چند گام موثر در استراتژی تجارت الکترونیک

برنامه‌ریزی تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک به روش کارآمد، به مخاطبانی نیاز دارد که در بازار هدف تولیدکنندگان قرار داشته باشند، به نحوی که این مخاطبان به کمک بازخوردها، ارزش و برتری شما را به رقبا نشان دهند. چشم اندازهایی که برای آینده خود در نظر گرفته‌اید، به طور فزاینده‌ای مشخص می‌کنند که آیا در بازار رقابت باقی خواهید ماند و یا خیر؟
این بدان معناست که هر عنصر استراتژی تجارت الکترونیک برای یک تولیدکننده، می‌تواند شما را از دیگران متمایز سازد و در نتیجه منجر به هدایت شما در مسیر شود.
در به کارگیری استراتژی B2B، روش‌ها و عملکردهای متفاوتی وجود دارد. لازم است نکات کلیدی درباره تجارت B2B را به درستی رعایت کنید تا شاهد بازخورد آن در کسب و کار خود باشید.
به عنوان مثال برخی ترجیح می‌دهند که با نمایندگان فروش خود در تعامل نباشند، عده‌ای مایل هستند تا به صورت آنلاین معاملات خود را انجام دهند و برخی نیز بر این باورند که معیارهای انتخاب باید بر اساس محتوای دیجیتال باشد.
به همین دلیل تجارت الکترونیک در این حوزه با چالش‌های متفاوتی دست و پنجه نرم می‌کند.
۶ روش برای بهبود فروش تجارت الکترونیک وجود دارد که هنگام به کارگیری تجارت الکترونیک در حوزه تجارت میان مشاغل، لازم است آن را در برنامه بازاریابی خود بگنجانید.
برای استراتژی تجارت الکترونیک تلفیق عناصر اصلی استراتژی بازاریابی دیجیتال، در کل برنامه بازاریابی و به منظور تولید هدف‌های موفقیت آمیز و هدایت چشم اندازها از طریق چرخه فروش امری بسیار مهم و حیاتی است.

تجارت الکترونیک

چند گام موثر در استراتژی تجارت الکترونیک

چند گام موثر در استراتژی تجارت الکترونیک عبارت است از:

  1. بهینه سازی موتور جستجو
  2. بهینه سازی نرخ تبدیل
  3.  استفاده از تبلیغات
  4.  استراتژی محتوا

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. بهینه سازی موتور جستجو

به یاد داشته باشید که در عصر تجارت الکترونیک و بازاریابی آنلاین، سئو در اصفهان یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند باعث افزایش بازدید وبسایت شما شود.
اگر تاکنون استراتژی سئو را در برنامه بازاریابی خود نداشته‌اید، لازم است که مجددا نگاهی به آن بیندازید.
در این صورت افرادی که به دنبال محصولات شما هستند، قادر خواهند بود تا به سهولت آنچه می‌خواهند را بیابند.
در زمان جستجو دو مورد اتفاق می‌افتد: اول اینکه مخاطب از نام برند و شرکت شما اطلاع دارد، بنابراین به جستجوی آن در مرورگر می‌پردازد. در مورد دوم فرد به دنبال محصولی است که شما نیز آن را تولید می‌کنید، به همین دلیل تنها نام کالای مورد نظر را در بخش جستجو وارد می‌کند، در این زمان سئو اهمیت بالایی دارد، به این دلیل که اگر نتوانسته باشید رتبه بالایی در الگوریتم موتورهای جستجو مانند گوگل به دست آورید، مشتری به سختی شما را می‌یابد و احتمال اینکه به سراغ دیگران برود، بسیار زیاد است.
از آنجایی که احتمال دوم یعنی جستجوی بدون نام برند شما زیاد است، لازم است هنگام طراحی سایت از الگوریتم‌های موتورهای جستجو آگاه باشید و با بررسی آن‌ها، یک طرح مناسب برای سایت خود پیاده کنید.
در این میان، نقشه سایت، زمان بارگذاری آن و توسعه استراتژی‌های در حال ساخت برای ایجاد بک لینک و یا تولید محتوایی که به سایت شما اعتبار می‌بخشد، بسیار مهم است، به این دلیل که در بالا ماندن رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو نقش موثری دارد.

