پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

پرفورمنس مارکتینگ به هر چیزی که امکان آمار گرفتن آن وجود نداشته باشد و یا نتوان آن را تحلیل و بررسی کرد و به نتیجه رسید به هیچ عنوان نباید وجود داشته باشد.

منظور از پرفورمنس مارکتینگ

تصور کنید که در بازاریاب آنلاین با استفاده از تلگرام هستید؛ در حالی که تلگرام به هیچ عنوان حاضر نیست که داده‌های آماری خود را در دسترس شما قرار دهد از جمله:

  • گسترده مخاطبین من چقدر است؟
  • مخاطبان چه جنسیتی دارند؟
  • مخاطبان در چند دره سنتی هستند؟
  • مخاطبان در کدام منطقه جغرافیایی قرار دارند؟
  • مخاطبان از چه طریقی به صفحه من در تلگرام لینک شده اند؟
  • و بسیاری دیگر از این سوالات.

چنانچه که یکی از این سوالات پاسخ داده نشود موجب خواهد شد تا اعصاب پرفورمنس مارکتینگ دچار خدشه شود. بهتر است با تعاملاتی که صورت می‌گیرد قابل اندازه گیری و گزارش گیری باشد.

پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

چنانچه که قرار باشد در اینستاگرام کامنت بگذارید بدون اینکه تاثیرات آن را بدانید حق ندارید که این کار را انجام دهید؛ زیرا هیچ داده‌ای در مورد رفتار شما نسبت به کامنت دادن وجود ندارد. به صورت عملی امکان اندازه گیری وجود ندارد و نمی‌توان مطابق با آن گزارش تهیه کرد.

نحوه اندازه گیری بازاریابی عملگرا

در پرفورمنس مارکتینگ شما به ازای تبلیغات مبلغی پرداخت می‌کنید که جواب بدهند. به این معنا که در یک سایت تبلیغ بنر می‌زنید؛ اما هیچ کس از این طریق به سایت شما وارد نمی‌شود. شما هم هیچگونه پرداختی به سایتی که در آن تبلیغات کرده‌اید، انجام نمی‌دهید.

این نکته بسیار جذابی است در مورد این نوع بازاریابی است؛ به این دلیل که عملا هر چقدر برای تبلیغات بنری خود هزینه کنید سود کرده اید؛ به این دلیل که شما تنها به ازاری تبلیغات بنری موفق هزینه می‌کنید.

آیا تمامی مشکلات شما با پرفورمنس مارکتینگ حل خواهد شد؟

پرفورمنس مارکتینگ راهکاری برای بهینه‌سازی تبلیغات است؛ در حالی که به هیچ عنوان تضمین کننده موفقیت تبلیغات شما نیست. در واقع چیزی که تضمین کننده تبلیغات شما است جذابیت تبلیغات شما و کارآمدی آن است.

در صورتی که یک ویدیوی جذابی تهیه نکرده‌اید که هر مخاطبی را میخکوب کند یا محتوایی که جذاب باشد کلاً بیخیال بازاریابی عملگرا یا هر نوع تبلیغات دیگری خواهید شد؛ به این دلیل که جواب نخواهد داد. اولین نکته در تمامی تبلیغات جذابیت و مفید بودن آن است.

شیوه اجرایی پرفورمنس مارکتینگ

ممکن است برای شما هم تا حدودی عجیب به نظر برسد که دلیل پرفورمنس مارکتینگ خلاقیت و ابداع با ریسک بالا است.

در حالی که فلسفه بازاریابی عملگرا کاملا روشن است تا مانع از هدر رفتن انرژی شما گردد. تنها در حوزه‌ای اقدام به انجام تبلیغات می‌زنید که اطمینان داشته باشید که برای شما بازده نزدیک 100 درصد دارد.

شیوه اجرایی پرفورمنس مارکتینگ

در واقع می‌توان گفت که پرفورمنس مارکتینگ شیوه‌ای برای بهینه‌سازی هرچه بیشتر تبلیغات است. بازاریابی عملگرا ابزاری است که به شما نشان می‌دهد که در کدام یک از بخش‌های کمپین‌های تبلیغاتی بیشترین بازده را دارد. در صورتی که بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید سود بیشتری عایدتان خواهد شد. زیرا تنها روی تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کنید که اطمینان دارید بازگشت سرمایه را به دنبال دارد و براساس فرمول از سرمایه‌گذاری‌های بیهوده دوری خواهید کرد.

بازاریابی عملگرا برای چه افرادی مفید است؟

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملگرا برای شرکت‌های بزرگی از جمله: فیسبوک، گوگل مفید است. این شرکت‌ها درآمدهای زیادی دارند که ممکن است شما از آن‌ها اطلاع نداشته باشید که باید به چه صورتی استفاده شوند. در حالی که پرفورمنس مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک با بودجه ناچیز بسیار مناسب است.

زمانی که تمام بودجه‌ی شما به میزان یک روز اجاره بنر تبلیغاتی در مرکز شهر است مسلما شما نمی‌توانید از این طریق تبلیغ کنید تنها از طریق بازاریابی عملگرا می‌توانید این کار را انجام دهید.

این بازاریابی مخصوص کسب و کارهایی است که به صورت عملی در زمینه‌هایی فعالیت داشته باشند که هیچ ارتباطی با آی تی یا دنیای دیجیتال نداشته باشد.

پرفورمنس مارکتینگ مناسب کسب و کارهایی است که دارای یک مزون عروس یا اینکه یک آرایشگر هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.