نقش آژانس‌های بازاریابی دیجیتال در توسعه مشاغل

کار تیمی

زمانی که می‌خواهید با یک آژانس بازاریابی دیجیتال وارد مذاکره شوید، ممکن است تنها با افراد معینی از تیم آن‌ها دیدار کنید. با این حال در هر آژانس دیجیتال مارکتینگ، تعدادی از افراد اصلی وجود دارند که به اجرای آسان و مناسب کارها کمک می‌کنند. آن‌ها ستون اصلی سازمان و استراتژی‌های بازاریابی آنلاین به شمار می‌آیند.

به همین دلیل است که شناخت نقش‌های افراد در یک سازمان دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از آن‌ها داشته باشید.

برخی از مهم‌ترین نقش‌های افراد در یک شرکت بازاریابی وب، شامل این موارد است.

1. مدیران و متخصصان

اولین مجموعه‌ای که در راس امور قرار می‌گیرند، مدیران یک سازمان هستند. آن‌ها نقش اصلی را در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بر عهده دارند.

ممکن است با توجه به شرکت شما هر یک از تکنیک‌های بازاریابی مثل سئو، پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیل و اینفلوئنسرها یا موارد دیگر پیشنهاد شود.

این موارد به اندازه سازمان شما و هدفی که در نظر دارید بستگی دارد. در مقابل ممکن است برخی از شرکت‌های بازاریابی وب، تنها بر روی تعدادی از این گزینه‌ها تمرکز کنند و در آن خدمات تخصصی ارائه دهند، در حالی که برخی از آن‌ها به حدی بزرگ و گسترده هستند که اکثر موارد را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

مدیران این سازمان‌ها کسانی هستند که بیشترین کار را در یک کارزار تبلیغاتی انجام می‌دهند. آن‌ها مسئول نظارت بر کار دیگر اعضای تیم نیز می‌باشند. افراد جوان‌تر معمولا تحت نظارت مدیران واسطه کار می‌کنند تا این اطمینان حاصل شود که کارهای انجام شده مطابق با استراتژی‌های مدیران اصلی است.

2. مدیران حسابداری

گاهی اوقات ممکن است آژانس‌ها مشتریان مختلفی داشته باشند. آن‌ها سطح مختلفی از خدمات را بر اساس اندازه یک شرکت ارائه می‌دهند. به عنوان مثال تجارت‌های بین‌المللی به بازاریابی متفاوتی نسبت به تجارت‌های کوچک محلی نیاز دارند.

تحلیل استراتژی

برای مشاغل بزرگ‌تر، برخی از آژانس‌ها از یک مدیر حسابداری استفاده می‌کنند تا بر تمام مراحل رسیدگی به استراتژی‌های بازاریابی نظارت کند. این سازمان‌ها تمایل دارند تا از متخصصان حسابداری به منظور کنترل فعالیت‌های برنامه‌ریزی، اجرا و ارائه گزارش‌ها استفاده کنند.

برای کنترل منابع مالی، مدیران حسابداری اصلی‌ترین نقطه ارتباطی میان مشتریان بزرگ‌تر و عملیات داخلی خواهند بود.

3. مدیران بازاریابی

ممکن است به جای یک مدیر حسابداری، از کارشناسان و متخصصان بازاریابی دیجیتال خواسته شود تا نقش مربوط به آن‌ها را نیز در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ ایفا کنند. آن‌ها بر روی استراتژی‌ها و جریان کلی کمپین‌ها نظارت می‌کنند. این می‌تواند شامل چندین مشتری و استراتژی مربوط به ایشان باشد. در آژانس‌های بزرگ‌تر، مدیران مختلفی برای بخش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال، مثل محتوا، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات به ازای هر کلیک و بازاریابی وجود دارند.

4. رئیس سازمان

مدیر اصلی که به نحوی کارگردان سناریو است، کلیه امور مربوط به مشاغل را مدیریت می‌کند. گاهی اوقات مشتریانی جدید از طریق شبکه‌سازی وارد سازمان می‌شوند. نظارت بر برنامه‌ریزی و روشن کردن استراتژی‌ها برای تمام تیم‌ها، باعث می‌شود که نرخ بازگشت سرمایه به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا اطمینان حاصل شود که نیازها و اهداف مشتریان برآورده شده است.

