نقش عکاسی تبلیغاتی در بازاریابی آنلاین

نقش عکاسی تبلیغاتی

در حال حاضر مارکتینگ از اجزای مختلفی تشکیل شده است که رسانه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. برای موفقیت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ نیاز است که با توجه به تمامی فاکتورهای طراحی و اجرا بایستی در نظر بگیرید و از آن‌ها به بهترین شیوه استفاده کنید. بررسی خدمات مقرون به صرفه بازاریابی نشان‌دهنده این است که یکی از ضروری‌ترین عواملی که در استراتژی بازاریابی اینترنتی نقش بسزایی را ایفا می‌کند عکاسی است. ممکن است زمانی دسترسی به دوربین به این سادگی نبود اما امروزه از طریق تلفن همراه دسترسی به دوربین باکیفیت و ثبت لحظه‌ها برای بیشتر افراد فراهم شده است. نقش عکاسی تبلیغاتی را در بازاریابی آنلاین دست کم نگیرید.

با توجه به اینکه دنیای مارکتینگ در طول 5 سال گذشته در مقایسه با 50 سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است؛ اما در تبلیغ برندها، محصولات و خدمات، هنر عکاسی جایگاه منحصر به فرد و خاصی دارد بر همین اساس عکاسی نقش پررنگی در جنبه‌های مختلفی از زندگی ایفا می‌کند. استفاده صحیح از عکاسی در تبلیغات به کسب‌وکار شما بسیار کمک می‌کند تا در بازار پررقابت سربلند و سرافراز باشید.

مهم‌ترین عوامل اهمیت عکاسی

مهم‌ترین عوامل اهمیت عکاسی عبارت است از:

  • جلب توجه
  • استفاده از ابزار جدید
  • اشتراک فوری اطلاعات
  • واکنش عاطفی
  • افزایش تعادل
  • استفاده از تصویر حرفه‌ای در پروژه

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. جلب توجه

با توجه به اینکه این مسئله از اهمیت ویدئو، صدا و متن تحت عنوان اجزای مهم مارکتینگ مدرن کاسته نمی‌شود اما به هیچ عنوان نمی‌تواند به اندازه یک تصویر، نظرها و دیدگاه‌ها را به سرعت به خود جذب کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاریخچه استفاده از عکاسی در تبلیغات بیشتر از یک قرن است و افراد بسیاری برای آشنایی با اجزای موثر و استفاده کاربردی از آن آموزش دریافت کرده‌اند.

2. استفاده از ابزار جدید

عکاسی در طول سالیان سال به صورت چشمگیری تکامل یافته است. عکس‌های تصاویر رنگی تصاویر باکیفیت‌تری ارائه دادند و عکاسی دیجیتال تصاویر را برای تمامی افراد قابل‌دسترس کرده است. در حال حاضر فناوری نسبتاً جدید هواپیمای بدون سرنشین روش‌های نوینی برای تبلیغات گشوده است. با استفاده نمودن از این قابلیت عکاسی برای مارکتینگ مدرن این امکان را فراهم می‌کند تا تصاویر را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید که قبلا فقط در اختیار کسانی بود که توانایی تصویربرداری و عکاسی در هواپیما را بر عهده داشتند. با توجه به اینکه این فناوری هنوز جدید و نوپا است استفاده از آن می‌تواند مزیت رقابتی قدرتمندی برای شما به وجود بیاورد.

3. اشتراک فوری اطلاعات

به گفته یکی از افراد معروفی که نقل می‌کند: یک تصویر جای هزار کلمه ارزش دارد. در مفهوم این جمله نکات مهمی در تبلیغات است. به جای گفتن مستقیم حقایق و استفاده نمودن از کلمات برای انتقال منظور، باید از تصاویر خود برای انتشار پیامی مهم استفاده کنید. ساختار ذهنی انسان به نحوی طراحی شده است که از نشانه‌های غیرکلامی استفاده می‌کند و تصاویر درست بر روی قسمتی از مغز اثر می‌گذارد که درک مفاهیم از روی متن یا صدا برای آن‌ها سخت یا غیرممکن است. تصاویر زمانی که با متن صحیح ترکیب شوند می‌توانند قدرتمندتر عمل کنند.

