چگونه استراتژی محتوا ترافیک وبسایت تجارت الکترونیک را افزایش می‌دهد؟

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا بخش مهمی از تجارت الکترونیک به شمار می‌آید. با این حال بسیاری از افراد گمان می‌کنند که استراتژی محتوا تنها مربوط به نوشتن وبلاگ و انتشار آن ها در وبسایت و یا صفحات فروشگاهی تجارت الکترونیک است. در حالی که استراتژی بازاریابی و تولید محتوا بسیار بیشتر است نوشتن پست‌های یک وبلاگ است.
امروزه پویایی گوگل و کاربران آنلاین باعث شده است که برای موفقیت در عرصه تجارت الکترونیک به استراتژی‌های بازاریابی محتوا نیاز داشته باشیم. مخصوصا محتوایی که تکراری نبوده و بار آموزشی آن برای مخاطب زیاد باشد. گرچه به گمان بسیاری از افراد اینترنت پر از محتواست، با این حال محتوای با کیفیت بالا و منحصر به فرد همیشه حرف اول را می زند. اهمیت استراتژی محتوا در سایت‌های تجارت الکترونیک بسیار زیاد است، به این دلیل که نه تنها باعث ترافیک بیشتر می‌شود بلکه نقش مهمی در اعتبار برند شما خواهد داشت.

برای ایستادگی در میان انبوهی از محتوا باید چیز بیشتری به مخاطب ارائه دهید که برای او ارزش آفرینی کند. محتوای جدید در کنار یک وبسایت تجارت الکترونیک معتبر برای ایجاد ترافیک بیشتر، مشتری هدفمند نرخ تبدیل بهتر و شناخته شدن توسط موتورهای جستجو موثر است.

چگونه استراتژی محتوا ترافیک وبسایت تجارت الکترونیک را افزایش می دهد؟

افزایش ترافیک وبسایت تجارت الکترونیک با کمک استراتژی محتوا

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، با رعایت این نکات قادر خواهید بود به وبسایت تجارت الکترونیک خود کمک کنید. این نکات عبارتند از:

  1. راه‌اندازی وبلاگ
  2. استفاده از اینفوگرافیک
  3. استفاده از محتوای داستانی
  4. محتوای ویدیویی
  5. پاسخ به نیاز مشتری
  6. توضیحات و بررسی محصولات
  7. مطالعه موردی

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

۱. راه‌اندازی وبلاگ

وقتی در مورد استراتژی محتوا صحبت می‌شود، وبلاگ اولین چیزی که به ذهن شما می آید. بنابراین اگر می خواهید اولین قدم را در زمینه بازاریابی محتوا بردارید و از طریق آن به تجارت الکترونیک خود کمک کنید، شروع به نوشتن محتوای با کیفیت و پست‌گذاری در وبسایت خود کنید. می‌توانید مرتبط با هدف، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، نوشتن مطالب را آغاز کنید و در این میان علاوه بر مطالب آموزشی با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. در نتیجه یک وبلاگ آموزنده نه تنها برای موتورهای جستجو و سئو سایت محبوب است بلکه باعث می‌شود مخاطبان بیشتری به سمت وبسایت شما هدایت شوند.

۲. استفاده از اینفوگرافیک

بهتر است به دنبال روش‌های جدید و موثر برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود باشید. اگر از شیوه‌هایی استفاده کنید که به کمک آن در کوتاه‌ترین زمان بتوانید پیام را به مخاطب منتقل کنید آنگاه نتایج بهتری منتظر شماست. اینفوگرافیک‌ها بهترین روش برای وبسایت‌های تجارت الکترونیک هستند.
به این دلیل که به کمک آن ها می‌توانید در تولید محتوای متنی نسبت به رقبا متمایز ظاهر شوید. اینفوگرافیک خوب، مورد پسند افراد زیادی واقع می‌شود و نه تنها برای وبسایت‌ها بلکه برای اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی گزینه خوبی به شمار می‌آیند.