5. کارمندان کلیدی و اصلی

اگرچه در هر آژانس بازاریابی دیجیتال ترتیب به همین شکل نیست، با این حال معمولا کارمندان کلیدی در هر شرکتی وجود دارند که می‌توانند امور را به بهترین شکل انجام دهند.

6. طراحان وب

ایجاد وبسایت و طراحی گرافیکی برای دیگر استراتژی‌های بازاریابی مثل رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و محتوا بر عهده این افراد است.

7. توسعه دهندگان

اکثر اوقات کار آن‌ها شامل بخش سئو و به منظور بهینه‌سازی وبسایت است. از این رو وجود طراحان وب و توسعه دهندگان داخلی برای ایجاد تغییرات، بسیاری از خرده کارهای میانی را از بین می‌برد.

8. کارمندان بخش مالی

کسانی که در این بخش مشغول به کار هستند، مسئولیت‌های حساب و کتاب سازمان را بر عهده دارند تا همواره اطمینان حاصل کنند که مشتریان در زمان مقرر بدهی‌های خود را می‌پردازند. همچنین بر نحوه خرج کردن بودجه نظارت می‌کنند.

9. هماهنگ کننده ارتباطات با مشتریان

برخی از افراد که نقش پشتیبان در یک سازمان را بر عهده دارند، مسئول برقراری ارتباط با مشتریان خود هستند. همچنین از دیگر وظایف ایشان این است که پاسخگوی چالش‌ها و مشکلاتی باشند که برای مشتریان به وجود می‌آید.

کار تیمی

10. تولید محتوا

یکی از بخش‌های مهم در بازاریابی دیجیتال، محتوا می‌باشد. افرادی که در این تیم مشغول به کار هستند، موظف هستند تا با تولید مطالب مرتبط با هر کسب و کار، توجه مشتریان بالقوه را به سمت آن‌ها جلب کنند. هر چند که محتوا به تنهایی کافی نیست و وجود سئو برای بهینه‌سازی وبسایت اهمیت دارد. تولید محتوا شامل پست‌های متنی، ویدیو، اینفوگرافیک و بخش‌های دیگری می‌باشد.

تیم نویسندگان محتوا، می‌تواند به بازاریابی موتور جستجو کمک کند تا با ایجاد یک نسخه تبلیغاتی مناسب در سایت مشتریان، مشاغل ایشان را در معرض دید مخاطبان و مشتریان قرار دهند.

11. کارشناس بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

یک کارشناس بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی موظف است تا بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی را با هم ادغام کند تا با حضور موثر سازمان‌ها، تعامل با مخاطبان هدف تبلیغ محتوای جذاب برای برند و گسترش فرصت‌ها برای افزایش درآمد، کارایی دارد.

یک کارشناس بازاریابی رسانه‌های اجتماعی باید درک و دانش هر یک از بسترها و پلتفرم‌های مربوطه، استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و چگونگی بهینه‌سازی محتوا برای جذب افراد را در این کانال‌ها در اختیار داشته باشد.

برخی از مهم‌ترین نقش‌ها و مسئولیت‌های کارشناسان بازاریابی دیجیتال در حوزه رسانه‌های اجتماعی، شامل این موارد است:

– به کمک تولید محتوا، برنامه‌ریزی بودجه و برنامه‌های اجرایی استراتژی بازاریابی مناسبی ایجاد می‌کنند.

– محصولات و خدمات برند را در کانال‌های مختلف تبلیغ می‌نمایند.

– استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مناسبی ساخته و از این طریق تحقیقات رقابتی ایجاد می‌کنند.

در پایان بهتر است بدانید که علاوه بر نقش‌های ذکر شده در یک سازمان، موارد دیگری نیز وجود دارد که بسته به اندازه سازمان و شرایط آن ممکن است وجود داشته باشد.

از این رو بهتر است به عنوان صاحب یک کسب و کار به این موارد توجه داشته باشید تا بتوانید یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب برای تجارت خود انتخاب کنید و از خدماتی که در اختیار شما قرار می دهند استفاده نمایید تا به افزایش آگاهی از برند خود کمک کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.