ارتباط بازاریابی اینترنتی با بازاریابی مدرن

بازاریابی محتوا

در عصر امروز که دنیای دیجیتال به سرعت در حال گسترش و تغییر است و ما در آن زندگی می‌کنیم، نقش بازاریابی اینترنتی در بازاریابی مدرن پررنگ‌تر از همیشه به چشم می‌آید. بازاریابی آنلاین بخش مهمی از موفقیت هر سازمان است. از پشتیبانی فناوری اطلاعات گرفته تا فرایندی که منجر به فروش می‌شود، می‌تواند در همه جنبه‌های یک تجارت به شکل سودمند عمل کند. بازاریابی آنلاین فرایندی است که به تبلیغ نام‌های تجاری، محصولات و یا خدمات از طریق اینترنت کمک می‌کند. این استراتژی شامل هرگونه فعالیت تبلیغاتی است که از طریق وب و رسانه‌های آنلاین انجام می‌شود. به عنوان مثال بازاریابی از طریق ایمیل، وبلاگ نویسی و رسانه‌های اجتماعی همه در زیرمجموعه بازاریابی اینترنتی قرار می‌گیرند.

دسترسی جهانی به اینترنت باعث شده است تا بسیاری از کسب و کارها بتوانند به راحتی به بخش گسترده‌ای از مخاطبان هدف خود برسند و همچنین روابط جدیدی بین مشاغل (B2B) به وجود بیاید. به کمک بازاریابی اینترنتی فعالان در مشاغل مختلف با هر اندازه می‌توانند نام تجاری، محصولات و خدمات خود را در مقیاس جهانی به اشتراک بگذارند و این کار را به صورت مداوم انجام دهند. مخاطبان از طریق وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها و سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی قادر به یافتن و دسترسی به اطلاعات مربوط به شرکت‌ها در ۲۴ ساعت از شبانه روز و در هر مکان خواهند بود.

با توجه به نقش مهم بازاریابی اینترنتی در بازاریابی به روش مدرن بسیاری از مشاغل امروزی نمی‌توانند اهمیت و مزایای آن را نادیده بگیرند. از آنجایی که اکثر افراد مقدار قابل توجهی از زمان خود را به صورت آنلاین می‌گذارند، حال در محل کار یا خانه با کامپیوتر رومیزی، در مدرسه با لپ تاپ و یا زمانی که در فرودگاه منتظر پرواز خود هستند با تلفن‌های هوشمند و یا دستگاه‌های دیجیتالی؛ بازاریابی آنلاین می‌تواند محصولات و خدمات شما را از طریق اینترنت به آن‌ها معرفی کند و روشی موثر برای تبلیغ نام تجاری شما باشد. همچنین ترفند کارآمدی خواهد بود به این دلیل که هزینه‌های آن بسیار کمتر از بازاریابی سنتی است. هزینه‌هایی که اغلب شامل چاپ بروشور، تبلیغات در روزنامه، مجلات، بیلبورد، تلویزیون، رادیو و مواردی از این دست است. با کاهش هزینه‌های بازاریابی آنلاین به بسیاری از مشاغل و کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا به اهداف خود برسند، درآمد بالاتری را تجربه کنند، فروش خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری را به سمت برند خود جذب کنند.

بازاریابی محتوا

علاوه بر آن از دیگر مزایای مهم بازاریابی اینترنتی این است که مصرف‌کنندگان می‌توانند به برندهای جهانی بهتر دسترسی داشته و نسبت به محصولات و خدماتی که در سایت‌های مختلف در اینترنت ارائه می‌شود آگاه‌تر شوند. از این رو به کمک این گزینه‌ها، تجارت‌ها قادر خواهند بود با مسیرهای استراتژیک‌تر به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. اگر بازاریابی آنلاین به درستی و طبق اصول انجام شود، اندازه‌گیری و آزمایش کمپین‌ها به منظور دریافت نتایج مناسب راحت‌تر خواهد بود. به همین دلیل است که اینترنت توانسته است رنگ و بوی تازه‌ای به روش‌های بازاریابی بدهد و بازاریابی مدرن جای خود را در میان بسیاری از مشاغل پیدا کرده است.

 

به کمک طراحی راهکارهای مناسب در این زمینه و با روش‌های بهتر می‌توانید محصول و خدمات سازمان خود را تبلیغ کنید و به اطلاع مصرف‌کنندگان برسانید، در نتیجه برقراری ارتباط با مشتریان و فروش موثرتر انجام می‌گیرد.

