همه چیز در مورد بازاریابی مدرن

همه چیز در مورد بازاریابی مدرن

سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود از علم بازاریابی استفاده می‌کنند. بازاریابی در سال‌های اخیر شکل تازه‌ای به خود گرفته است از طریق کانال‌های جدید برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند. این مسئله  به منظور کنار رفتن بازاریابی سنتی نیست بلکه تنها روش‌های جدیدی ایجاد شده که شاید برای برخی از شرکت‌ها تاثیرگذار و کم هزینه باشد. سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود از علم بازاریابی استفاده می‌کنند. بازاریابی در سال‌های اخیر شکل تازه‌ای به خود گرفته است از طریق کانال‌های جدید برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند. این مسئله  به منظور کنار رفتن بازاریابی سنتی نیست بلکه تنها روش‌های جدیدی ایجاد شده که شاید برای برخی از شرکت‌ها تاثیرگذار و کم هزینه باشد.

بازاریابی سنتی چیست؟

بازاریابی سنتی یا فیزیکی یکی از ابتدایی‌ترین شکل بازاریابی است که ارتباطی با اینترنت و فضای آنلاین ندارد. به عنوان مثال این نوع بازاریابی با استفاده از تلویزیون، رادیو، چاپ بیلبورد و تراکت در فضاهایی خارج از فضای اینترنت انجام می‌شود که یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی سنتی هستند. تمامی ما روزانه با بازاریابی سنتی سروکار داریم؛ تبلیغاتی که بر روی بدنه اتوبوس‌ها چاپ می‌شود، پیام‌های بازرگانی تلویزیون که محصولات خاصی را تبلیغ می‌کند تماماً نمونه‌هایی از بازاریابی سنتی هستند.

بازاریابی مدرن چیست؟

زمانی که صحبت از بازاریابی مدرن یا جدید می‌شود خوب است که در مورد نقش  و اهمیت اینترنت و ابزارهای دیجیتال آن صحبت کنیم. در واقع بازاریابی مدرن  تلاش می‌کند تا از کلیه ظرفیت‌های موجود در اینترنت مانند وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای دیجیتالی دیگر مانند گوشی‌های همراه و بیلبوردهای هوشمند  استفاده کند.

بازاریابی مدرن چیست؟

امروزه در بیشتر کسب‌وکارهای سنتی تلاش شده است تا به عرصه جدید بازاریابی ورود پیدا کنند تا سهمی در این بازار به دست آورند. ممکن است شما نیز بسیاری از این فروشگاه‌ها را مشاهده کرده باشید که بر روی کارت ویزیت آن‌ها آدرس پیج اینستاگرام خود را نوشته‌اند و از این طریق تصمیم دارند تا کسب‌وکارشان در فضای وب همراه شما باشد.

مقایسه بازاریابی سنتی و مدرن

اکنون با دو مفهوم بازاریابی سنتی و مدرن به خوبی آشنا شدید. در بازاریابی سنتی شما نیازی به ابزارهای جدید بازاریابی و فضای آنلاین کاری ندارید بلکه باید تمامی تلاش خود را برای بالا بردن فروش خود به وسیله تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردهای تبلیغاتی و سایر روش‌های دیگر انجام دهید.

بیشترین فعالیت شما در بازاریابی مدرن در فضای وب است. تفاوتی که بین بازاریابی سنتی و مدرن وجود دارد این است که در بازاریابی سنتی محدودیت زمانی و مکانی وجود دارد. در حالی که در بازاریابی مدرن هیچ نوع محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد و مشتریان در هر کجایی که باشند و هر لحظه‌ای که تصمیم بگیرند می‌توانند به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند.

مزیت‌های بازاریابی سنتی

مزیت بازاریابی سنتی در مقایسه با بازاریابی مدرن سابقه طولانی مدت آن است به این صورت که با استفاده از روش‌های موفقیت و شکست در آن بسیار آزمون و خطا وجود دارد. با توجه به اینکه روش‌های بازاریابی مدرن در مقایسه با بازاریابی سنتی بسیار پیچیده است؛ اما هر روز ابزارهای نوینی در این کسب‌وکار رونمایی می‌شود.

