مقایسه دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی آنلاین

مقایسه دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ هر دو از اصطلاحات پرکاربردی در کسب‌وکارهای اینترنتی هستند. آگاهی داشتن از تفاوت‌هایی این دو اصطلاح می‌تواند به شما در روش‌های بازاریابی و تبلیغات کمک کند. شما می‌توانید با بررسی و ارزیابی استراتژی‌های فعلی تمامی فعالیت‌های خود را در حوزه بازاریابی و تبلیغات دسته‌بندی کنید تا به این صورت بتوانید به نتایج مطلوب و رضایت بخشی دست پیدا کنید.

دیجیتال مارکتینگ

در تعریف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ باید گفت که به مجموعه‌ای از فرایندهای بازاریابی گفته می‌شوند که ظرفیت دیجیتالی موجود را برای افزایش یک محصول یا خدمات و یا ایجاد یک برند دیجیتال در برمی‌گیرد.

در واقع شما با استفاده از دیجیتال مارکتینگ صرفاً محدود به اینترنت نیستید بلکه بازاریابی دیجیتال این قابلیت را دارد که شما را همانند یک چتر روش‌های زیادی از بازاریابی را در زیرمجموعه خود قرار دهد. استفاده از بازاریابی دیجیتال برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی سنتی به جای استفاده از کاغذ و روزنامه از کمپین‌های فیسبوک و تبلیغات کلیکی استفاده کنید. از زمانی که تکنولوژی در حال پیشرفت است، بازاریابی دیجیتال نیز در حال توسعه است. هر چیزی که پایه و اساس دیجیتالی دارد می‌تواند به عنوان بازاریابی دیجیتال به حساب آید.

نمونه‌هایی از بازاریابی دیجیتال عبارت است از:

  • وبسایت‌ها
  • بازاریابی ایمیلی
  • شبکه‌های اجتماعی
  • موتورهای جستجو
  • تبلیغات بنری
  • بازاریابی موبایل
  • تلویزیون اینترنتی
  • تلویزیون‌های تبلیغاتی شهری
  • پیام کوتاه
  • پرداخت هزینه‌های تبلیغات کلیکی

و سایر موارد از این دست.

بازاریابی آنلاین

بازاریابی اینترنتی زیرمجموعه‌ای از بازاریابی دیجیتال است؛ زیرا بیشتر فعالیت‌های بازاریابی دیجیتالی با بازاریابی اینترنتی ارتباط تنگاتنگی دارند. مشخصه بارز بازاریابی آنلاین این است که شما زمانی که می‌خواهید اقدامی انجام دهید نیاز به یک اتصال‌دهنده اینترنتی زنده دارید به همین علت استفاده از تبلیغات کلیکی که یک نمونه از بازاریابی آنلاین یا اینترنتی است. همانطور که تکنولوژی بازاریابی آنلاین توسعه پیدا می‌کند بازاریابی دیجیتال نیز به همین صورت عمل می‌کند.

بازاریابی آنلاین

بازاریابی دیجیتال به مرور زمان به صورت تصاعدی بهتر شده و رقابت در آن نیز دشوارتر از قبل است به شکلی که برای یک شخص تازه وارد، استفاده کردن از اصطلاحات و واژگان تا حدودی پیچیده و سخت است به همین دلیل باید پیش از ورد به این فعالیت مهارت و دانش کافی را کسب کنید.

بازاریابی آنلاین کلیه استراتژی‌های بازاریابی موجود در بازاریابی دیجیتال را در برمی‌گیرد. از بهترین روش‌های بازاریابی آنلاین که رقابت زیادی در آن است بهینه‌سازی سایت یا سئو می‌باشد.

مقایسه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم در بازاریابی دیجیتال شما از تمامی دستگاه‌های و وسایل دیجیتالی اعم از تلویزیون، موبایل، لب تاپ، بیلبورد، رادیو، شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید. در حالی که در بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی شما تنها از روش‌های بازاریابی و تبلیغاتی بهره می‌برید که به شکل آنلاین به اینترنت متصل هستند.

8 استراتژی‌های بازاریابی آنلاین

  1. بازاریابی محتوا
  2. بازاریابی ویدیویی
  3. بازاریابی ایمیلی
  4. بازاریابی درونگرا
  5. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو
  6. بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  7. پرداخت به ازای کلیک
  8. بازاریابی از طریق همکاری در فروش

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا Content Marketing به معنای تولید محتوای متنی، صوتی، ویدیویی، نمودار، اینفوگرافیک و غیره برای معرفی برند و افزایش ترافیک ورودی سایت است. ارائه محتوای خوب و با کیفیت، از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات برای جذب مخاطب و ترافیک سایت خواهد بود.

تولید محتواها در بخش وبلاگ یا فروشگاه شرکت، قرار دادن کتاب‌های الکترونیکی، استفاده از اینفوگرافیک و محتوای بصری می‌تواند به شما کمک کند تا کسب‌وکار خود را به مخاطبان و کاربران نشان دهید در ضمن نیز باعث افزایش ترافیک ارگانیک ورودی از طریق موتورهای جستجو به سایت خواهید شد. با  این اقدامات شما می‌توانید زمان بیشتری داشته باشید تا تعداد زیادی از بازدیدکنندگان وبسایت را به مشتری تبدیل کنید.

بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ شامل فیلم‌های تبلیغاتی که به معرفی محصولات یا خدمات می‌پردازند. شما می‌توانید با استفاده از این ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی با کاربران بیشتری تعامل داشته باشید و خدمات و محصولات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید. در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های بازاریابی ویدیویی است شما می‌توانید بیشتر از هر کمپین دیگری تعداد تعامل کاربر با برند و کسب‌وکار خود را ارتقا دهید.

