موفقیت بازاریابی رسانه‌ اجتماعی با استفاده از عکاسی

موفقیت بازاریابی رسانه‌ اجتماعی

هر کسب ‌و کاری برای اینکه بتواند در دنیای دیجیتال مارکتینگ خوب بدرخشد بایستی در ابتدای امر در عکاسی شبکه‌های اجتماعی فعال باشد. در صورتی که شرکت شما در شبکه‌های اجتماعی فعال است و به صورت مداوم تصاویر را در نمایه خود بارگذاری می‌کند. تصاویر و دیگر عناصر بصری استراتژی بازاریابی شما را ارتقا می‌بخشند.
در حالی که پیدا کردن تصاویر مناسب برای ارسال می‌تواند چالش‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.

قابل توجه است در صورتی که تمایل دارید به صورت روزانه حداقل یک تصویر جدید داخل شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید در طول سال شما نزدیک به 365 تصویر را بارگذاری کرده‌اید.
بیشتر کسب‌ و کارهای کتابخانه‌ای از این تعداد عکس اصلی ندارند آن‌ها تنها تصاویر تصادفی را در لحظه آخر به پروفایل خود ارسال می‌کنند بدون اینکه خیلی در مورد آن تفکری داشته باشند. هر چیزی را که در رسانه‌های اجتماعی با دنبال کننده‌های خود به اشتراک می‌گذارید بایستی به صورت هدفمند باشند. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید لازم است که تلاش خود را برای نوشتن یک محتوای باکیفیت و جذاب انجام دهید.

نکات مهم برای موفقیت بازاریابی رسانه‌ اجتماعی

  1. بهره‌گیری از عکس برای خلاقیت
  2. نشان دادن اصالت با استفاده از عکس
  3. کمک گرفتن از عکس برای شخصی‌سازی برندتان
  4. استفاده از عکس برای داشتن سبک ویژه خود

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بهره‌گیری از عکس برای خلاقیت

برای آنکه در میان رقبا بتوانید پایدار و استوار بمانید لازم است که نسبت به سایرین متفاوت عمل کنید. در صورتی که سازمان یا شرکت شما از تصاویری استفاده می‌کند که در اینترنت زیاد موجود است، خوب است از این کار صرف‌نظر کنید. با توجه به وجود پلتفرم‌های تصویری مانند فیسبوک، پینترست و اینستاگرام بین کاربران اینترنت بسیار معروف هستند؛ زیرا برای برندها فرصت‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند که بتوانند داستان خود را با کمک تصاویر به مخاطبین خود ارائه کنند و به این ترتیب راه تعادل را طی کرده‌اند.

بهره‌گیری از عکس برای خلاقیت

تنها به این نکته توجه داشته باشید که نباید تنها عکس محصول خود را پست کنید بلکه شما می‌توانید آن را با سبک خود هماهنگ کنید و به وسیله آن داستان‌های خود را برای مخاطبین خود بیان کنید و در اختیار آن‌ها اطلاعاتی درباره کلیک کردن، لایک زدن و به اشتراک گذاشتن و صحبت کردن درمورد کسب ‌و کارتان بدهید.

2. نشان دادن اصالت با استفاده از عکس

عکس‌هایی که در بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولا مرتبط با شما و نوع کسب‌وکارتان، محصول یا خدمات شما دارد. عکس‌ها بایستی کاملا واقعی و اصیل باشند؛ زیرا در صورتی که عکس‌های معتبر از محل کار و همکاران خود منتشر نکنید؛ از کجا مشتریان و مصرف‌کنندگان به تجارت و برند شما اعتماد کنند و بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید.

3. کمک گرفتن از عکس برای شخصی‌سازی برندتان

افراد علاقه‌مند هستند که با دیگران ارتباط برقرار کردن برقرار کنند از این رو مصرف‌کنندگان نیز علاقه‌مند هستند تا داستان برند موردعلاقه‌شان را بشنوند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. عکس‌های خود و گروهتان در وبسایت، صفحه اینستاگرام و وبلاگ کسب ‌و کارتان روشی برای شخصی‌سازی کردن برندتان است. به عنوان مثال می‌توانید تصویری از جلسه کاری، رویداد شرکتی یا جشن نوروز در محل کار منتشر کنید. در صورتی که محصولی دارید روش‌هایی که افراد می‌توانند با شما و گروهتان ارتباط برقرار کنند را بررسی کنید. در صورتی که بتوانید تاثیر مثبتی که محصولات شما در زندگی‌تان و افراد گروهتان می‌گذارد نشان می‌دهد که مخاطب شما هم علاقه زیادی دارد که بخشی از آن باشد.

