از صفر تا صد شیوه بازاریابی آنلاین

شیوه بازاریابی آنلاین

مطمئنا اسامی بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ را شنیده‌اید. اما آیا می‌دانید که منظور آن‌ها دقیقا چیست؟
روند و شیوه بازاریابی آنلاین چیست که باید بیشتر به آن‌ها توجه کنید؟ ما در ادامه بیشتر به این مسئله می‌پردازیم.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال شامل کلیه تبلیغات و اقدامات و استراتژی‌های تجاری است که در رسانه‌ها و کانال‌های اینترنتی اجرا می‌شوند. این پدیده از دهه 90 به عنوان روشی برای انتقال تکنیک‌های بازاریابی آفلاین به جهان دیجیتال کاربرد داد.
به موازات پیشرفت و تکامل شگرف فناوری دیجیتال، بازاریابی آنلاین، هم در تکنیک‌ها و ابزارهای مورد استفاده و هم ابزارهای مورد استفاده و هم امکاناتی که در اختیار گیرندگان قرار می‌دهد، به صورت پیشرفته و خیلی سریع، تغییرات عمیقی را می‌توان تجربه کرد.

چگونه بازاریابی آنلاین متولد شد: از وب 1.0 تا وب 2.0

در ابتدای کار، بازاریابی آنلاین مبتنی بر 1.0 صفحه وب بود و ترجمه تبلیغاتی از رسانه‌های سنتی تا صفحات وب اول بود، که اجازه نمی‌داد پیشنهاد دو طرفه در برقراری ارتباط با کاربران انجام شود. شرکت‌های تبلیغاتی کنترل کامل پیام را در دست داشتند و خود را در معرض نمایش مخاطبان محدود می‌کردند.

 همه چیز درباره‌ی بازاریابی آنلاین

علاوه بر این، تبلیغات مرحله وب 1.5 در بیشتر موارد، برای تولید کالا و ویترین محصولات یا خدمات در قالب فروشگاه آنلاین محدود بود. با این وجود، این نوع از تبلیغات قبلا به فضایل جالب توجه از جمله دامنه بالقوه جهانی، امکان به روز رسانی مطالب و ترکیبی از متون، تصاویر و کم کم نیز در قالب‌های چند رسانه‌ای اشاره داشت.
اما، طی چند سال، انقلاب به وقوع پیوست. توسعه فن آوری ناکافی امکان ورود گسترده اینترنت سطح بالاتری را فراهم کرد. وب 2.0 متولد شد و با آن، بازاریابی 2.0 همانطور که امروزه بازاریابی دیجیتال یا آنلاین نیز شناخته می‌شود و اغلب تغییر می‌کند.

از آن لحظه به بعد، همه کاربران امکان پذیر بودند که به لطف شبکه‌های اجتماعی، فرد یا سیستم عامل‌ها به راحتی اطلاعات را به اشتراک بگذارند، و امکان تبادل تقریبا فوری قطعاتی را که قبلا غیر ممکن بودند، مانند: عکس و فیلم، فراهم می‌کردند.
مفهوم اینترنت خیلی بیشتر از ابزاری برای جستجو اطلاعات تبدیل شد و به یک جامعه عالی بدل شد. در حال حاضر، شبکه فقط به عنوان ابزاری برای تبادل اطلاعات از دو جهات قابل درک است. بنابراین، بازخورد بین برندها و کاربران کاملا و اساسی است، با جوانب مثبت و منفی که این امر به دنبال دارد.

بلوغ بازاریابی دیجیتال

زمانی رسید که همه ما با وب 2.0 سازگار شدیم، اما، انقلاب صنعتی ما را رها نمی‌کند. نوع جدیدی از وب 3.0 به وجود آمد. اما این این قالب جدید مبتنی بر چیست؟
به لطف فناوری‌های جدید، به ویژه هوش مصنوعی، اینترنت از فضای رباتیک متوقف می‌شود و معنایی به خود می‌بخشد. کمی پیچیده به نظر می‌رسد، درست است؟ برای درک بهتر، چهار ویژگی اصلی وب 3.0 را در ادامه برای شما بازگو می‌کنیم.

