5 مورد از مبانی شروع تجارت الکترونیک

شروع تجارت الکترونیک

امروزه تاثیر اینترنت را بر زندگی خود مشاهده می‌کنید. عصر امروز، عصر تکنولوژی است. یکی از هزاران مزایایی که اینترنت برای جهانیان به ارمغان آورده است، خرید آنلاین آسان می‌باشد.
شما امروز می‌توانید چیزهایی را که دوست دارید، ابتدا آن را مشاهده کنید و سپس اقدام به خریداری کنید و آن را تحویل بگیرید، بدون اینکه مجبور شوید از خانه بیرون بیایید.
به همین ترتیب می‌توانید شروع تجارت الکترونیک را آغاز کنید و محصولات و خدمات خود را به مردم عرضه کنید، صرفه نظر از هر جایی که هستید.
شروع تجارت الکترونیک همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. اما قبل از شروع تجارت الکترونیک بهتر است در مورد ۸ اشتباه رایج در سایت‌های تجارت الکترونیک آگاهی داشته باشیم.

5 نکته طلایی برای شروع تجارت الکترونیک

5 مورد مهم برای شروع تجارت الکترونیک عبارت است از:

  1. درگاه پرداخت اینترنتی
  2. قرار دادن سئوی سایت در اولویت‌های اصلی
  3. استخدام مدیر رسانه‌های اجتماعی
  4. ارائه قیمت‌های مناسب
  5. انتخاب نام تجاری ساده

در ادامه هر یک از نکات شروع تجارت الکترونیک را توضیح خواهیم داد.

1. درگاه پرداخت اینترنتی

سیستم پرداخت آنلاین تقریبا سریع‌ترین و ساده‌ترین راه انتقال پول در دنیای امروز می‌باشد. زیرا شما مجبور نیستید که از روش‌های سنتی کاغذی مانند چک، سفته و … استفاده کنید. همچنین تعداد قابل توجهی از مردم آن را به عنوان روش پرداخت ترجیح می‌دهند.
طبق آمارهای منتشر شده بیش از حدود 80 درصد از مردم انتظار دارند گزینه‌های پرداخت مختلفی را به آن‌ها ارائه دهید.
با این روش شما به آن‌ها نشان می‌دهید که راه‌های ساده و سریعی را برای پرداخت به آن‌ها عرضه می‌کنید تا از بین آن‌ها تصمیم گیری کنند.
زمانی که شما روند خرید یک محصول را طی می‌کنید، تفاوت‌های بسیاری بین روش‌های سنتی و مدرن مشاهده می‌کنید.

در روش سنتی به شما فرم‌های طولانی برای تکمیل کردن سوالاتی داده می‌شود که هیچ ارتباطی با اقدامات شما زمانی که در حال خرید هستید، ندارد.
زمانی که شما در وب سایت فروشگاهی در حال انجام خرید هستید، نیازی نیست که به سوالات بی مورد و بی مرتبط پاسخ دهید. نهایتا آن‌ها از شما فقط یک حساب کاربری به همراه یک رمز عبور می‌خواهند.

2.  قرار دادن سئوی سایت در اولویت‌های اصلی

احتمالا از اهمیت بالای خدمات سئو سایت آگاهی دارید، جایگاه سئو در تجارت الکترونیک کاملا مشخص می‌باشد.
اگر وبسایت خود را سئو کنید می‌توانید با آن درآمد بسیار زیادی را به دست آورید.

زمانی که شما وبسایت خود را سئو می‌کنید آن را برای موتورهای جستجو بهینه‌تر می‌کنید. جاستین بولین، مدیر تبلیغات محتوا و بازاریابی اجتماعی Yotpo (یکی از محبوب‌ترین و ارزشمندترین برنامه‌های بازاریابی محتوا است که به طور خاص برای فروشگاه‌های تجارت الکترونیک و خرده فروشی‌ها طراحی شده است.) در یک مقاله اظهار داشت که بیش از 18،000 سایت تجارت الکترونیک را در پایگاه داده Yotpo تحلیل کرده است و دریافت که 30.5 درصد از کل ترافیک این سایت‌ها از جستجو در موتورهای جستجوی Google ،Bing ،Yahoo و سایر موتورهای جستجو بوده است.
اگر متوسط ​​کسب و کار تجارت الکترونیکی حجم بسیاری را خود اختصاص داده است و درصد نسبتا بالایی از ترافیک خود را از گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجو می‌گیرد، جستجو باید کاملا جدی گرفته شود.