استفاده از عکس در پلتفرم‌های مختلف

4. واکنش عاطفی

افراد در مقایسه با تصاویر دیگران واکنش عاطفی نشان می‌دهند. در صورتی که متن و صدا نیز می‌توانند با به اشتراک گذاشتن نکات مهم در مورد محصولی که می‌فروشند موثر باشند؛ در حالی که هیچ کدام از آن‌ها همانند عکس نمی‌توانند احساسات را در لحظه برانگیزند. در تبلیغات بایستی در نظر بگیرید که انسان موجودی منطقی است که در احساسات و فروش محصول نقش مهمی ایفا می‌کند؛ بر همین اساس با ترکیب عناصر احساسی مناسب با یک عامل قانع‌کننده که باعث اثربخشی و عملکرد موثر در تبلیغات می‌شود.

5. افزایش تعادل

طبق بررسی‌های انجام شده در زمینه بازاریابی وجود تصاویر، افراد را به مشارکت ترغیب می‌کند و احتمال واکنش آن‌ها به تبلیغات را نیز افزایش می‌دهد. اهمیتی ندارد که ابزار بازاریابی شما چقدر قوی و موثر است. در کنار استفاده از عکس در تبلیغ، از کال تو اکشن استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که تصویر شما مخاطب را به انجام دادن یک اقدام در مسیر هدفتان تشویق می‌کند.

6. استفاده از تصویر حرفه‌ای در پروژه

عامل مهمی که نقش کلیدی در موفقیت تبلیغ شما دارند ایجاد تصویر مثبت است که با استفاده از عکس‌های باکیفیت، تصویر حرفه‌ای از خودتان در ذهن مخاطبانتان ایجاد می‌کنید. این نکته دلیل اینکه مشاغل عکاس حرفه‌ای استخدام می‌کنند حاکی از این است که اگر خرید دوربین مقرون به صرفه‌تر باشد. متخصصان عکاسی می‌توانند تصویری ثبت کنند که با تصاویر معمولی متفاوت است و پیامی قدرتمند را انتشار می‌دهد.

استفاده از عکس در پلتفرم‌های مختلف

اغلب کسب‌ و کارها برای خود یک وبسایت دارند. بیشتر آن‌ها وبلاگ هم دارند و یا دست‌کم در یکی از رسانه‌های اجتماعی حضور پررنگی دارند. با بالا رفتن فرهنگ بصری در زندگی با استفاده از استراتژی تصویر محور در بازاریابی آنلاین اهمیت آن روز به روز آشکارتر خواهد شد. آمار نشان می‌دهد که عکاسی در پلتفرم‌های مختلف نقش بسیار پررنگ و هم مهمی را ایفا می‌کند. به عنوان نمونه توییت‌هایی که حاوی تصاویر هستند در مقایسه با آن‌های که تنها نوشته هستند 18 درصد بیشتر کلیک می‌خورند تقریباً 89 درصد از مخاطبین به توییت‌های تصاویر علاقه‌مند هستند.
وجود پست‌های فیسبوکی که نظیر عکس است در مقایسه با آن‌ها تنها شامل کلماتی است که 53 درصد بیشتر لایک می‌خورد و 104 درصد بیشتر کامنت دریافت می‌کنند. وجود تصاویر و ویدیوها در دنیای اینترنت از اثربخش‌ترین شیوه‌های ارتباطی است؛ زیرا بسیار دیده‌شده است که منجر به ایجاد تعامل می‌گردد. وجود صفحات حاوی تصاویر یا ویدیوها به صورت میانگین 94 درصد بیشتر از صفحاتی است که فقط حاوی متن است و تنها نوشته در آن‌ها به چشم می‌خورد.
البته اهمیت عکاسی در ارتباطات انسانی بسیار قابل توجه است. کاری که تصاویر انجام می‌دهند این است که در انتقال احساسات نسبت به داستان‌گویی با کلمات موفق‌تر عمل می‌کنند که منجر به فروش محصولات و خدمات می‌گردد. تحقیقات حاکی از آن است که مغز انسان تصاویر را 60 هزار بار سریع‌تر از متون پردازش می‌کند و 93 درصد از کل ارتباطات انسانی به شکل بصری است.
بهترین گزینه این است که برای بازاریابی کسب‌وکار خود از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. در اوایل سال 2019 به صورت روزانه 500 میلیون کاربر فعال در پلتفرم اینستاگرام تصویر به اشتراک می‌گذاشتند که این آمار در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل از آن 400 میلیون افزایش داشت. زمانی مشتریان شما در رسانه‌های اجتماعی هستند چرا شما حضور نداشته باشید پس از همین الان شروع کنید و در شبکه‌های اجتماعی مختلف حضور فعال داشته باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.