  • وب معنایی
  • هوش مصنوعی
  • گرافیک‌های سه بعدی
  • کارایی و اتصال

 همه چیز درباره‌ی بازاریابی آنلاین

وب معنایی 3.1

وب معنایی بارزترین ویژگی وب 3.0 است. بیایید کمی به پیش زمینه بپردازیم: در سال 1999، سازنده شبکه جهانی وب، برنرزلی می‌گوید: من یک رویا دارم که کامپیوترها قادر به تجزیه و تحلیل تمام داده‌های موجود در وب باشند مانند محتوا، پیوندها و تعامل بین مردم و رایانه‌ها. وب معنایی که هنوز پیدا نشده است، اما وقتی این کار را انجام دهد، مکانیزم‌های روزمره تجارت بوروکراسی و زندگی روزمره ما توسط دستگاه‌هایی که با ماشین‌ها صحبت می‌کنند اداره می‌شود.

به عبارت دیگر، وب معنایی که برنرزلی از اواخر قرن گذشته به دنبال آن بود، وبی است که در آن نرم افزار قادر به تفسیر زبان طبیعی باشد. وب قصد دارد معنای این اصطلاح را فراتر از خود اصطلاح درک کند. کلمات کلیدی دیگری چندان مهم نیستند، زیرا وب معنایی موضوع مقاله را ورای کلمه کلیدی اصلی درک و تجزیه و تحلیل می‌کند.

هوش مصنوعی

دومین ویژگی این است هوش مصنوعی کاربرد دارد. هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های فعلی است که بیشترین اختلال را در اینترنت ایجاد می‌کند. این صفحه‌ای است که به وب اجازه می‌دهد تا معنایی هر صفحه با وب سایت را فراتر از کلمات خود بدانند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی همچنین به ما این امکان را می‌دهد تا در زمینه تجزیه و تحلیل داده‌ها جهشی بزرگ داشته باشیم و بتوانیم به تفسیر الگوریتم‌ها اعتماد کنیم و تجزیه و تحلیل بسیار پیشرفته‌تری انجام دهیم.

 همه چیز درباره‌ی بازاریابی آنلاین

گرافیک‌های سه بعدی 3.3

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی گرافیک‌های سه بعدی است. این فناوری هنوز توسعه نیافته است و ممکن است در آینده بسیار بیشتر از امروز مورد توجه قرار بگیرد.
شیوه بازاریابی آنلاین مجموعه‌ای از ابزارهای متنوع را در اختیار ما قرار می‌دهد، از این طریق می‌توان آن‌ها را از اقدامات کوچک با صرف هزینه صفر تا استراتژی‌های پیچیده که در آن می‌توان تکنیک‌ها و منابع متناهی را با هم ترکیب کرد، انجام داد.
این موارد بسیار مهم هستند و در رده‌ی اصلی‌ترین‌ها قرار می‌گیرند:

  1. سئو
  2. بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی نمایش
  4. بازاریابی وابسته
  5. بازاریابی ایمیلی

در واقع سئو سایت همان بهینه سازی سرچ‌های گوگل است. موتور جستجو موتورهایی هستند که وب را بهینه سازی و موتور جستجو را فهرست بندی می‌کنند تا بتوانیم آنچه را که ما به دنبال آن هستیم پیدا کنیم. بهترین موتور جستجو شناخته شده و پرکاربرد گوگل و بایدو و چین هستند. اما این‌ها تنها موتورهای جستجو گر نیستند و رقیبان بزرگ گوگل در سراسر جهان بسیار زیاد هستند.
کاربرد سئو در بازاریابی آنلاین بسیار زیاد است، سئو به ما امکان می‌دهد منطق این موتورهای جستجو را بشناسیم و بتوانیم صفحات وب سایت خود را در اولین نتایج قرار دهیم تا بتوانیم از فواید آن استفاده کنیم.

سئو در بازاریابی اینترنتی می‌تواند به شدت تاثیر داشته باشد، به همین دلیل هم است که بیشتر افراد وب سایت خود را مجهز به سئو نکرده‌اند نمی‌توانند برداشت درست و سود دهی بالایی را داشته باشند.
سئو به زمان و کار زیادی نیاز دارد، اما نتایج آن باعث می‌شود تا بتوانیم سرمایه گذاری اقتصادی را در کم‌ترین زمان و با بیشترین سوددهی داشته باشیم.

بازاریابی آنلابن این امکان را به ما می‌دهد تا بتوانیم مشتریان خود را در سراسر جهان به سمت خود بکشانیم کاری که اگر قرار بود از روش بازاریابی سنتی انجام دهیم ممکن بود با صرف هزینه‌های گزافی انجام شود و یا به زمان زیادی احتیاج داشت. اما امروزه با وجود بازاریابی آنلاین، می‌توانیم در کم‌ترین زمان مشتریان را در سراسر جهان با محصول یا خدمات خود آشنا سازیم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.