۳. استفاده از محتوای داستانی

در کنار محتوای آموزشی اگر مطالب شما حالت قصه و داستان به خود بگیرد برای تعداد بیشتری از مخاطبان قابل درک و جذاب خواهد بود. بنابراین می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. به این معنی که به کمک داستان گویی نه‌ تنها محتوای تکراری ایجاد نمی‌کنید، بلکه به جلب توجه مخاطبان، افزایش فروش و شناخت بیشتر وبسایت تجارت الکترونیک خود کمک کرده اید.

۴. محتوای ویدیویی

احتمالا می دانید که یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهت بارگیری و اشتراک گذاری فیلم ها در به شمار می آید‌. یوتیوب می تواند ترافیک بسیار زیادی به دنبال داشته باشد. این فیلم ها به عنوان یک استراتژی عالی برای محتوا به کار می روند. ویدیوهای ۲ تا ۳ دقیقه‌ای می توانند اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطبان قرار دهند، بنابراین به کمک آن ها می توانید برای آموزش و معرفی محصولات و برند خود به کاربران اینترنت اقدام کنید.

چگونه استراتژی محتوا ترافیک وبسایت تجارت الکترونیک را افزایش می دهد؟۵. پاسخ به نیاز مشتری

مهم‌ترین هدف بازاریابی محتوا جذب مشتری برای وب سایت است. محتوایی که شامل راهنمایی در مورد سوالاتی که برای مشتری به وجود می‌آید از محتواهای محبوب در تجارت الکترونیک به شمار می آید. یک مقاله خوب و آموزنده تنها در موتورهای جستجوگر به خوبی یافت نمی شود بلکه مورد توجه کاربران اینترنت قرار می‌گیرد و به افزایش ایجاد ترافیک کمک می‌کند. در این نوع محتوا تمام چیزی که نیاز دارید این است که پاسخ مشکلات کاربران را ارائه دهید و راه حل آن را در مراحل آسان توضیح دهید و در پایان نتیجه گیری کنید. برای تقویت این محتوا می توانید از تصاویر محتوای ویدیویی و نمودار نیز استفاده کنید

۶ توضیحات و بررسی محصولات

از افراد بخواهید زمانی که محصولات را از فروشگاه تجارت الکترونیکی شما خریداری می‌کنند نظرات و تجربه خود را درباره آن محصول و فرآیند خرید ارائه دهند. از موثر‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا استفاده کنید، با این کار می توانید مشتریان بالقوه بیشتری جذب کنید آنها با بررسی این نظرات و پیشنهادات به خرید محصولات ترغیب شوند
به طور کلی می‌توان گفت که ارائه نظر توسط مخاطب یکی از بهترین استراتژی های محتوا برای شناخت بهتره برند شما می باشد بنابراین حتماً این مسئله را برای بهبود وب سایت تجارت الکترونیک خود در نظر بگیرید

۷ مطالعه موردی

امروزه مخاطبان می توانند اطلاعات زیادی را از طریق اینترنت به دست آورد با این حال بهترین راه برای نوشتن مقاله با توجه به نیاز مخاطبان این است که ابتدا مطالعه موردی درباره سوالات آنها انجام دهید تا مطالبی را ارائه دهید که برای کار برای شما مفید باشد با یک تحقیق مناسب و نظرسنجی می‌توانید از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدماتی که ارائه می دهید مطالب را به شکل جالب و آموزنده ارائه دهید تا نتایج دلخواه را از این روش به دست آورید

برای مشخص شدن اینکه آیا استراتژی محتوا نشان می‌دهد که موثری عمل می‌کند یا خیر بسیار مهم است که بازخورد نتایج را بررسی کنید با ارزیابی آنها توسط ابزار هایی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد می توانید مواردی که موثرتر هستند را اجرا کنید و گزینه هایی که تاثیری در وب سایت تجارت الکترونیک شما نداشتند را حذف کنید هرچند به غیر از وبلاگ 8 نکته برای افزایش ترافیک وب‌سایت تجارت الکترونیک وجود دارد که به شما کمک می‌کند حجم ترافیک وب سایت فروشگاهی و تجارت الکترونیکی خود را افزایش دهید اما استراتژی محتوا از روش هایی است که اگر به آن توجه داشته باشید می توانید در طولانی مدت و مزایای موثر آن بهره مند شوید

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.