چرا در روند تجارت الکترونیک به گزارش ماهانه نیاز دارید؟

روند تجارت الکترونیک

مهم‌ترین سوالی که در ضمن رسیدن به هدف لازم است بپرسید، این است که آیا برای رسیدن به آن، آنچه لازم است را انجام می‌دهید؟
این پرسش برای صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آنلاین از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.
به همین دلیل لازم است اگر با یک شرکت طراحی سایت در اصفهان در حال فعالیت هستید، از او بخواهید تا در ضمن مشخص کردن روند تجارت الکترونیک به صورت ماهیانه یک گزارش هدفمند از عملکرد شما ارائه دهد.
به روز رسانی در دیجیتال مارکتینگ به منزله یک تصمیم گیری آگاهانه برای مسیر باقیمانده خواهد بود که می‌تواند نقش مهمی را در آینده شرکت شما ایفا کند.
یک گزارش جامع ماهیانه معیارهایی را ارائه می‌دهد که یک شرکت به واسطه آن می‌تواند برای رشد فروش خود برنامه ریزی کند.
علاوه بر آن قادر خواهید بود تا معیارهایی که مد نظر دارید را اندازه‌گیری کنید و شاخص‌های داده محور و هدف گرا را از آن جدا کنید.
اگر داده‌ها را به اندازه کافی تحلیل و بررسی کنید، می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید از دل آن‌ها خارج کنید.
در ضمن با بررسی گزارش‌های ماهانه از روند تجارت الکترونیک نیز، می‌توانید حقیقت را متوجه شوید تا مشکلات و چالش‌ها را بررسی و برطرف کنید.
موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند در ارزیابی راهی که برای روند تجارت الکترونیک خود در نظر گرفته‌اید، به شما کمک کند.

تجارت الکترونیک

۵ نکته مهم و اساسی در روند رشد تجارت الکترونیک وجود دارد که لازم است صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آنلاین از آن‌ها مطلع باشند.

بررسی گزارش‌های ماهانه از روند تجارت الکترونیک

بررسی گزارش‌های ماهانه از روند تجارت الکترونیک شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. ترافیک وبسایت
  2. معاملات آماده فروش و قیف فروش
  3. رشد لیست ایمیل
  4. اهداف سالانه

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. ترافیک وبسایت

نگاهی عمیق به ترافیک وبسایت شما می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع باشد.
ردیابی دقیق آن این اطمینان را برای شما به جود می‌آورد که تعداد بازدیدکنندگان صفحات، همان میزانی است که انتظار آن را داشته‌اید. اگر حجم ترافیک شما مطلوب است، لازم است برای ادامه تصمیماتی را اتخاذ کنید که به نگهداری آن کمک کند و اگر به این شکل نیست، نیاز است که استراتژی‌های خود را عوض کنید.

در این مرحله می‌توانید به کلمات کلیدی و خدمات سئو سایت خود نیز نیم نگاهی داشته باشید، به این دلیل که بهبود آن‌ها می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر فروش شما و در نتیجه تجارت الکترونیک داشته باشند.
برای این کار لازم است این سوالات را در نظر بگیرید:
1- عملکرد مردم در جستجوی منطقه‌ای چگونه است؟
2- چگونه می‌توان سال گذشته را با امسال مقایسه کرد؟

بازاریابی درونگرا

علاوه بر این سوالات، پرسش‌های دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از داده‌های آن می‌توانید یک نمودار ترافیکی را استخراج نمایید. این بررسی‌ها برای بازخورد عملکرد بسیار ارزشمند خواهند بود.