تجارت الکترونیک

2. بهینه سازی نرخ تبدیل

مسئله مهم دیگر ترافیک وبسایت است، به این معنی که چه تعداد بازدیدکنندگان مایل به کلیک بر روی لینک شما و وارد شدن به صفحات وبسایت شما هستند. این کار می‌تواند کمک کند تا برخی از آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.
به این معنی که با استفاده از مفاهیم بصری و ارتباطات موثر، آن‌ها را تشویق کنید تا با پر کردن فرم‌ها و یا عضویت در سایت، اطلاعات تماس خود را با شما به اشتراک بگذارند.
این روش‌ها در تجارت الکترونیک تا میزان قابل توجهی موثر و مفید خواهد بود. ۵ نکته مهم و اساسی در روند رشد تجارت الکترونیک وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع باشید.
روش دیگری که می‌توانید در این بخش پیاده کنید، این است که از روش گفتگو به وسیله ربات و یا پشتیبان برای سایت خود استفاده نمایید.
این ربات‌ها می‌توانند با استفاده برنامه ریزی از پیش تعیین شده، سوالاتی را که به پاسخ آن نیاز دارید، از بازدیدکنندگان بپرسند.

3. استفاده از تبلیغات

بسته به نوع نیاز و استراتژی تجارت الکترونیک می‌توانید از روش‌های متفاوتی که در تبلیغات وجود دارد برای جذب مشتریان خود استفاده کنید:

  1. جستجو در تبلیغات
  2. تبلیغات بازاریابی
  3. تبلیغات مشتری یابی
  4. جستجو در تبلیغات

در مرحله اول، اگر استراتژی شما استفاده از این روش در تجارت الکترونیک است، بهتر است کاملا آن را درک کرده باشید. در این شیوه، مخاطب هنگام تایپ کردن کلمات کلیدی در موتور جستجو، می‌تواند مخفف کلمه تبلیغ (Advertise) یعنی “Ad” را مشاهده کند.

تجارت الکترونیک

1. تبلیغات بازاریابی

این موارد، شامل آگهی‌هایی هستند که در ضمن بازدید از وبسایت شما، مخاطب آن را مشاهده می‌کند.
آن‌ها می‌توانند در انواع وبسایت‌ها ظاهر شوند و یا در انواع شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و یا لینکدین به نمایش درآیند.
به یاد داشته باشید که تبلیغات بازاریابی بازده بالایی در هزینه‌ها دارند.
به کمک آن‌ها می‌توانید چشم اندازهای خود را هدفمند کنید.
ارائه این روش می‌تواند بر اساس جمعیت بازدیدکننده، علایق آن‌ها و سایر داده‌های موجود در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی به گروه‌های خاصی نمایش داده شود. استفاده از بستر فراهم شده برای تبلیغات بازاریابی به محصول شما بستگی خواهد داشت.

2. تبلیغات مشتری یابی

این یکی از نهایی‌ترین روش‌ها در تبلیغات است. مهم‌ترین تفاوت آن با سایر شیوه‌ها، موارد هدف گذاری خواهد بود. با استفاده از تبلیغات می‌توانید جمعیتی را که می‌خواهید آن را مشاهده کنند، مشخص نمایید.
با توجه به فواید بازاریابی اینترنتی در برنامه بازاریابی شرکت خود، در نهایت قادر خواهید بود تا از طریق تجارت الکترونیک به افزایش فروش خود کمک کنید، البته این کار زمانی امکان پذیر است که استراتژی تبلیغاتی شما مبتنی بر داده باشد.

4. استراتژی محتوا

این حاکی از مفاهیمی است که در وبسایت خود به مخاطب ارائه می‌دهید. از طریق استراتژی محتوا به شیوه درست، قادر خواهید بود تا چشم اندازها و سیر داستانی را که می‌خواهید به بازدیدکنندگان نشان دهید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
بازاریابی و تولید محتوا تاثیر بسزایی در امر تجارت الکترونیک داشته باشد.
هر چه قدر که بیشتر بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایید، احتمال اینکه آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید، بیشتر خواهد بود. به این دلیل که شخصیت ایشان را خواهید شناخت و با علایقشان بیش از پیش آشنا خواهید شد، حتی می‌توانید برای برخی از مشتریان خاص خود کمپین‌های سفارشی ایجاد کنید.
در نهایت به کمک تجزیه و تحلیل بازار رقابت و شناخت فرصت‌ها و تهدیدها، قادر خواهید بود تا نقاط قوت خود را تقویت کنید و بخش‌های ضعیف را برطرف کنید، آنگاه به سادگی می‌توانید در دنیای تجارت الکترونیک از رقبا پیشی بگیرید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.