مزایای استفاده از تجارت الکترونیک در خرده فروشی های سنتی

تجارت الکترونیکی

هنگامی که شما لیست زیر از مزایای استفادۀ تجارت الکترونیک را برای کسب و کارها و مشتریان می‌خوانید، به این معنی است که تجارت الکترونیک شما به شیوه خرده فروشی عمل می‌کند.

  1. غلبه بر محدودیت های جغرافیایی

اگر شما یک فروشگاه فیزیکی دارید، شما محدود به منطقه جغرافیایی می‌باشید که در آن فعالیت می‌کنید. با یک وب سایت تجارت الکترونیک، تمام جهان محدوده تجاری شما می‌شود. علاوه بر این، ظهور تجارت الکترونیک، یعنی تجارت الکترونیک در دستگاههای تلفن همراه، هر گونه محدودیت موجود جغرافیایی را حل کرده است.

غلبه بر محدودیت جغرافی e-comerce

  1. با قابلیت موتور های جستجو مشتریان جدید به دست آورید

خرده فروشی های فیزیکی به وسیله نام تجاریشان و روابط کاری به سمت جذب مشتری هدایت می‌شوند. علاوه بر این دو مورد، خرده فروشی های آنلاین توسط ترافیک موتورهای جستجو نیز به سوی جذب مشتری هدایت می‌شوند. ببرای مشتریان یک پیوند در نتایج موتور های جستجو پدیدار می‌شود، یک وب سایت تجارت الکترونیک که تا کنون آن را ندیده است. ترافیک موتور های جستجو می‌تواند نقطه اوج برای برخی از تجارت های الکترونیک باشد.

  1. کاهش هزینه ها

یکی از مؤثرترین پیامدهای تجارت الکترونیک، کاهش هزینه‌ها است. بخشی از این هزینه های کاهش یافته می‌تواند به مشتریان در قالب قیمت‌ها تخفیف داده شود. در اینجا چند راه برای کاهش هزینه‌ها با تجارت الکترونیکی وجود دارد:

  • تبلیغات و بازاریابی: ترافیک موتور جستجوگر ارگانیک، پرداخت برای هر کلیک و ترافیک رسانه های اجتماعی، برخی از کانال های تبلیغاتی هستند که می‌توانند هزینه کمتری نسبت به سایر تبلیغات داشته باشند.
  • پرسنل: اتوماسیون پرداخت، صورتحساب، پرداخت، مدیریت موجودی و سایر پروسه های عملیاتی را بدون اسفاده از افراد می‌توان انجام داد که این عملکرد تعداد کارکنان مورد نیاز برای راه اندازی یک تجارت الکترونیک را کاهش می‌دهد.
  • املاک و مستغلات: بازرگان تجارت الکترونیک به مکان فیزیکی برجسته نیاز ندارد.

خرید اینترنتی آسان

  1. پیدا کردن سریع محصول

دیگر نیازی به حمل یک سبد خرید به راهروهای طولانی برای جستجوی محصول مورد نیازنیست. در یک وب سایت تجارت الکترونیک، مشتریان می‌توانند از طریق ناوبری بصری یا با استفاده از یک جعبه جستجو تلاش برای یافتن محصول خود را انجام دهند. برخی از وب سایت‌ها به یاد داشته باشند که ترجیحات مشتری و راحتی خرید برای تسهیل و تکرار خرید الزامی می‌باشد.

از بین بردن زمان خرید و هزینه

مشتریان برای رسیدن به فروشگاه فیزیکی منتخب خود، به مطی کردن مسافت های طولانی احتیاج ندارند. تجارت الکترونیک به آنها اجازه می‌دهد تقریبا با یک یا چند کلیک یک فروشگاه را در کنار خود برای خرید داشته باشند.

  1. ایجاد ویژگی مقایسه خرید

تجارت الکترونیک ویژگی مقایسه خرید را به مشتری می‌دهد. خرید اینترنتی به مشتری این امکان را می‌دهد که چندین وب سایت تجارت الکترونیک را جستجو کند و بهترین قیمت را پیدا کند.

بازار جهانی تجارت الکترونیک

  1. فعال کردن تخفیف معاملات، کوپن ها، و خرید گروهی

اگرچه معادلات فیزیکی برای معاملات مانند: کوپن‌ها و خرید گروهی، در خرید آنلاین بسیار راحت تر قابل انجام اند. به عنوان مثال، اگر یک مشتری کوپن تخفیفی خوبی برای یک فروشگاه فیزیکی در یکی دیگر از شهر‌ها داشته باشد، ممکن است نتواند از کوپن خود استفاده کند. اما مشتری تجارت الکترونیک می‌تواند آن را به صورت آنلاین با چند کلیک ماوس استفده کند.

  1. اطلاعات فراوان ارائه کنید

محدودیت‌هایی برای مقدار اطلاعاتی که می‌توان در یک فروشگاه فیزیکی نمایش داد وجود دارد. داشتن کارکنان با اطلاعات فراوان برای پاسخ گویی به سوالات مشتری در ارتباط با محصولات، در سرتاسر خط فروش خود بسیار دشوار و هزینه بر است. وب سایت های تجارت الکترونیک می‌توانند اطلاعات اضافی را به راحتی به مشتریان ارائه دهند. اکثر این اطلاعات توسط فروشندگان در وب سایت قرار گرفته‌اند و هیچ هزینه ای برای صاحبان تجارت به همراه نخواهد داشت.

  1. ایجاد ارتباط هدفمند

با استفاده از اطلاعاتی که مشتری در فرم ثبت نام ارائه می‌دهد و با قرار دادن کوکی‌ها در رایانه مشتری، بازرگان تجارت الکترونیک می‌تواند به اطلاعات زیادی در مورد مشتریان خود دسترسی پیدا کند. این، به نوبه خود، می‌تواند برای برقراری ارتباط پیام های مربوطه مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال: اگر شما در جستجوی یک محصول خاص در Amazon.com هستید، لیستی از سایر محصولات مشابه نمایش داده می‌شود. Amazon.com همچنین ممکن است در مورد محصولات مرتبط به شما ایمیل ارسال کند.

ارتباط هدفمند

  1. همیشه باقی بمانید

وب سایت های تجارت الکترونیک می‌توانند تمام وقت اجرا شوند. از دید بازرگان، تعداد سفارشات زیادی را دریافت می‌کند. از نقطه نظر مشتری، فروشگاه “همیشه باز” و خرید از آن راحت تر است.

  1. ایجاد بازار برای محصولاتی با فروش دشوار

خریداران و فروشندگان محصولاتی که به سختی فروش می‌رسند می‌توانند به دشواری در دنیای فیزیکی محصول را بفروشند یا بخرند. این یک مشکل برای مشتری بود که یک محصول کمیاب را در متور های جستجوگر جستجو کند تا بتواند پیدا کند. اما این روز‌ها ما می‌توانیم هر نوع قطعه ای که نیاز داریم به راحتی در اینترنت جستجو و پیدا کنیم.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.