چرا روش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارها ضروری است؟

روش بازاریابی اینترنتی

روش بازاریابی اینترنتی که بازاریابی آنلاین نیز نامیده می‌شود، یک فرایند تبلیغ برند، محصولات یا خدمات از طریق اینترنت است.
دامنه آن بسیار وسیع می‌باشد و شامل بازاریابی از طریق ایمیل، مدیریت ارتباط با مشتری و فعالیت‌های تبلیغاتی است که از طریق رسانه‌های بی سیم انجام می‌شود.
اکثر شرکت‌ها، در حال حاضر از انواع بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند که دو دلیل اصلی برای این کار وجود دارد:
1. این یک روش مقرون به صرفه برای بازاریابی است.
2. تمام رسانه‌ها به سمت اینترنت روی آورده‌اند. بنابراین شما می‌توانید از طریق رسانه‌های آنلاین به عموم مردم دسترسی داشته باشید.
در این مطلب، به برخی از مهمترین انواع بازاریابی اینترنتی به همراه مزایای آنها اشاره کرده و چند نمونه مفید در این زمینه بیان می‌کنیم.

انواع مختلف روش بازاریابی اینترنتی

انواع مختلف روش بازاریابی اینترنتی عبارت است از:

  1. بهینه سازی موتور جستجو
  2. بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  3. بازاریابی ایمیلی
  4. اتوماسیون بازاریابی
  5. تبلیغات گوگل
  6. Chatbots
  7. تجزیه، تحلیل و پیش بینی داده‌های بزرگ
  8. بازاریابی بر اساس محتوا
  9. بازاریابی وابسته
  10. بازاریابی تصویری

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. بهینه سازی موتور جستجو

خدمات سئو سایت یکی از مهمترین انواع بازاریابی اینترنتی است. استراتژی جستجوگرها به شما کمک می کند که وبسایت مربوط به کسب و کار خود را از نظر رتبه‌بندی، جزm بالاترین نتایج جستجوی مرورگرها قرار دهید و به این وسیله کاربران بیشتری از سایت شما بازدید و با محصولات شما آشنا خواهند شد.

چگونه SEO انجام می‌شود؟

SEO با جستجو در مورد کلید واژه شروع می‌شود و به شما کمک می‌کند تا بدانید چه عبارتی، برای جستجو در کسب و کار شما مهمتر و کلیدی‌تر است.
شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی نظیر Google Keyword Planner یا Ubersuggest، در مورد کلمات کلیدی مربوط به کار خود، به صورت رایگان تحقیق کنید.

فرض کنید شما می‌خواهید به صورت آنلاین کفش خریداری کنید و می‌خواهید کلید واژه‌هایی که برای جستجو در این زمینه نیاز دارید را پیدا کنید، برای این کار می‌توانید برنامه کلیدواژه Google را باز کنید و اصطلاحاتی مانند «خرید کفش‌های آنلاین» یا «خرید کفش‌های آنلاین در اصفهان» (اگر در اصفهان زندگی می‌کنید) را تایپ کنید.

این ابزار به شما یک لیست از کلمات کلیدی که مرتبط با کلمات تایپ شده هستند را نمایش می‌دهد.
همچنین اطلاعات دیگری مانند: میانگین ماهانه جستجو برای هر یک از این کلمات کلیدی و سطح مربوط به رقابت آنها را به شما نشان می‌دهد.
در این هنگام شما باید کلماتی را انتخاب کنید که میانگین جستجوی ماهیانه برای آنها از همه بیشتر و سطح رقابت آنها، پایین یا متوسط باشد.
هنگامی که کلمات مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای وبسایت شما با این کلمات، مرتبط است.
به این ترتیب، ارتباط محتوای سایت خود را به موتورهای جستجو نشان داده و رتبه سایت خود را در هنگام جستجو، افزایش می دهید.
سپس، شما باید به طور پیوسته در مورد این کلمات کلیدی تحقیق کنید و مطالب متناسب با SEO، در وبلاگ کسب و کار خود بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند تا مخاطبان سایت خود را افزایش دهید و در نهایت سایت شما قدرتمندتر شود.
همچنین شما باید در سایت‌های دیگر، بک لینک‌هایی از سایت خود را قرار دهید که محتوایی خوب و با کیفیت داشته و استانداردهای سئو در آنها رعایت شده باشند.

