تاثیرات بازاریابی جنس رایگان بر کسب و کار

تاثیرات بازاریابی جنس رایگان بر کسب و کار

تاثیرات بازاریابی جنس رایگان بر کسب و کار به صورت غیر مستقیم باعث رشد و توسعه تجارت می‌شود. صحیح است که به صورت مستقیم مبلغی از کاربر دریافت نمی‌کنید؛ اما این نوع بازاریابی دستاوردهای بسیاری می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد.

بازاریابی جنس رایگان چیست؟

منظور از بازاریابی جنس رایگان (Freebie Marketing) یک استراتژی بازاریابی است. در این شیوه بازاریابی به ارائه نمودن محصولات، خدمات به صورت رایگان تاکید دارد.

نقش بازاریابی جنس رایگان بر روی کسب و کار

بازاریابی جنس رایگان با ارائه نمودن محصولات و خدمات رایگان به مشتریان به صورت غیرمستقیم کسب و کار خود را توسعه می‌دهد. صحیح است که به صورت مستقیم مبلغی از کاربر دریافت نمی‌شود؛ بلکه می‌توانید به دستاوردهایی از جمله:

  • افزایش ترافیک
  • افزایش کاربران
  • بدست آوردن سرنخ فروش
  • جلب توجه و اعتمادسازی برای سفارش دیگر محصولات و خدمات

نقش بازاریابی جنس رایگان بر روی کسب و کار

  • افزایش ترافیک

محصولات و خدمات رایگان باعث افزایش یافتن عرضه می‌شود. به ویژه در صورتی که در کنار محصولات غیر رایگان قرار بگیرد.

بازاریابی جنس رایگان منجر به بالا رفتن ترافیک سایت می‌شود. جذب ترافیک با استفاده از سایت نیست بلکه رایگان بودن محصول می‌توانید یک راهکار جذاب برای تبلیغ کردن در رسانه‌های اجتماعی باشد. شما از این طریق می‌توانید تمامی محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید.

در بلاگ‌ها و انجمن‌های گوناگون می‌توانید محصولات رایگان خود را معرفی کنید. تمامی این مسیرها و راه‌ها باعث افزایش ترافیک خواهد شد.

ممکن است مخاطبی که به سایت شما سر می‌زند دوست داشته باشد که از دیگر صفحات شما بازدید کند. تمایل داشتن به موضوعات دیگر می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت و هم می‌تواند بخشی از بازاریابی جنس رایگان باشد.

  • افزایش کاربران

با ارائه نمودن محصولات رایگان می‌توان باعث افزایش ترافیک و همچنین افزایش تعداد کاربران سایت شد. در نظر داشته باشید که محصول را نبایستی به همین صورت در دسترس تمامی کاربران قرار دهید.

لازم است یک فرم آماده کنید. اجازه دهید تا کاربران یک کاری در سایت شما انجام دهند. منظور این است که در ازای ثبت نام یا دادن ایمیل، وارد کردن شماره تماس و غیره کاربر به محصولات رایگان شما دسترسی پیدا کند.

از همین رو در بالا بردن سرنخ فروش کاربران سایت شما را افزایش خواهند داد. در حالت کلی دو معیار افزایش ترافیک و افزایش کاربران بر روی اعتبار سایت و اعتبار کسب و کار شما موثر است.

  • بدست آوردن سرنخ فروش

هنگامی که با استفاده از یک شیوه صحیح بازاریابی جنس رایگان را آغاز کنید. می‌توانید لید یا سرنخ فروش را به ارمغان بیاورید. به این صورت که شما می‌توانید محصولات زیادی را در زمینه آموزش هر چیزی که دارید. از آموزش یک محصول از سطح مقدماتی به صورت رایگان ارائه کنید.

اشخاصی که برای دسترسی به محصولات شما نیاز به ثبت سفارش و پیمودن فرایند مشابه خرید دارند. یعنی در سایت شما ثبت نام می‌کنند و ایمیل‌شان را در اختیار شما قرار می‌دهند. ایمیل آن برای شما یک سرنخ فروش است.

محصولات رایگان شانس بسیار زیادی در محبوبیت و پرطرفدار شدن دارند. به این معنا که شما می‌توانید تعداد زیادی از افرادی که تمایل دارند در این حوزه فعالیت کنند محصولات را رایگان ارائه کنید.

البته می‌توانید از طریق بازاریابی ایمیلی و دیگر روش‌های بازاریابی این افراد را نیز تشویق به خرید محصولات غیر رایگان و اصلی کنید.

از مزیت‌های بازاریابی محصول رایگان ایجاد سرنخ‌های فروش است. شاید مهم‌ترین دلیل روی آوردن به این استراتژی همین مسئله باشد.

  • جلب توجه و اعتمادسازی برای سفارش دیگر محصولات و خدمات

از نکاتی که درباره ویژگی‌های مثبت بازاریابی جنس رایگان می‌توان مطرح نمودن اعتمادسازی است. در صورتی که محصول رایگان خود را همانند سایر محصولات و خدمات غیر رایگان طراحی کنید. به این معنا است که کیفیت خود را در محصول رایگان حفظ کنید. کاربران اعتماد بیشتری به سایت و فروشگاه اینترنتی کسب و کار شما می‌کنند.

مانعی ندارد که محصولات رایگان شما نمونه‌ای از محصولات غیر رایگان باشد. در صورتی که کاربر از کیفیت آن رضایت داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که متوجه کیفیت سایر محصولاتتان خواهد شد. سپس شانس این را خواهید داشت که از محصولات و خدمات غیر رایگان هم استفاده کند.

اهمیت بازاریابی جنس رایگان در کسب و کارهای اینترنتی نوپا

تصور کنید که قرار است چند روز دیگر یک کسب و کار اینترنتی شروع کنید. لازم نیست در ابتدا محصولی ارائه کنید. بلکه برای اینکه شما می‌توانید با استفاده از برنامه تولید محتوا وارد بازاریابی جنس رایگان شوید.

اهمیت بازاریابی جنس رایگان در کسب و کارهای اینترنتی نوپا

همیشه آموزش جذاب بوده و خواهد بود. مقالات آموزشی بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. برنامه تولید محتوا سایت باید به صورت منظم و یکدست باشند. بعد از تهیه کردن چندین مقاله و قرار دادن آن‌ها داخل سایت خوب است برای جذب مخاطبان، بالا بردن ترافیک و پیدا کردن سرنخ فروش یک کتاب الکترونیک به صورت رایگان از محتوای همان مقالات تهیه کنید و داخل سایت قرار دهید.

به این صورت که مقالاتی که در سایت به صورت پراکنده منتشر کرده‌اید را یکجا در این فایل الکترونیک قرار دهید.

حتی می‌ توانید یک محصول کوتاه آموزشی تهیه کنید. جذب کاربر در اوایل مسیر کسب و کار اینترنتی بسیار حائز اهمیت است؛ به این دلیل که با روش‌های دیجیتال مارکتینگ بایستی بتوانید کاربران را تبدیل به مشتری کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.