تبلیغ لینک خود در وب سایت‌های معتبر، استفاده از کلمات کلیدی هدفمند در سایت خود، بازاریابی و تولید محتوا و غیره از راهکارهای بدست آوردن جایگاه‌های برتر در موتورهای جستجو می‌باشد. پس نتیجه می‌گیریم که سئو را باید در اولویت اصلی خود قرار دهید.

3. استخدام مدیر رسانه‌های اجتماعی

حضور شما در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به معنای بیشتر دیده شدن و شناخت شماست.
این به شما کمک می‌کند تا یک ارتباط با مشتریان، افزایش ترافیک، معرفی یک برند و غیره داشته باشید. اما شما برای مدیریت کانال‌های اجتماعی خود نیاز به یک متخصص دارید تا بتوانید زمان و منابع خود را در رشد کسب و کار خود متمرکز کنید. شما به یک مدیر رسانه‌های اجتماعی نیاز دارید.
البته شما شاید بتوانید که تا حدودی از تبلیغات را خودتان انجام دهید، اما منظور ما چیز دیگری است.

شما شاید بتوانید در روز یک یا دو پست تبلیغاتی بگذارید، اما این نمی‌تواند تمام وقت باشد.
شما باید یک مدیر رسانه اجتماعی استخدام کنید که زمان خود را ساعت‌ها صرف در کانال‌های اجتماعی کند و بهترین نتیجه را به دست آورد.

4. ارائه قیمت‌های مناسب

شما شاید حتی ممکن است بخواهید قیمت محصولات خود را زیر قیمت لیست کنید تا مشتریان را جذب کنید.
این ایده خیلی خوبی است. اما اطمینان حاصل کنید که این کار باعث نشود که مخاطبان را گمراه کنید که فکر کنند محصولات و خدمات شما خوب نیستند. هر چند که کیفیت محصولات و خدمات خوب، قیمت نسبتا بالایی را به همراه دارد.
در سال‌های اخیر شاهد اتفاقاتی راجب دروغ بودن تبلیغات آنلاین بوده‌ایم.
تعدادی از اتهامات رایج به کسب و کارها از قبیل لیست قیمت‌هایی که وجود نداشتند یا اشاره و مقایسه با قیمت‌هایی که اصلا وجود خارجی نداشتند، وارد می‌شد. سعی کنید همانگونه که تبلیغ می‌کنید، همانگونه هم عرضه کنید. تبلیغی که می‌کنید باید با قیف شما هم تراز باشد.

5. انتخاب نام تجاری ساده

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که نام یک برند تجاری را شنیده‌اید و به خاطر سادگی آن در خاطرتان مانده است.
شما هم قطعا نمی‌خواهید که برای کسب و کار خود یک نام تجاری سخت داشته باشید. نامی را انتخاب کنید که به آسانی در ذهن مردم بنشیند. زمانی که یک نام تجاری ساده است، در طول زمان آن را به یاد ماندنی و به راحتی قابل فروش می‌کند.
به عبارت دیگر هر زمان که می‌خواهید نام برند و کسب و کار خود را بیان کنید، نامی را بیان کنید که نیاز به توضیحی درباره آن نداشته باشد. یعنی مخاطب آن را بدون توضیح درک کند.
موارد دیگری وجود دارند که برای شروع کسب و کار مورد توجه قرار می‌گیرند، اما رعایت چندین مورد بالا بسیار می‌تواند حائز اهمیت باشد.
هنگامی که شما به این موارد عمل می‌کنید، می‌توانید یک کسب و کار قوی و موفق در تجارت الکترونیک راه‌اندازی کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.