چگونه می‌توان تاثیر محتوا را در بازاریابی آنلاین اندازه‌گیری کرد؟

تاثیر محتوا

بازاریابی و تولید محتوا از جدیدترین شیوه‌های تبلیغات است و با رشته‌های بازاریابی سنتی تفاوت‌های زیادی دارد. این روش به کمک بازاریابی اینترنتی محقق می‌شود و باعث اعتمادسازی در مخاطبان می‌شود. همچنین به میزان قابل توجهی می‌تواند از برند شما حمایت کند.
با این حال مسئله‌ای که برای بسیاری از صاحبان مشاغل به یک دغدغه جدی تبدیل شده است، اندازه‌گیری دقیق سود و درآمد حاصل از این روش است. به همین دلیل برخی از افراد هنوز مطمئن نیستند که این تاکتیک بتواند برای شغل ایشان مناسب باشد.
تاثیر محتوا برای افزایش فروش موثر است، اما زمانی که به صورت صحیح اجرا شود. اگر محتوای شما با‌ ایده‌های منحصر به فرد و مناسبی سازماندهی شده باشد، به جذب مخاطبان کمک می‌کند. علاوه بر آن باعث می‌شود که بسیاری از آن‌ها درگیر وبسایت شما شوند.

از آنجایی که بین انتشار محتوا و بازخورد آن، مراحل زیادی وجود دارد، برای پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان تاثیر محتوا را اندازه‌گیری کرد، لازم است که معیارهای مربوط به آن را شناسایی نمایید.

نرخ کلیک و زمان باقی ماندن در صفحه

اگر محتوایی که تولید می‌کنید نتواند توجه مخاطبان هدف را به سمت خود جلب کند، تاثیری در موفقیت تجارت شما نخواهد داشت. برای اینکه محتوا بتواند برای استراتژی بازاریابی آنلاین مفید واقع شود، لازم است که به میزان کلیک و دیدگاه‌های آن توجه کنید.

از طریق برنامه‌هایی مانند گوگل آنالیتیکس می‌توانید بخش‌های مختلفی را برای سنجش تاثیر محتوا در نظر بگیرید.

تحلیل گزارش

مطالعه 5 روش برای بهبود نرخ کلیک در بازاریابی آنلاین را به شما پیشنهاد می‌دهیم، نرخ کلیک بسیار مفید است و می‌تواند در نشان دادن اینکه تاثیر بازاریابی محتوا چقدر بوده، به شما کمک کند. با این حال زمان باقی ماندن مخاطبان در صفحات نیز اهمیت دارد. اگر نرخ پرش زیاد باشد و خوانندگان زمان مناسبی را در سایت سپری نکنند، به این معنی است که محتوای شما به اندازه کافی برای بازدیدکنندگان مفید نبوده و نتوانسته به سوالاتی که برای ایشان ایجاد شده، پاسخ دهد. به همین دلیل است که پیاده‌سازی استراتژی محتوا نیاز به تحقیق و مطالعه دارد. شما نمی‌توانید به سادگی هر مطلبی که مربوط به کسب و کارتان است را منتشر کنید، قبل از آن بهتر است اطمینان حاصل کنید که این محتوا به اندازه کافی می‌تواند برای خوانندگان مفید و موثر باشد.

تاثیر نظرات و بررسی‌های مشتریان

اینکه خوانندگان پس از مشاهده یک صفحه از سایت شما و محتوای آن ترغیب به بازدید از سایر صفحات شوند، بسیار مهم است. از طرفی قرار دادن این ویژگی در سایت که خوانندگان قادر به ارسال نظرات خود درباره محتوا باشند، اهمیت دارد. برخی از معیارها مثل نرخ کلیک به اندازه‌گیری نتایج کمک می‌کند، با این حال تعاملاتی که شما با مخاطبان دارید، می‌تواند کیفیت کار شما را نشان دهد.

ارسال نظرات نشانه‌های مثبتی از سمت مخاطبان هستند، به این معنی که بخش زیادی از آن‌ها محتوای شما را خوانده و نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند. زمانی که یک شخص درباره هر یک از مطالب وبلاگ نظر خود را ارسال می‌کند، به این معنی است که برای مطالعه و دیدن آن وقت صرف کرده است.

