مزایای بازاریابی دیجیتال برای شرکت

مزایای بازاریابی دیجیتال

امروزه تقریبا همه چیز از طریق اینترنت می‌گذرد، ابزاری که به یکی از ابزارهای برتر برای هر نوع فرآیند تبدیل شده است. این تقریبا در همه زمینه‌ها از جمله تجارت صادق است. کاربر امروزی نسبت به مشتریان سنتی مستقل‌تر است، تحصیلات بهتری دارد، به جست و جوی اطلاعات می‌پردازد، محصولات را مقایسه می‌کند و به طور کلی از طریق شبکه حرکت می‌کند.
با در نظر گرفتن این مسئله، شرکتی که حضور آنلاین نداشته باشد چه تصویری می‌تواند ارائه دهد؟
شانس شما برای قرار گرفتن در بازار چیست؟ علاوه بر این، اگر شما جای یک مصرف کننده بودید آیا به یک نام تجاری اعتماد می‌کردید؟
به همین دلیل است که تدوین استراتژی‌های محور در این زمینه ضروری است و سعی می‌شود از مزایای بازاریابی دیجیتال نهایت استفاده را ببرید.

مزایای بازاریابی دیجیتال

واضح است که این شبکه بیش از همه فرصتی برای رشد، تعیین موقعیت و انتشار یک مارک است. به یاد داشته باشید که اکثریت رقیب‌های شما در اینترنت هستند؛ به یاد داشته باشید که هدف شما از این کار جلب اعتماد مشتری است به همین دلیل هم است که امروزه افراد برای به دست آوردن اعتماد مشتریان خود خدمات ویژه ای را در بازاریابی اینترنتی قرار می‌دهند تا بتوانند حسن نیت خود را اثبات کنند.

  1. در 100% موارد قابل اندازه‌گیری است
  2. قابل چرخش است
  3. انعطاف پذیری و پویایی
  4. نسبت به روش‌های دیگر ارزان‌تر است
  5. تقسیم بندی بهتر
  6. به شما امکان می‌دهد مارک تجاری ایجاد کنید
  7. بازاریابی آنلاین مخاطب را نیز ایجاد می‌کند
  8. دائمی و همه گیر است

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

چرا باید از بازاریابی آنلاین استفاده کنیم؟

1. در 100% موارد قابل اندازه‌گیری است

هنگامی که شما یک کمپین دیجیتال مارکتینگ را اجرا می‌کنید، همه چیز قابل اندازه‌گیری است. شما می‌توانید از تاثیر استراتژی آن، مطلع شوید و بدانید که در کدام بخش‌ها و بازده سرمایه گذاری بیشتر است؟

نتایج به دست آمده در زمان واقعی و از طریق تعامل کاربران به دست می‌آیند اتفاقی که در تبلیغات سنتی رخ نمی‌دهد. اطلاعات همیشه قابل اندازه‌گیری بوده و در هر زمان در دسترس است. ما فرصتی مثل این را از دست نخواهیم داد، درست است؟

2. قابل چرخش است

علاوه بر قابل اندازه‌گیری و فوری بودن آن، اطلاعاتی که در بازار دیجیتال به دست می‌آورید به شما امکان می‌دهد استراتژی را در هر زمان لازم برای بهبود نتایج تنظیم کنید. این همان چیزی است که ما آن را تحت عنوان “محور” می‌شناسیم. با بازاریابی آنلاین این امکان را داریم که در یک زمان کوتاه چیزهای زیادی را تجربه کنیم.

3. انعطاف پذیری و پویایی

این فرآیند تغییر و سهولت در انجام آن، به بازاریابی دیجیتال انعطاف پذیری و پویایی می‌بخشد که روش‌های دیگر از آن برخوردار نیستند. بنابراین، این مهم است که شرکت شما قادر به سازگاری با تغییرات داخلی و خارجی باشد. ایده این است که در اسرع وقت پویایی بازار اتخاذ شود و استراتژی‌های بازار را در زمان رکود اجرا کند.