همانطور که می‌دانید سرعت انتقال مطالب و نوشته‌ها توسط ویدیو بسیار بیشتر از هر روش تبلیغاتی دیگری است. شما می‌توانید در مدت کوتاهی حجم بسیاری از تبلیغات و اطلاعات را به ذهن مخاطبان و کاربران منتقل کنید.

در ویدیو مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، آپارات، یوتیوب، فیسبوک، لینکدین و غیره روش‌های مناسبی هستند که شما می‌توانید اطلاعات خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید و ویدیوهای تبلیغاتی را نمایش دهید.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یعنی ارسال ایمیل به منظور افزایش ارتباط با مشتری بالقوه یا مشتری بالفعل گفته می‌شود. سازمان‌ها با استفاده از بازاریابی ایمیلی اقدام با کاربران خود ارتباط برقرار می‌کنند.

بازاریابی ایمیلی

از این ایمیل‌ها بیشتر برای تبلیغ محتوا، رویدادها و تخفیف‌ها همچنین برای کمک و وفاداری و اعتمادسازی یا آگاهی از برند و هدایت تمامی افراد به سوی وبسایت‌های کسب‌وکار استفاده می‌شود.

انواع ایمیل‌های بازاریابی که برای کاربران و مشتریان ارسال می‌شوند اعم از:

  1. خبرنامه اشتراک وبلاگ
  2. ایمیل‌های استقبال از مشتری
  3. ارسال ایمیل در مناسبت‌ها و دادن تخفیف به مشتریان ثابت
  4. ایمیل‌های پیگیری بازدیدکنندگان وبسایت که چیزی بارگیری کرده‌اند.

بازاریابی درونگرا یا ورودی

بازاریابی درونگرا یکی نمونه از بازاریابی است که شما می‌توانید با تولید محتوای با کیفیت و مؤثر مخاطبان هدف خود را جذب کنید و آن‌ها را درگیر سایتتان کنید. در حقیقت نخستین برخورد و تعامل با کسب‌وکار یا برند شما از سوی مخاطب شروع می‌شود و هیچ نوع اجباری در کار وجود ندارد. در این روش بازاریابی مخاطب با رضایت کامل به سمت وبسایت شما جذب می‌شود.

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو

شما می‌توانید از طریق بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو به مشتریان و کاربران هدف خود دست‌یابید. بهینه‌سازی سایت یا سئو با هیچ روش تبلیغاتی قابل‌مقایسه نیست؛ زیرا مشتری و مخاطبی را به سوی کسب‌وکار شما هدایت می‌کند و دقیقاً به شما کمک می‌کند خدمات یا کالایی که مدنظر شما است را ارائه دهد.

زمانی که کاربر داخل موتورهای جستجو چیزی سرچ می‌کند به این معنی است که به دنبال آگاهی در مورد موضوعی است یا به دست آوردن محصول یا خدماتی است. سئو بهترین نوع بازاریابی است که شما می‌توانید کالا یا خدمات خود را به افرادی که به دنبال آن هستند ارائه دهید.

سئو با بهینه‌سازی داخلی و خارجی سایت از قبیل بهینه‌سازی قالب، مسائل تکنیکی، تولید محتوای سئو شده و توزیع آن، سرعت سایت است. سایتتان را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کند تا وبسایت شما سریع‌تر از سایر رقبا در معرض دید کاربران قرار گیرد.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا Social Marketing یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی است که در طول چند سال اخیر توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جذب کرده است. تعداد قابل توجهی از کاربران وقت خود را صرف شبکه اجتماعی می‌کنند این واقعیتی است که بازاریابان شبکه‌های اجتماعی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنند باید جدی بگیرند. در ضمن تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را به بخشی از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال تبدیل کنند.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موجب شود تا محصولات، برند و خدمات شما بیشتر معرفی شود. از آنجایی که بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی در سنین پایین و جوان هستند بهترین فضا برای فروش محصولات و خدمات است.

پرداخت به ازای کلیک

پرداخت به ازای کلیک یا PPC یک روش هدایت ترافیک به وبسایت است که با استفاده از پرداخت هزینه به ناشران مثل گوگل به ازای هر بار کلیک کردن بر روی تبلیغات است.

در این نوع بازاریابی تبلیغات اینترنتی، بازدیدکنندگان به سوی وبسایت، اپلیکیشن‌های موبایل و دیگر شبکه‌های اجتماعی هدایت می‌شوند و تبلیغ‌کنندگان مطابق با میزان کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش‌دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند.

یکی از رایج‌ترین روش‌های پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات گوگل در نتایج جستجو است. این روش به شما اجازه می‌دهد تا با پرداخت هزینه، لینک سایت شما در نتایج جستجو با رتبه بالایی نمایش داده شود.

بازاریابی از طریق همکاری در فروش

بازاریابی از طریق همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی که با استفاده از افراد خارج از کسب‌وکار انجام می‌شود. در این نوع بازاریابی پیشنهاد خرید یا معرفی محصول در صفحه وبسایت یا وبلاگ ناشر قرار داده می‌شود در صورتی که این تبلیغات باعث فروش محصول شود هزینه‌ای از سوی مالک محصول به ناشر که بازاریابی محصول را انجام داده پرداخت می‌شود.

در بازاریابی پورسانتی افراد و مالکان وبسایت‌ها با انجام دادن تبلیغات و جذب مشتری و هدایت آن به طرف سایت ارائه‌دهنده خدمات، سود کسب می‌کنند. در حقیقت آن‌ها برای دیگران تبلیغ می‌کنند و به ازای آن پورسانتی از سود فروش را دریافت می‌کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.