بهتر است از یک عکاس حرفه‌ای استفاده کنید. کارشناس عکاسی می‌داند که در کدام موقعیت‌ها باید چطور از نورها بهره بگیرد تا بهترین عکس گرفته شود. عکس‌هایی طبیعی که توانایی داستان‌سرایی داشته باشند؛ تصاویری با اصالت از افراد واقعی و حقیقی مانند کارمندانتان لذا باکیفیت بی‌نظیر و کاملا حرفه‌ای.

موفقیت در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی با کمک عکاسی

4. استفاده از عکس برای داشتن سبک ویژه خود

سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا تصاویری که در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنید با برند شما همخوانی دارد؟ برند شما چه ویژگی‌هایی دارد و شما را به سمت یک سبک تصویر خاص هدایت می‌کند. نکته مهمی که وجود دارد این است که این عناصر مرتبط را با کار را وارد عکاسی کنید. به عنوان مثال زمانی که یک برند تجاری جدید و سرگرم‌کننده است آیا عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی خود پست می‌کنید این ویژگی‌ها را به مخاطبان منعکس می‌کنند.

استمرار و مداومت رمز موفقیت است. با توجه به محتوای تصویری که به شکل آنلاین انتشار می‌یابد. بهترین روش برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است. یکی از بهترین و مناسب‌ترین روش‌های ایجاد و حفظ این ارتباط، استمرار و پیوستگی است که با وجود استمرار در انتشار منظم محتوا و تثبیت شدن در شکل و احساسی که عکس‌های شما منتقل می‌کند. زمانی که کاربر شبکه‌های اجتماعی نگاهی به صفحه اجتماعی شما می‌اندازد باید بین عکس‌ها و برند شما ارتباط مشخصی پیدا کند. این پیوستگی و یکپارچگی در سبک، روش ویرایش تصاویر و نورپردازی و برند شما ارتباط مشخصی دارد. زمانی که مخاطبان صفحه شبکه‌های اجتماعی شما را نگاه می‌کند باید بین عکس‌ها و برند شما ارتباط مشخصی مشاهده کند این ویژگی‌ها که شامل استقرار و یکدستی در سبک، نورپردازی و ویرایش عکس‌ها نقش و اهمیت عکاسی تبلیغاتی را دوچندان می‌کند.

عکاسی تبلیغاتی

با توجه به اهمیت و ضرورت عکاسی تبلیغاتی و نقش آن در دنیای بازاریابی و تبلیغات کاملا انکارناپذیر است به همین دلیل تا حد مقدور در جهت موثر و اثربخش‌ترین روش استفاده از آن تلاش کنید. برای دستیابی به موفقیت خوب است که به صورت حرفه‌ای کار کنید و سعی کنید که از تصاویر خاصی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هیچ زمان تصاویر دو محصول و یا دو کمپین تبلیغاتی مشابه یکدیگر نیستند و تصاویر همیشه باید با اهداف تجارت شما همسو و یکپارچه باشد. تقریباً تمامی بازاریاب‌ها از اهمیت عکس در کمپین‌های تبلیغاتی آگاه هستند در حالی که به اجرا درآوردن آن‌ها نیاز به تخصص دارد. وجود خلاقیت و حرفه‌ای بودن در این حوزه نیز می‌تواند به عنوان یک برگ برنده در میان رقبا نقش موثری ایفا کند. با توجه به بهره‌ای که از اشتراک گذاشتن تصاویر می‌برید در صورتی که در حوزه کاری‌تان باشد در نظر داشته باشید که هر سال برای قدردانی از این هنر منحصر به فرد روز جهانی عکاسی در رسانه‌های اجتماعی خود، همراه با کاربران جشنی برگزار می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.