در نهایت، باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما مطابق با دستورالعمل‌های موتور جستجو ساخته شده است، به طوری که به راحتی بتوانید رتبه بندی آن را در صفحات جستجو بالا ببرید.

2. بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

میلیاردها نفر از مردم در سراسر جهان، هر روزه از سیستم‌های رسانه اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند.
آیا می دانستید که می‌توانید یک پروفایل کسب و کار رایگان در این کانال‌ها ایجاد کنید و کسب و کارتان را ارتقا دهید؟

شما حتی می‌توانید در این کانال‌ها، تبلیغ کنید و کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید. بازاریابی شبکه های اجتماعی یک کانال عالی است که روش بازاریابی اینترنتی شما را بیشتر در دسترس مردم قرار می‌دهد. شما می‌توانید محتوای جذابی را برای این کانال‌ها به طور مداوم ایجاد کنید.

3. بازاریابی ایمیلی

امروزه، از ایمیل مارکتینگ به عنوان یک کانال، به طور گسترده استفاده می‌شود.
در واقع شما می‌توانید از این کانال برای ایجاد ارتباط با مشتریان استفاده کنید.
73 درصد از مردم ترجیح می‌دهند از ایمیل، به عنوان یک وسیله ارتباطات تجاری استفاده کنند. اولین گام برای بازاریابی از طریق ایمیل، ایجاد یک لیست از مشتریان کسب و کار شما است.

چرا باید ایمیل مارکتینگ را انجام دهید؟

ایجاد این لیست به شما تضمین می‌دهد که به اشتباه، برای افراد غیر مرتبط ایمیلی را ارسال نکنید. ایمیل‌های بی محتوا و نامربوط، شهرت نام تجاری را خراب کرده و مخاطبان شما به راحتی از دست خواهند رفت.
بنابراین چگونه می‌توانید در ایمیل، یک لیست از مخاطبین و مشتریان خود ایجاد کنید؟
برای این کار، شما نیاز به ایجاد فرم‌های تماس در وبسایت خود و صفحات ورودی آن دارید.
از طریق این فرم‌ها می‌توانید مخاطبان مورد نظر خود را برای عضویت در سایت انتخاب کنید و آنها قادر خواهند بود، در مورد تجربیات خود در زمینه کسب و کار شما مطالبی را به اشتراک گذاشته و اطلاعات شخصی خود را برای شما ارسال کنند.

به این ترتیب، شما اجازه تماس با آنها را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.
هنگامی که لیست شما آماده شد، می‌توانید مطالب مفید، تبلیغات و محصولات جدید شرکت را برای مخاطبان مورد نظر خود ارسال کنید.
این به شما کمک خواهد کرد تا ارتباط قوی با آنها برقرار کنید. هنگامی که شروع به بازاریابی از طریق ایمیل می‌کنید، خواهید دید که ارتباطات شما با مشتریان، به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد.
نقش مشتریان در روش بازاریابی آنلاین بسیار پر رنگ است.

4. اتوماسیون بازاریابی

با کمک روش بازاریابی اینترنتی شما می‌توانید به طور اتوماتیک، کمپین‌های بازاریابی برگزار کنید و تبلیغاتی در زمینه کسب و کار خود برای مشتریان و افرادی که آدرس ایمیل آنها را دارید، ارسال کنید.
فقط تصور کنید، می‌توانید به مدت یک یا دو ماه یک کمپین برگزار کنید و سپس تنها کاری که باید انجام دهید، بررسی نتایجی است که از این کمپین دریافت می‌کنید.
در این صورت ممکن است تعداد مشتریان شما بیشتر شده و افراد جدیدی با محصول و برند شما آشنا شوند.

ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها، برای اتوماتیک کردن فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید.
شما می‌توانید از ابزارهایی مانند HootSuite وBuffer، برای تنظیم محتوای برنامه در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.
شما همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Marketo و Hubspot برای ارسال ایمیل به صورت خودکار به مشتریان استفاده کنید و به این ترتیب کمپین‌های بازاریابی در مورد کسب و کار خود را به صورت اتوماتیک برگزار کنید.
۴ پتانسیل بزرگ فروش در روند بازاریابی اینترنتی برای صاحبان کسب و کار وجود دارد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا آدرس ایمیل مشتریان که از طریق وبسایت و صفحات ورودی آنها، برای شما فرستاده‌اند را جمع آوری کنید.

همچنین کمک کرده تا این لیست‌ها را با توجه به معیارهای از پیش تعیین شده مانند تنظیمات محصول، موقعیت مکانی، جنسیت، سن، عمل، رفتار و غیره به اشتراک گذاشته و برای افراد دیگر نیز ارسال کنید.
سپس می‌توانید برنامه های سفارشی و شخصی سازی ایمیل را بر اساس تنظیمات از پیش تعیین شده، برنامه ریزی کنید.

5. تبلیغات گوگل

از طریق روش بازاریابی اینترنتی شما این فرصت را دارید تا مشخص کنید که به کدام کانال می‌خواهید دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنید.
بستر‌های نرم افزاری مانند گوگل و فیس بوک به شما کمک می‌کنند تا برای یک مخاطب خاص، کمپین‌های تبلیغاتی پولی برگزار کنید.

با تبلیغات در گوگل شما می‌توانید معرفی کسب و کار خود را تنها با پرداخت چند دلار شروع کنید!
تبلیغات پولی، یک روش بازاریابی اینترنتی است که به شما کمک می‌کند تا کمپین تبلیغاتی خود را بهینه سازی کرده و نتایج خود را بهبود بخشید.
شما می‌توانید چندین برنامه را به صورت همزمان، برای مخاطبان مختلف در زمینه‌های متفاوت ایجاد کرده و برای هر برنامه، بودجه متفاوتی پرداخت کنید.

تبلیغات کلیکی به شما اجازه می‌دهد تا نتایج خود را در لحظه پیگیری کنید و بتوانید آن دسته از کمپین‌هایی را که به نظر شما موفق نیستند و نتایج مورد نظر خود را از آنها دریافت نمی‌کنید، متوقف کرده و در آنها تغییر ایجاد کنید.

6. Chatbots

Chatbots یک روش جالب است که با استفاده از برندهایی که به مشتریان خدمات بهتر و مناسبتر ارائه می‌دهند، از مشتریان خود پشتیبانی می‌کند. Mastercard، در حال حاضر با استفاده از ربات‌های فیس بوک به مشتریان خود کمک می‌کند.

کاربران Mastercard به راحتی می‌توانند به کمک ربات‌ها، در مورد معاملات خود، با افراد مطلع در این زمینه تماس بگیرند.
آنها همچنین می‌توانند از طریق ربات‌ها، در اینترنت و سایر سایت‌ها بچرخند تا اطلاعات بیشتر در زمینه‌های مورد نظرشان بخوانند و با محصولات دیگر آشنا شوند.

7. تجزیه، تحلیل و پیش بینی داده‌های بزرگ

امروزه بنگاه‌های معاملاتی، برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه نیاز مشتریان خود و ترجیحات آنها، به صورت بسیار گسترده از فناوری‌های اینترنتی رایج استفاده می‌کنند.
آنها از اینترنت و فضای مجازی برای برگزاری کمپین‌های ویژه و ارائه مطالب مفید در زمینه‌های مرتبط، برای مشتریان خود استفاده می‌کنند.
تجزیه و تحلیل به شما کمک می‌کند تا در پیش بینی نتایج کسب و کار دقت بیشتری داشته باشید و بتوانید رفتار مخاطب را درک کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیش بینی کنید که مشتری، کدام محصول را خریداری می‌کند و سپس بر اساس این انتخاب، توصیه‌های لازم را به او ارائه دهید.