2. معاملات آماده فروش و قیف فروش

می‌توانید با مشاهده نرخ دستیابی تبدیل از طریق قیف فروش به سوالاتی که ذهن شما را به خود مشغول کرده است، پاسخ دهید.
این ارقام و اعداد به شما نشان می‌دهد که آیا در تجارت الکترونیک بهترین استراتژی بازاریابی و تولید محتوا را برای جلب رضایت مشتریان خود در نظر گرفته‌اید و یا نیاز به بررسی مجدد و تغییر آن دارید؟
استفاده از گزارشات تجاری که به صورت ماهانه آن‌ها را بررسی می‌کنید، باعث می‌شود که بررسی کنید در طول یک ماه چه تعداد از بازدیدکنندگان خود را به مشتریان وفادار خود تبدیل کرده‌اید؟
به کمک بازدید صفحه‌های اولیه و از طریق جستجوهایی که در طول ماه برای دریافت محتوای شما انجام می‌شود، قادر خواهید بود که آمار خود را افزایش دهید.
هر چه که میزان اعتبار خود را در ذهن مخاطب افزایش دهید، او را یک قدم به آنچه که می‌خواهید نزدیک‌تر کرده‌اید.
نمودارها به شما نشان می‌دهد که آمار هر یک از مسائلی که با آن مواجه هستید چگونه است، در نتیجه می‌توانید با مشخص کردن آن‌ها، تاکتیک‌های بهتری را پیاده کنید.
بهتر است در گزارش‌های روند تجارت الکترونیک هیچ یک از آن‌ها بدون شفاف سازی درباره چرخه فروش باقی نمانند، به این دلیل که می‌توانند تاثیر قابل توجهی در شناسایی مشتریان بالقوه شما داشته باشند.
گزارش‌های پویا می‌توانند مشخصات و معیارهای بیشماری را برای شما فراهم کنند تا به واسطه آن قادر باشید که ترفندهای موثرتری را در آینده اتخاذ نمایید.
برخی از مشتریان شما گزارش‌هایی را با داستان فردی ترجیح می‌دهند، به همین دلیل شاید مایل به دنبال کردن یک مخاطب واحد باشید. تمام این مسائل به اهداف شما در روند تجارت الکترونیک بستگی دارد.

تجارت درونگرا

3. رشد لیست ایمیل

هر چه قدر که میزان ارتباط و تعامل شما با مشتریان بیشتر شود، آمار و اعداد حاصل از آن افزایش خواهد یافت.
این مسئله بسیار مهمی است، به این دلیل که به سادگی می‌توانید نتایج یک ماه را با ارقام ماه مشابه در سال گذشته بررسی کنید.
در این حالت به دنبال تاکتیک‌هایی خواهید بود که به واسطه آن مشتریان خود را افزایش دهید و در نتیجه به رشد آن‌ها منجر شوید.

4. اهداف سالانه

برای افزایش ترافیک وبسایت، بررسی اهداف سالانه شما نیز مهم است.
با ممیزی عملکردهای سالیانه، معیار چابکی مدیریت پروژه و بودجه در دسترس، می‌توانید سطح شاخص‌های خود را ارتقا دهید. به کمک این ارقام می‌توانید استراتژی بعدی خود را برنامه ریزی کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا تیم خود را به خوبی مدیریت کنید و با پاسخ به این سوالات، روش‌های بهتری را اتخاذ کنید:
– آیا به هدفی که تعیین کرده ایم، دست می‌یابیم؟
– چگونه می‌توانیم به اهداف خود برسیم؟
– آیا نیاز به تجدید نظر در پارامترها، اهداف و تاکتیک‌ها خواهیم داشت؟
با این وجود بهتر است توجه داشته باشید که هر مشتری به منزله یک پروژه خواهد بود و نیاز به بررسی‌های بیشتری خواهد داشت.
لازم است که شما مشتریان خود را دوست داشته باشید، نه تنها به این دلیل که می‌خواهید به سمت شما جذب شوند تا محصول خود را به فروش برسانید، بلکه به این دلیل که از اهداف خود و تاثیری که بر روی آن‌ها می‌گذارند، اطمینان دارید و می‌دانید که با این کار قادر خواهید بود ارزش بیشتری را برای آن‌ها ایجاد کنید.
علاوه بر موارد عنوان شده، روش‌های دیگری به غیر از گزارش‌گیری وجود دارد که در بحث تجارت الکترونیک بسیار مفید و موثر عمل خواهد کرد، با این حال اگر گزارش‌های واقعی در دست داشته باشید، آن‌ها حقیقت را به شما نشان خواهند داد، در نتیجه تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌تر خواهند کرد.
تمامی این موارد موجب می‌شود تا تکنیک‌های بهتری را در تجارت الکترونیک پیاده کنید و به واسطه آن عملکرد خود را بهبود دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.