ویژگی‌های فکری تجارت الکترونیک؛ بزرگترین دارایی شما

ویژگی‌های فکری تجارت الکترونیک

ویژگی‌های فکری تجارت الکترونیک شاید یکی از بخش های تجارت الکترونیکی باشد که از آن غفلت شده است. به این دلیل است که درک مناسبی از ویژگی‌های فکری تجارت الکترونیک ایجاد نشده است یا ارتباط ویژگی‌های فکری با تجارت الکترونیک آشکار نیست.

ویژگی‌های فکری تجارت الکترونیک

هیچ تعریف رسمی برای مالکیت معنوی (IP) به طور کلی پذیرفته نشده است.
ما دوست داریم که مالکیت معنوی را در قالب سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) توصیف کنیم. مالکیت معنوی می‌تواند در درجه اول به مالکیت کپی رایت و صنعتی تبدیل شود. حقوق مربوط به حفاظت از آثار ادبی و هنری است. املاک صنعتی با اختراعات، علائم تجاری، نام تجاری و غیره مشغول به کار است

چگونه مالکیت فکری به تجارت الکترونیک اهمیت می‌دهد؟

قانون مالکیت معنوی در برابر افشای اسرار تجاری و در نتیجه در برابر رقابت ناعادلانه محافظت می‌شود.
این باعث می‌شود که مالکیت معنوی که یک دارایی است شاید ارزش بیشتری نسبت به دارایی ملموس پیدا کند. این را می‌توان بیشتر به وضوح در رابطه با فناوری و اقتصاد دیجیتال مشاهده کرد.

بدون اقدامات و قوانین مالکیت معنوی، کار سخت بدون پرداخت خالق کار خود در سراسر جهان به سرقت رفته و گسترش پیدا می‌کند.
در این صورت پس چه کسی می‌خواهد آثار جدیدی بسازد؟ امنیت فنی برای جلوگیری از دزدی کمتر شناخته شده لازم است و قوانین مالکیت معنوی برای مقابله با جرم‌های جدی لازم است.

سه حوزه اصلی که در ویژگی‌های فکری تجارت الکترونیک باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

  1. نقض مالکیت معنوی دیگران
  2. مالکیت معنوی محدود به محتوا نیست
  3. ممیزی مالکیت معنوی

اشتباه رایج، مالکیت معنوی قبل از ارسال درخواست برای حفاظت از آن مالکیت است.
۸ اشتباه رایج در سایت‌های تجارت الکترونیک اتفاق می‌افتد که آگاهی از این اشتباهات در مسیر رشد در دنیای تجارت الکترونیک به شما کمک می‌کند.
به همین ترتیب، در بسیاری از کشورها اسرار تجاری را به طور خودکار هر گونه حفاظت را حل می‌کند. قبل از افشای هر چیز مربوط به مالکیت معنوی خود، با مشاور حقوقی خود مشورت کنید.

1. نقض مالکیت معنوی دیگران

طراحی سایت تجارت الکترونیک شامل توضیحات محصول و تصاویر است.
آیا شما حق قانونی برای انتشار این توصیف‌ها و تصاویر را دارید؟
در مورد همه آرم‌ها، فیلم‌ها، عکس‌ها، کلیپ‌ها، آیکون‌ها، جلوه‌های صوتی و موسیقی پس زمینه چه می‌کنید؟ آنها مطمئن هستند که سایت شما جذاب‌تر از دیگر وبسایت‌ها است. اما، یک بار دیگر، آیا شما حق دارید از آنها استفاده کنید؟

ما در مورد بسیاری از کارآفرینان کوچک تجارت الکترونیک که مسائل مربوط به مالکیت معنوی را با استفاده از اظهارنظر نادیده می‌گیرند، شنیدیم “هرچه در اینترنت در دسترس است برای استفاده رایگان است”. این واقعیت که آنها به نظر می‌رسد که از چنین نقض‌های آی پی جلوگیری می‌کند، باعث می‌شود بقیه از ما تعجب می‌کنند که آیا ما پول خود را درست می‌پردازیم.

