تأثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی آنلاین

تأثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی آنلاین

یکی از تکنیک‌هایی که در بازاریابی آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد قیف بازاریابی دیجیتال یا قیف فروش در بازاریابی است. برای استفاده از قیف بازاریابی و با توجه باید در مورد قیف بازاریابی محتوا و اجزا و عناصر تشکیل‌دهنده آن را به خوبی بشناسید و مورد استفاده قرار دهید و بتوانید بر تک تک اجزا به خوبی تسلط یابید.

امروزه بازاریابی آنلاین یا بازاریابی دیجیتال فراتر و گسترده‌تر از قرار دادن کلیدواژه‌ها در مقالات و نوشته‌های مختلف است و در این راستا پیشرفت‌های زیادی انجام داده است.

در حال حاضر تولید محتوا به روش سنتی دیگر جوابگوی کسب‌وکارهای در بازارهای آنلاین نمی‌باشد؛ از همین رو برای ماندگار شدن و حفظ رقابت باید از ابزارها و تکنیک‌های جدید و بروز دیجیتال مارکتینگ و قیف بازاریابی محتوا استفاده نمود.

یکی از استراتژی‌های بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ قیف بازاریابی و قیف فروش در بازاریابی دیجیتال است که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای آن قیف بازاریابی محتوا است. برای بهره بردن از قیف بازاریابی و فروش و قیف بازاریابی جدید باید در مراحل اولیه به خوبی اجزا و عناصر تشکیل‌دهنده را بشناسید و با به کار بردن هر کدام از این اجزا وعناصر بر روی آن‌ها مسلط شوید.

قیف بازاریابی آنلاین

از دیدگاه و نظریه‌های علم بازاریابی قیف بازاریابی حاکی از مراحلی است که با استفاده از آن یک مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل می‌شود. این مسئله نشان‌دهنده یک مشتری بالقوه است مراحلی را برای خرید محصول یا خدمات پشت سر می‌گذارد. این مراحل با توجه به عواملی به شکل یک قیف به تصویر کشیده شده است.

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین وظایف واحد بازاریابی و تبلیغات هر کسب‌وکاری هدایت مشتریان از دهانه گشاد و باز قیف به سوی دهانه تنگ است که به آن قیف بازاریابی نوین می‌گویند. این روند در هر نوع کسب‌وکاری بر اساس اصول و قواعد هر کسب‌وکاری متفاوت است.

قیف بازاریابی آنلاین

در بازاریابی دیجیتال کارشناسانی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند با استفاده از تکنیک‌های مختلف و منحصربه‌فرد برای هدایت مشتریان از دهانه گشاد قیف به سمت دهانه تنگ قیف بازاریابی استفاده می‌کنند که تقریباً هسته مرکزی این شیوه به تولید محتوا، استراتژی محتوا و قیف بازاریابی محتوا مرتبط است. محتوا در قیف بازاریابی نوین هسته مرکزی و واحد کلیه فرایندهای مارکتینگ است که برای ایجاد تغییرات بایستی بر روی آن تمرکز نمود.

برای اینکه بتوان بر روی مدل قیف بازاریابی و قیف بازاریابی محتوا تمرکز بیشتری داشته باشید باید مراحل و ویژگی‌های این مدل قدرتمند بازاریابی آنلاین را به طول کامل بشناسید.

عمده‌ترین مدل‌های مختلف از قیف بازاریابی ارائه‌شده شامل:

  1. آگاهی
  2. توجه
  3. تبدیل
  4. وفاداری

آگاهی

نخستین مرحله از قیف بازاریابی و قیف فروش در بازاریابی آنلاین، آگاهی و شناخت مشتریان از محصولات و خدمات است؛ در این مرحله مشتریان هدف با برند و شرکت به خوبی آشنا می‌شوند. در این مرحله از بازاریابی آنلاین هدف ما نشان دادن ارزش محصول و خدمات و در پایان امر معرفی برند است.

توجه

بعد از آنکه مشتریان از وجود شما در این عرصه کاملا آشنا شدند برای کسب اطلاعات بیشتر به کسب‌وکار شما علاقه‌مند و مشتاق می‌شوند و تلاش می‌کنند تا بتوانند اطلاعات گسترده‌تری از برند شما به دست آورند. شما نیز با توجه به مراحل قبلی می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص مشتریان خود به دست آورید؛ از همین رو در مرحله توجه می‌توانید با استفاده از روش‌های بازاریابی آنلاین این کار را با کیفیت مطلوب‌تری انجام دهید.

مدل‌های مختلف از قیف بازاریابی ارائه‌شده

تبدیل

مشتریان بعد از آنکه به ارزش ارائه‌شده از طریق شما را به خوبی آشنا شدند و از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل شدند. در این مرحله است که شما می‌توانید با استفاده از قیف بازاریابی و فروش با مشتریان خود مذاکره کنید و از مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت خود نسبت به سایر رقبا گفتگو کنید. در مرحله تبدیل به جای اینکه در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات محصول بایستی صرفاً از مزیت‌های محصول برای مشتریان خود سخن بگویید.

وفاداری

بعد از اینکه مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل شدند. باید در خصوص افزایش وفاداری مشتریان به برند و کمپانی صحبت کنید. این مرحله از قیف بازاریابی آنلاین بسیار حائز اهمیت است. چنانچه که در این مرحله شما برنامه خاصی ندارید موجب می‌شود تا شما مشتریان زیادی را از دست بدهید و نتوانید به محصولات یا خدمات خود را ارائه دهید و سودآوری داشته باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.