8. بازاریابی بر اساس محتوا

بازاریابی و تولید محتوا یک رویکرد استراتژیک برای ایجاد و توزیع محتوای مخاطب محور است تا کاربر را درگیر محتوا کرده و از این طریق افراد را با کسب و کار آشنا سازد. بازاریابی محتوا می‌تواند از طریق ایجاد یک مخاطب همیشگی برای کسب و کار، به شما کمک کند.
شما می‌توانید انواع مختلف محتوا مانند آزمون ها، نظرسنجی‌ها و رقابت‌ها را استفاده کنید تا مطمئن شوید که مخاطبانتان با نام تجاری شما آشنا شده و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. این یک روش مفید برای آموزش و سرگرمی مخاطبین و ایجاد ارتباط با آنها است.

9. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته، به شما کمک می‌کند تا شرکای خود را به صورت آنلاین پیدا کنید.

آنها محصولات شما را به کسانی که علاقه‌مند به خرید آن هستند معرفی کرده و باعث فروش محصول می‌شوند.
شما نیز در ازای این فروش، یک پورسانت به آنها می‌پردازید. شما می‌توانید یک صفحه وب اختصاصی برای شرکای خود ایجاد کنید و در آن صفحه، یک قسمت برای ثبت نام افرادی که تمایل دارند به عنوان شریک با شما کار کنند، طراحی کنید.
این شرکای وابسته، از طریق جستجو در سایت‌ها و مشاهده لینک‌های مرتبط و نیز آگهی‌های تبلیغاتی شما در سایت، با کسب و کار شما آشنا شده و جذب آن می‌شوند.

10. بازاریابی تصویری

ویدئو مارکتینگ جدیدترین نوع بازاریابی است. امروزه همه صاحبان مشاغل به بازاریابی ویدئویی برای کسب و کار خود روی آورده‌اند.

دلیل این روی آوری این است که مخاطبان با مشاهده محتوای ویدئو، به سرعت با کسب و کار ما آشنا شده و جذب محصول ما می شوند و در زمان اندکی، تعداد مخاطبین ما رشد چشمگیری خواهد داشت. فیلم‌ها یک رسانه هیجان انگیز هستند که به سرعت و به طور موثر، برند ما را به مخاطب معرفی می‌کنند.
محتوای ویدئویی خوب، می‌تواند به سرعت باعث پیشرفت کسب و کار ما شده و برند ما را فراگیر کند.

تبدیل شدن به یک فروشنده موفق در اینترنت

اول و مهمتر از همه، اگر می‌خواهید د روش بازاریابی اینترنتی موفق باشید، باید صبور و پایدار باشید و بدانید که با تلاش مستمر در این زمینه، خیلی زود به نتایج عالی خواهید رسید. در مرحله دوم، شما باید تمرکز و چابکی زیادی در عملکرد خود داشته باشید.

در حالی که به ترویج کسب و کار خود به صورت آنلاین مشغول هستید، شما باید به سرعت و با دقت تصمیم بگیرید که چه کانال‌هایی در اینترنت و فضای مجازی می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین نتایج را از کسب و کار خود بگیرید و به راحتی به اهداف بازاریابی اینترنتی خود دست یابید.
سومین ویژگی بسیار مهم در روش بازاریابی اینترنتی آمادگی برای یادگیری مداوم است.
از آنجایی که روش بازاریابی اینترنتیبسیار متنوع و به همان اندازه پویا است، شما باید به طور مداوم اطلاعات خود را به روز کنید.

اهمیت تبلیغات در تجارت الکترونیک بسیار زیاد است. به عنوان یک بازاریاب اینترنتی، باید به مخاطبان خود کمک کنید.
اطمینان حاصل کنید که شما در جهت چشم انداز خود در حال حرکت هستید و برای حل مشکلات خود تلاش کنید. این روش در طول زمان، به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

نتیجه گیری

روش بازاریابی اینترنتی یک فرآیند استراتژیک برای استفاده از کانال‌های آنلاین است که توسط آن می‌توانید یک نام تجاری برای کسب و کار خود ایجاد کرده و با معرفی آن در این کانال ها، مخاطبین بسیاری را جذب کنید و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.
اینترنت جایی است که مخاطبان شما حضور دارند و بنابراین شما نمی‌توانید این رسانه را از دست بدهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.