شخصی‌سازی تجارت الکترونیک در زمان درست

شخصی‌سازی تجارت الکترونیک

در مورد دانش تجارت الکترونیک چه می‌دانید؟ در حال حاضر تجارت الکترونیک در حال تحول بزرگی است. به شکلی که بسیاری از صاحبان مشاغل مختلف برای فروش بیشتر به این روش روی آورده‌اند. امروزه خریداران آنلاین هنگام بازدید از وبسایت‌های تجارت الکترونیک با تعداد زیادی از پیشنهادات و تخفیف‌ها مواجه هستند. به عنوان یک کاربر آنلاین بسیاری از مردم انتظار دارند که هنگام خرید آنلاین پیشنهادات متنوعی را متناسب با نوع محصول خود به دست آورند.
این یکی از دلایلی است که بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک به شخصی‌سازی روی آورده‌اند. به این معنی که به کمک این کار محتوای وبسایت خود را متمایز از دیگران قرار داده و با توجه به علاقه بازدیدکنندگان، آن را طراحی می‌کنند.
طبق یک مطالعه تقریبا 40% از خریداران آنلاین، با مشاهده پیشنهادات متنوع در مقوله‌های مختلف از فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، آن‌ها را ترک کرده بودند و دلیل این کار را عدم علاقه و نیاز خود به آن محصولات بیان کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که اگر به خواسته‌های بازار هدف خود توجه نداشته باشید، در تجارت آنلاین احتمال آن می‌رود که 40% از مخاطبان خود را از دست بدهید.

شخصی‌سازی تجارت الکترونیک در زمان درست

زمانی که بازاریابی و تولید محتوا وبسایت خود را با توجه به علاقه کاربران آنلاین تغییر دهید، بدون شک آن‌ها ارزش این کار را درک خواهند کرد. تغییر تصاویر، محصولات، پیشنهادات و جزئیات آن به عنوان فرایند شخصی‌سازی تجارت الکترونیک در زمان مناسب شناخته می‌شود. موارد زیادی وجود دارد که به واسطه آن می‌توانید برای شخصی‌سازی فروشگاه آنلاین اقدام نمایید. به عنوان مثال نحوه خرید یا ارائه پیشنهاد با توجه علاقه و رفتار کاربر می‌تواند به پیشبرد این کار کمک کند.

قابلیت جستجوی پیشرفته

قابلیت جستجوی پیشرفته

تاثیر نوار جستجو در بهبود وب‌سایت تجارت الکترونیک را جدی بگیرید. لازم است از خواسته مشتریان خود برای دریافت محصولات و یا خدمات مطلع باشید. این امر برای حفظ حاشیه رقابت نیز بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. این خواستار امکان ارائه جستجوی آنلاین با معیارهایی همچون جزئیات دقیق محصول، قیمت، در دسترس بودن و رتبه بندی آن‌ها سازگار است و می‌تواند کالاها را با اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان قرار دهد. به کمک چنین جستجوهایی، ارائه نتایج شخصی آسان‌تر خواهد بود، به این دلیل که این امر بر اساس مرور و تاریخچه جستجوی خریداران انجام می‌شود.

نمایش محصولات مرتبط

شما می‌توانید با توجه به سابقه جستجوی مشتریان، مناسب‌ترین محصولات را به بازدیدکنندگان آنلاین خود نمایش دهید. این کار شانس شما را برای رشد فروش بیشتر می‌کند. به این دلیل که نمایش محصولات بر اساس تاریخچه جستجو موجب می‌شود تا بازدید از سایت برای مخاطبان جذاب‌تر شود.

فروش متقابل محصولات

هنگامی که یک کاربر به دنبال یک محصول است، می‌توانید محصولات مرتبط با آن را در نوار کناری محصول مورد نظر و یا در انتهای صفحه به او نمایش دهید. به احتمال زیاد وبسایت‌هایی را مشاهده کرده‌اید که این ویژگی را داشته باشند و حتما جذب شده‌اید تا در کنار محصول اصلی، سایر کالاهای مرتبط را بررسی کنید و درباره آن‌ها بیشتر بدانید. هر چقدر که این ویژگی برای مخاطب پررنگ‌تر باشد، برای او جذابیت بیشتری خواهد و در نتیجه بیشتر راغب خواهد بود تا تمام صفحات سایت را بررسی نماید.

چرا شخصی‌سازی در تجارت الکترونیک اهمیت دارد؟

ارائه پیشنهادات و تخفیفات

هر چقدر که پرتال تجارت الکترونیک شما از تمایز بیشتری برخوردار باشد، یافتن یک محصول مناسب برای کاربر آسان‌تر خواهد بود. این امر باعث افزایش درگیری مخاطب با وبسایت می‌شود و در نتیجه به افزایش درآمد شما نیز کمک می‌کند.

مطالعات نشان داده است که 96% از وبسایت‌های تجارت الکترونیک که اقدام به شخصی‌سازی وبسایت‌های خود کرده‌اند، تاثیر قابل توجهی را در حفظ و وفاداری مشتریان خود دریافت نموده‌اند. زمانی که کاربران احساس کنند که شما برای علاقه مندی آن‌ها ارزش قائل هستید، به شما اعتماد می‌کنند و احتمال بیشتری دارد که به مشتری دائم شما تبدیل شوند و حتی شما را به دیگران معرفی کنند.

اهمیت استراتژی محتوا در سایت‌های تجارت الکترونیک بسیار زیاد است، این امر زمانی ممکن است که وبسایت شما مناسب‌ترین محتوای تنظیم شده را در زمان مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این کار باعث افزایش اعتبار شما می‌شود، به این دلیل که در هر بار خرید، یک تعامل معنی دار میان شما و مخاطب برقرار شده است.

اطلاعات منتخب

به خاطر داشته باشید که کاربران دوست ندارند که با صدها محصول مختلف تحت بمباران اطلاعاتی قرار بگیرند، به این دلیل که موجب می‌شود سریعا وبسایت شما را ترک کنند. حتی ممکن است به خاطر این مسئله آن‌ها را برای همیشه از دست بدهید. هر چقدر که اطلاعات ارائه شده به کاربر با دسته بندی بهتر و بیشتری وجود داشته باشد، احتمال اینکه او مایل به صرف زمان خود در وبسایت شما باشد، بیشتر است.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای شخصی‌سازی تجارت الکترونیک این است که محصولات به صورت دقیق به کاربر پیشنهاد می‌شوند. در نهایت او می‌تواند با جمع آوری اطلاعات موثر، نتایج دقیقی را به دست آورد، در نتیجه این فرایند منجر به یک سیستم منظم از محصولاتی می‌شود که با اولویت‌های بازدیدکنندگان مطابقت دارد. معرفی کالا به جهان با استفاده از تجارت ‌الکترونیک امکان‌پذیر است.

امروزه شخصی‌سازی تجارت الکترونیک یک امر اساسی است، به این دلیل که باعث می‌شود توجه مشتریان به محصولات اصلی شما جلب شود. با این حال از آنجایی که شخصی‌سازی به جمع آوری اطلاعات و استفاده از اطلاعات متکی است، مسائل مربوط به حریم خصوصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل در ضمن شخصی‌سازی تجارت الکترونیک لازم است که به این مسائل نیز توجه کنید تا بتوانید از نتایج آن برخوردار شوید. تمام این مسائل در کنار یکدیگر به صورت هماهنگ و یکپارچه موجب خواهد شد تا به موفقیت در این حوزه دست یابید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.