چرا باید از بازاریابی آنلاین استفاده کنیم؟

4. نسبت به روش‌های دیگر ارزان‌تر است

بازاریابی دیجیتال از نظر مالی نسبتا مقرون به صرفه است. در مقایسه با کانال‌های سنتی بازاریابی مانند تلویزیون، رادیو یا مطبوعات، استراتژی‌ها بسیار ارزان‌تر هستند.
برای مبتدیان، زیرا در سنتی‌ترین استراتژی‌ها، هزینه سرمایه گذاری یا نقطه شروع معمولا بسیار بیشتر است. در حالی که درست است که بیشتر و بیشتر منابع در بازاریابی آنلاین سرمایه گذاری می‌شود. به هیچ وجه نمی‌توان آن را با کمپین‌های رسانه‌های سنتی مقایسه کرد.
دوم، بودجه یک کمپین بازاریابی دیجیتال اغلب قابل ارتجاع و قابل تنظیم است و آن‌ها را برای هر شرکتی حتی کوچک و متوسط مقرون به صرفه می‌کند. از طرف دیگر، بازاریابی سنتی، به ویژه هنگامی که از کانال‌های گسترده استفاده می‌کند، هزینه‌های بالایی را شامل می‌شود که فقط تعداد کمی از شرکت‌ها می‌توانند متحمل آن شوند.
علاوه بر این همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، در یک کمپین از این خصوصیات، همه چیز قابل اندازه‌گیری و محوری است و برای بررسی این که نتایج طابق انتظار است یا نه، لازم نیست پول زیادی را هزینه کنید.

5. تقسیم بندی بهتر

هر عملی که بخشی از استراتژی باشد می‌تواند در تقسیم بندی موارد مورد نظر خریدار شما تاثیر گذار باشد. برخی از دسته بندی‌های تقسیم بندی مانند: جنس، مکان، سن، زبان کشور، سطح فرهنگی، عادات مصرف، از جمله مواردی است که آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند.

بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا تقسیم بندی شخصی شده‌تری را انجام دهید به عنوان مثال:

  • بسته به آنچه مشتری انجام می‌دهد، مانند دریافت یک ایمیل یا محتوای باز، بر روی یک ایمیل کلیک کند و……
  • بسته به وضعیت آن‌ها: مشتری بالقوه، مشتری قدیمی، تامین کننده، همکار، دنبال کننده، مشترک و……..
  • بسته به علاقه: کسانی که علاقه به یک موضوع دارند
  • بستگی به این دارد که آیا فرم تکمیل کرده‌اند یا خیر؟
  • بسته به این که آیا صفحه ای را مشاهده کرده‌اند یا خیر؟

چرا باید از بازاریابی آنلاین استفاده کنیم؟

5. به شما امکان می‌دهد مارک تجاری ایجاد کنید

آیا می‌دانید حضور آنلاین با استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر برند شما دارد؟
این دارایی است که باعث می‌شود که کاربر آن را به خاطر بیاورد. به خاطر داشته باشید که نوع پیامی که منتشر می‌کنید نشان دهنده ی ارزش‌های شما و همچنین فرهنگ و اعتبار شما است. در واقع این پیام اولین چیزی است که مخاطب از شما دریافت می‌کند به همین دلیل هم بهتر است با وسواس زیادی آن را انتخاب کنید.

6. بازاریابی آنلاین مخاطب را نیز ایجاد می‌کند

نکته مشترک کاربران این انجمن این است که آن‌ها به مطالبی که شما فاش می‌کنید علاقه مشابهی دارند. داشتن مخاطب و مشتری خاص شما، جدا از ایجاد مارک تجاری، به شما امکان می‌دهد تا مستقیما با مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه خود ملاقات و تعامل کنید.

7. دائمی و همه گیر است

تمام مطالبی که ایجاد می‌کنیم یک دارایی برای شرکت است. این بدان معنا نیست که با انجام یک عمل انتظار بیش از اندازه داشته باشیم. این مسئله مهم است که پویایی بیشتری داشته باشید. قبلا، ما برای فضا جنگیدیم و اکنون ما برای جلب توجه مصرف کنندگان می‌جنگیم. در واقع اینترنت به شما این امکان را می‌دهد تا در همه جا باشید. مرزها دیگر عمل نمی‌کنند. اما بازاریابی آنلاین در تلاش است توجه کاربران را به خود جلب کند آن هم فراتر از هر مرزی.

با بازاریابی آنلاین چه سودهایی کسب می‌کنید؟

بنابراین مشخص شده است که بازاریابی دیجیتال فقط یک روند یا روشی نیست که تاثیر کمی بر روی فرآیندهای توسعه یافته از شرکت‌ها در حوزه بازرگانی داشته باشد. این یک ابزار است، و گاهی اوقات خیلی بیشتر از آن.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.