۳ دلیل اهمیت بازاریابی اینترنتی در بازاریابی مدرن

دلایل متعددی وجود دارد که عنوان می‌کند چرا بازاریابی آنلاین می‌تواند نقش مهم و موثری در بازاریابی مدرن ایفا کند. با این حال برخی از مهم‌ترین دلایل آن شامل این موارد می‌باشد:

افزایش آگاهی از برند

در دهه‌های قبل اکثر مشاغل تنها با تابلوی مغاره‌ها یا کارت ویزیت‌های خود شناخته می‌شدند. به همین دلیل ممکن بود که بخش عمده‌ای از مخاطبان هدف به آن‌ها دسترسی نداشته باشند و تنها کسانی از محصولات و خدمات ایشان استفاده می‌کردند که در مجاورت آن بودند. این در حالی است که ظهور اینترنت باعث تغییرات بسیار زیادی در بازاریابی شد. امروزه یک تجارت می‌تواند برای میلیون‌ها نفر به طور همزمان از طریق رسانه‌های مختلف دیجیتال قابل مشاهده باشد. وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها، تبلیغات اینترنتی، رسانه‌های اجتماعی و بسیاری دیگر از گزینه‌ها به کسب و کارها امکان داده‌اند تا در معرض دید مخاطبان هدف قرار گرفته و باعث شوند که آن‌ها از برند، محصولات و خدمات شان آگاه شوند.

ایجاد ارتباط دو طرفه با مشتریان

اینترنت امکان دسترسی به مصرف کننده بالقوه را فراهم کرده است. به کمک اینترنت تنها شرکت‌ها نیستند که می‌توانند درباره محصولات و خدمات خود صحبت کنند، بلکه مصرف‌کنندگان نیز قادر به ارسال نظر درباره آن‌ها خواهند بود. این برقراری ارتباط با سازمان‌ها و سایر مصرف‌کنندگان و تایید یا عدم تایید یک محصول یا خدمات، می‌تواند بر تصمیمات خرید سایر مشتریان بالقوه و اعتبار یک برند تجاری تاثیر بگذارد‌

علاوه بر آن بسیاری از مشتریان قادر به ارتباط مستقیم با سازمان‌ها خواهند بود. با ایجاد تعامل و برقراری ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل، ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده، پیام تشکر و مواردی مانند آن سازمان‌ها می‌توانند به حفظ این روابط خود با مخاطبان کمک کنند.

دیجیتال مارکتینگ

انجام تحقیقات دقیق در بازار

انجام تحقیقات درباره علایق، عادات و آمار جمعیتی مصرف‌کنندگان بخش مهمی از بازاریابی به شمار می‌آید. اگر شما نتوانید اطلاعات مناسبی را جمع‌آوری و مستند‌سازی کنید، شناسایی مخاطب هدف و تمرکز بر روی آن دشوار خواهد بود. علاوه بر این ایجاد و ارائه تبلیغات برای محصولات یا خدمات مناسب به آن‌ها به سختی ممکن می‌شود. اگر یک تجارت نداند که مشتریان او چه کسانی هستند، چه چیزی می‌خواهند، چقدر حاضرند برای آن بپردازند و یا رقبای صنعت چه کسانی هستند، نمی‌تواند در بازار دوام بیاورد. امروزه اینترنت دارای ابزارهای متنوعی است که به بازاریابان این امکان را می‌دهد که اطلاعات دقیق‌تری را در رابطه با مصرف‌کنندگان بالقوه خود جمع‌آوری کرده و فعالیت و علایق آن‌ها را پیگیری کنند.

با توجه به این موارد می‌توان گفت که بازاریابی مدرن یک روش‌ شناختی جامع است که برندها را به مشتریان واقعی متصل می‌کند و با ترکیب استراتژی‌های خلاقیت، فناوری و تجزیه و تحلیل نتایج به هدایت کسب و کارها در مسیر درست کمک می‌کند. شیوه مدرن بخش زیادی از این تلاش را مدیون بازاریابی اینترنتی خواهد بود. به همین دلیل کسب و کارهایی که ترجیح می‌دهند از بازاریابی مدرن استفاده کنند بسیار مهم است که بازاریابی اینترنتی را نیز بشناسند تا آن را به نفع برند خود به کار بگیرند.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.