در مورد روش بازاریابی آنلاین چه می‌دانید؟

روش بازاریابی آنلاین

از گذشته تا به الان با این ضرب المثل “مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید” آشنا بوده و هستیم و در این مورد به این نتیجه رسیده‌ایم که در صورتی که فرد یا چیزی اگر کارایی لازم و بهره‌وری مناسب را داشته باشد نیازی به تعریف و تمجید دیگران ندارد، زیرا می‌تواند با همان بهره‌وری مناسب ارزش خود را به دیگران نشان دهد اما چیزی که امروزه بسیار مهم می‌باشد این است که این موضوع تغییر کرده است به گونه‌ای که می‌توان گفت “مشک آن است که خود ببوید هم آنکه عطار بگوید”.
عطر نشان دهنده هر چیزی است که شما قصد ارائه آن را به دیگران دارید و می‌تواند بهره‌وری مناسب داشته باشد و افراد زیادی را به این سمت بکشاند که از محصول و خدمت مورد نظر شما استفاده نمایند.
در این بین افرادی هستند که کسب و کار و یا خدمتی را به دیگران عرضه می‌کنند اما دیگران درمورد ارزش‌های خدمت آنها اطلاع چندانی ندارند، در حقیقت آن‌ها با استفاده از روش بازاریابی آنلاین که وجود دارد بهتر است به معرفی محصول و یا خدمت خود بپردازند تا دیگران نیز با آن آشنا شوند و به سمت خرید آن جذب شوند.

روش بازاریابی چیست؟

با توجه به این موارد افرادی هستند که روش‌های جدید و متنوعی را برای معرفی محصول و خدمت خود استفاده می‌کنند این روش‌ها در دسته بزرگ بازاریابی قرار می‌گیرد.
بازاریابی در گذشته به روش‌های ساده‌ای که هم اکنون نیز وجود دارد انجام می‌شد به عنوان مثال اگر در کوچه بازار‌های قدیمی پا گذاشته باشیم و نگاه کرده باشیم متوجه می‌شویم افرادی وجود دارند که با صدای بلند‌تر از بقیه محصول خود را به دیگران معرفی می‌کنند.
در حقیقت کار آن‌ها بازاریابی می‌باشد اما چیزی که بسیار مهم است این است که امروزه با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی بازاریابی نیز تعاریف دیگری پیدا کرده است در حقیقت بازاریابی که در گذشته انجام شده بازاریابی در محیط واقعی بود اما امروزه واقعیت مجازی نیز جز لاینفک زندگی مردم شده است به همین دلیل روش بازاریابی آنلاین به آن اضافه شده است.
شما اکنون برای شما این سوال پیش آمده است که بازاریابی آنلاین چیست؟ روش بازاریابی آنلاین فعالیت‌هایی است که باعث جذب و حفظ مشتری در محیط آنلاین و واقعی می‌شود و می‌تواند محصول ما را در فضای مجازی معرفی نماید و بعضا برای برخی از مشتریان می‌تواند نیاز سازی انجام دهد، به صورتی که مشتری بعد از بازاریابی ما به این فکر بیفتد که احتمالا محصول شما را نیاز دارد یا به آن نیاز پیدا خواهد کرد.
در حقیقت بازاریابی که از فعالیت‌های کسب و کارهای سنتی بوده است که در گذشته وجود داشته و یکی از فعالیت‌های بازاریابی سنتی جلب مشتری بوده است اما امروزه علاوه بر جذب مشتری به حفظ مشتریان نیز اهتمام می‌ورزند.
از آنجایی که کسب و کارها جنبه سنتی خود را از دست داده‌اند و افراد یا کسانی که از خدمت و محصولات استفاده می‌کنند ترجیح می‌دهند آن‌ها را از اینترنت خریداری نمایند بهتر است از بازاریابی سنتی به سمت بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی روی بیاوریم.
با این کار می‌توانیم با دنیای جدید از مشتریان آگاه شویم و با آن‌ها آشنا شویم در حقیقت افرادی که بازاریابی اینترنتی انجام می‌دهند بهتر است از بازاریابی سنتی نیز باز نمانند و علاوه بر بازاریابی سنتی در اینترنت نیز فعالیت‌های خود را توسعه دهند.
در حقیقت امروزه طراحی سایت و داشتن یک وب سایت برای کسب و کار خود یکی از مواردی تبدیل شده است که بدون آن نمی‌توان در این حوزه فعالیت کرد و در صورتی که کسب و کار شما وبسایت خاصی نداشته باشد آن وقت افراد نیز نمی‌توانند اعتماد نمایند.