محتوا در رسانه‌های اجتماعی

امروزه بسیاری از رسانه‌های اجتماعی این امکان را فراهم کرده‌اند تا محتوای منتشر شده در آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. از این رو زمانی که شروع به پست‌گذاری مناسب و با کیفیت در این شبکه‌ها می‌کنید و کاربران پست‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، به این معنی است که علاوه بر کیفیت بالا در تولید محتوا، توانسته‌اید اعتماد کاربران را جلب کنید.

اگر شخصی وقت خود را صرف انتشار پست‌های شما و یا به اشتراک‌گذاری آن‌ها با دوستان و همکاران خود کرده است، به این معنی است که مطالب شما به قدری مفید و آموزنده بوده است، که می‌خواسته دیگران نیز از آن مطلع شوند.

تحلیل گزارش

بارگیری و دانلودها

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند نشان دهنده نتایج تولید محتوا و اثرگذاری آن باشد، میزان بارگیری و تعداد دانلودهایی است که توسط کاربران انجام شده است.
از این رو هر چقدر میزان بارگیری مطالب و فایل‌هایی که در سایت منتشر کرده‌اید زیاد باشد، راحت‌تر می‌توانید به مخاطبان بالقوه خود دسترسی پیدا کرده و ایشان را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

پیوندهای ورودی

شما تنها شغلی نیستید که در صنعت خود تولید محتوا می‌کنید. سایر کسب و کارها نیز ممکن است استراتژی‌هایی مشابه شما اجرا کنند و احتمالا ایشان نیز در زمینه موضوعاتی که انتخاب می‌کنند، متخصص و خبره هستند. از این رو زمانی که محتوای جذاب تولید می‌کنید و از پیوندهای خارجی و بک لینک استفاده نمایید، می‌توانید به کمک این پیوندها، بازخورد مناسبی را از استراتژی بازاریابی محتوا کسب نمایید. این بک لینک‌ها نه تنها ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت شما سوق می‌دهند، بلکه بخش مهمی از استراتژی سئو سایت هستند.

نرخ تبدیل

یکی از اهداف مهم در بازاریابی محتوا، افزایش نرخ تبدیل است. این نرخ می‌تواند یکی از نشانه‌های اثربخشی استراتژی شما در بازاریابی آنلاین باشد. زمانی که بتوانید به کمک محتوا و مطالب مفید، توجه مخاطبان بالقوه را به سمت تجارت خود جلب کنید، احتمال اینکه بخش قابل توجهی از آن‌ها به مشتری تبدیل شوند، زیاد است.
برای این کار بهتر است که مطالب را به روز و در دسترس نگه دارید. با این کار نه تنها نرخ تبدیل، بلکه فروش شما نیز افزایش می‌یابد.

این کارایی واقعی بازاریابی محتواست، به این معنی که هر چقدر بگذرد، در صورت حفظ آن، شانس بیشتری برای افزایش فروش، ترغیب و تبدیل بازار هدف خواهید داشت. با این حال لازم است اطمینان حاصل کنید که مطالب شما از کیفیت خوبی برخوردار هستند.
ممکن است مدتی طول بکشد تا بازاریابی محتوا نتایج نهایی را در اختیار شما قرار دهد. با این حال می‌توان گفت که این روش یکی از موثرترین استراتژی‌های بازاریابی آنلاین است. بهترین برنامه برای شرکت شما ایجاد سیستم خاصی است که برای نیازهای شما طراحی شده است تا به واسطه معیارهایی که برای آن در نظر گرفته‌اید، بتوانید بگویید که چقدر موثر کار می‌کند.

در حال حاضر بسیاری از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در حال اجرای استراتژی‌های مربوط به بازاریابی محتوا، برای مشاغل مختلف هستند. از این رو می‌توانید با مشاوره و استخدام این شرکت، برای بهبود و ارتقا کسب و کار خود تلاش کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.