگاهی از این عوامل در انتخاب کمپین‌های شما بسیار موثر خواهد بود.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.