مزیت‌های بازاریابی سنتی

معایب بازاریابی سنتی

  • وجود محدودیت مکانی
  • وجود محدودیت زمانی
  • بازاریابی سنتی بسیار هزینه‌بر است.
  • امکان پیگیری دقیق و اثربخشی تبلیغات و کمپین‌های مختلف وجود ندارد.
  • مزیت‌های بازاریابی مدرن
  • توجه به نیازهای تک تک مشتریان
  • عدم محدودیت زمانی و مکانی
  • قابل دسترس بودن برای مشتریان
  • مقرون‌به‌صرفه بودن تبلیغات
  • قابل‌دسترسی داده‌های دقیق از مشتریان، تأثیرگذار  بودن کمپین‌های تبلیغاتی اجرا شده

4 دلیل استفاده از بازاریابی مدرن

عوامل مختلفی وجود دارد که شرکت‌ها ترغیب به استفاده نمودن از بازاریابی مدر می‌کند. افزایش نرخ تبدیل، کاهش هزینه‌های بازاریابی، امکان گزارش‌گیری دقیق از موضوعات مختلف شرکت‌ها را متقاعد می‌کند که از این نوع بازاریابی برای محصولات و خدمات خود استفاده کنند. از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از بازاریابی مدرن می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

1. کاهش هزینه‌های بازاریابی

در سال‌های قبل شرکت‌هایی مختلف برای تبلیغات خود هزینه‌های زیادی را صرف می‌کردند. بیلبوردهای سطح شهر، درج آگهی در روزنامه‌ها، چاپ تراکت و تبلیغات تلویزیونی از این نوع روش‌های تبلیغاتی در بازاریابی سنتی است که نسبت به مخاطبان و مشتریانی که جذب‌شده، هزینه‌های هنگفتی برای شرکت دارند.

2. برقراری تعامل با مخاطبان

از مهم‌ترین ویژگی‌های بازاریابی مدرن، تعاملی بودن آن است که در تبلیغات سنتی شما تنها پیامی را که برای مخاطب خود ارسال می‌کنید بدون اینکه با او تعامل داشته باشید و یا پیامی را دریافت کنید؛ اما با توجه به اینکه ابزارها و رسانه‌های امروزی می‌توانند با مخاطبان و کاربران حرف بزنند.

4 دلیل استفاده از بازاریابی مدرن

3. امکان شناسایی شخصی‌سازی فراوان

تصور کنید که شما یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات آموزشی هستید و قصد دارید که در ساعات نزدیک کنکور به دانش آموزان کنکوری پیشنهاد شرکت در اردوی نوروز را بدهید. چنانچه از طریق بازاریابی مدرن اقدام کند می‌توانید موفق شوید که این پیشنهاد از  روش‌های مختلف تنها به دانش آموزان کنکوری بدهید و برای دیگر دانش آموزان هزینه دیگری خرج نکنید.

4. بررسی و ارزیابی عملکرد شاخه‌های مختلف

در بازاریابی سنتی هیچ معیاری برای بررسی دقیق هر کانال وجود ندارد. برای نمونه اگر همزمان از تبلیغات تلویزیونی و نصب بیلبورد استفاده می‌کنید، امکان محاسبه جذب مخاطب برای هر کدام از این روش‌ها وجود ندارد. چنانچه که شما در بازاریابی مدرن از چندین کانال بازاریابی برای جذب نرخ  هر کانال به صورت مجزا مورد بررسی قرار می‌دهید این کار موجب می‌شود تا کانال‌هایی که  گران و هزینه‌بر هستند را حذف کنید. این کار می‌تواند موجب شود تا در هزینه‌های بازاریابی خود تا حدود زیادی صرفه‌جویی داشته باشید.

معایب بازاریابی مدرن

تنها عیب بازاریابی مدرن افزایش سرعت رشد آن است؛ زیرا در صورتی که یک اشتباه انجام دهید به سرعت می‌تواند بر روی روند کسب‌وکار شما تاثیر سویی بگذارد.

سخن پایانی

بازاریابی مدرن راهکاری است برای افزایش فروش، در این صورت لازم نیست که شما از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار دارید  استفاده کنید تا به موفقیت دست پیدا کنید. بیشتر کسب‌وکارها هستند که فاقد وبسایت هستند و تمام فروششان توسط اینستاگرام است. سپس با مشخص کردن زمینه فعالیت خود در صورت داشتن تخصص لازم موفقیت کسب‌وکارتان دور از تصور نخواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.