واقعیت این است که وقتی واقعا کوچک هستید، ممکن است بتوانید زیر رادار پرواز کنید. اما همانطور که رشد می‌کنید، نقض حقوق مالکیت فکری شما برجسته خواهد شد. اگر شما یک عملیات پرواز به شب نیستید، باید مسائل مربوط به مالکیت معنوی را جدی بگیرید.
هر نوع بازاریابی و تولید محتوا که در وبسایت خود قرار می‌دهید باید چیزی باشد که:

1) خودتان هستید

2) شما مجوز استفاده از آن را دارید

3) در حوزه عمومی است

4) تحت استفاده عادلانه تحت پوشش قرار می‌گیرد

2. مالکیت معنوی محدود به محتوا نیست

آیا کالاهای مارک را می‌فروشید؟ آیا مطمئن هستید که کالاها معتبر هستند؟ آیا این امکان وجود دارد که شما تقلبی را به فروش برسانید؟
شما ممکن است احساس کنید که این باید سردرد تامین کننده شما باشد. اما به عنوان یک خرده فروشی، اگر شما اقدامات لازم را برای اطمینان از اینکه کالاها را به فروش می گذارید که تامین کننده مجاز به عرضه آن هستید، می‌توانید به مشکل برسید.
یکی از راه‌های صرفه‌جویی در پول با دوره‌های بازاریابی اینترنتی محقق می‌شود که می‌تواند در مسیر رشد تجارت الکترونیک به شما کمک کند.

3. ممیزی مالکیت معنوی

یک وظیفه مهم اداری برای کسب و کار تجارت الکترونیک است که سهام دارایی‌های فکری شما را ارزیابی کند.
اگر چه این ها دارایی‌های نامشهود هستند، اما اغلب از ارزش‌های مادی ارزشمندتر هستند.
موجودی مالکیت معنوی از هر طرح، طرح، آثار هنری، طراحی وب سایت، عکس، موسیقی، اسکریپت‌ها، تغییرات منحصر به فرد محصول شما، فرآیندهای جدید برای خدمات شما و غیره شامل خواهد شد.

شما می‌توانید با لیست هر نماد، نام، شعار یا شعارهایی که برای شناسایی کسب و کار خود استفاده می‌کنید، شروع کنید. در برخی از مواقع، لازم نیست ثبت نام کنید تا از حفاظت لذت ببرید، اما توصیه می‌شود هر زمان که می‌توانید ثبت کنید.

بعد، شما باید اسرار تجاری خود را فهرست کنید.
هر اطلاعاتی که حاوی ارزش تجاری است، به طور معمول شناخته شده نیست و به طور متوسط ​​جو تنها می‌تواند آن را به خودی خود، یک راز تجاری است.
شما حتی ممکن است قادر به قرار دادن ارزش در آن نیست، اما شما متوجه آن ارزش تجاری هستید. در این صورت لازم است که لیست مشتریان، استراتژی ها، طرح‌های بهبود فنی و غیره را در نظر بگیرید.

در نهایت، شما باید تمام قراردادهایی را که می‌توانند بر مالکیت معنوی که در بالا ذکر شده‌اند، تأثیر بگذارند.
آنچه که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم، قرارداد با شرکت طراحی سایت در اصفهان و سایر شهرها، موافقت نامه‌های غیر افشا و قراردادهای امضا شده با هر یک از کارمندان شما ممکن است.
این مجوز‌های مزاحم را در مورد مواد و برنامه‌هایی که برای ساختن مالکیت معنوی خود استفاده می‌کنید را فراموش نکنید.

یک وکیل را به عنوان شخصی که در مورد مالکیت معنوی اطلاعات دارد تعیین کنید و از حسابرسی مالکیت معنوی بپرسید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.