انواع روش بازاریابی آنلاین

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین با هدف بازدید بیشتر برای سایت کار خود را انجام می‌دهد از این رو بازاریابی به دو روش درونگرا و برونگرا می‌تواند در محیط آنلاین و مجازی انجام شود.

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا بازاریابی است که با استفاده از محتوایی که در وبسایت‌ها تولید می‌شود می‌توانند مشتریان را جذب خود نمایند و مخاطبان خاص خود را پیدا کنند.
البته تولید محتوا برای وبسایت‌ها بهتر است با کیفیت بالایی انجام شود، زیرا از آنجایی که بازاریابی محتوا قسمتی از بازاریابی آنلاین می‌باشد بهتر است بتوانند از اثربخشی انواع محتوا در وبسایت خود بهره مند شوند.
محتوای آنلاین و بازاریابی و تولید محتوا همان طور که گفتیم برای ارتباط دو طرفه میان وبسایت‌ها و صاحبان کسب و کار با مشتریان خود روشی به نام محتوای مناسب و محتوا نویسی در وبسایت‌ها گسترش پیدا کرده است.
این محتوا می‌تواند به صورت دیداری، شنیداری و خواندنی وجود داشته باشد محتوایی که در وبسایت قرار می‌گیرد می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی شخصی یا مربوط به کسب و کار نیز انتشار داده شود که در نتیجه افراد زیادی را می‌تواند با کسب و کار آشنا نماید.
امروزه شبکه‌های اجتماعی باعث شدند که افراد از دورترین نقاط کره زمین بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند به همین دلیل این ارتباط گسترده باعث می‌شود که فعالیت کسب و کارهایی که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند نیز بیشتر شود و در نتیجه تولید انواع محتوا اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
وجود محتوای مناسب می‌تواند شما را چند هیچ از رقیبان خود در بازاریابی به روش آنلاین جلوتر بیندازد که بهتر است به این نکته توجه نمایید که در تولید محتوا به ارزش و اعتبار نام تجاری خود دقت کنید.
بازاریابی آنلاین درونگرا با توجه به اینکه هزینه‌های زیادی نیز ندارد اما به قدری بهره‌وری آن بالا می‌باشد که در صورتی که مدیران و صاحبان کسب و کار از این روش برای نشان دادن خدمت یا محصول خود استفاده نکنند نمی‌توانند در این فضا موفق شوند.
مراحل بازاریابی جاذبه‌ای یا درونگرا باید به درستی رعایت شود.

بازاریابی برونگرا

بازاریابی برونگرا مانند بازاریابی درونگرا کم هزینه و پرسود نمی‌باشد اما انجام آن بسیار لازم است.
در حقیقت بازاریابی برونگرا هزینه زیادی را نیاز دارد اما لازم می‌باشد.
در مورد بازاریابی برونگرا می‌توان به مثال‌هایی اشاره کرد تا بهتر در این مورد اطلاعاتی را کسب نمایید، در واقع بازاریابی برونگرا را می‌توان به تبلیغات‌های متفاوت که در سایت‌های مختلف قرار داده می‌شود یا حتی‌ها و بنرهای تبلیغاتی اشاره کرد.
در حقیقت با استفاده از بازاریابی درونگرا افرادی را که کسب و کار شما را تا به حال جستجو نکرده‌اند و محصولات شما تا به حال نیاز نداشتند با محصولات شما آشنا می‌شوند و برای آن‌ها نیاز سازی را انجام دهد به گونه‌ای که بعد از مدتی به این فکر می‌افتند که احتمالاً به محصول یا خدمت شما نیاز خواهند داشت.

حفظ مشتری در روش بازاریابی آنلاین

با توجه به هر دو روشی که برای بازاریابی و جذب مشتری وجود دارد کاری به نام حفظ مشتری نیز بسیار مهم می‌باشد، وفادار کردن مشتریان به محصولات و خدمات خود یکی از اهدافی است که بازاریابی آنلاین آن را دنبال می‌کند.
در حقیقت در روش بازاریابی آنلاین به دنبال این هستیم که مشتریان را به خریداران وفادار و دائمی تبدیل نماییم به صورتی که علاوه بر آن خود مشتریان نیز بتوانند برای تبلیغ کسب و کار محصولات ما دست به کار شوند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.