قدرت طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی

طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی

قدرت طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی به قدری زیاد است که حتی می‌تواند یک کسب و کار را موفق یا نابود کند. وجود یک طراحی سایت زیبا و اصولی برای پیشرفت و توسعه کسب و کار بسیار ضروری است تا شما بتوانید در میان رقبای خود به جایگاه ویژه‌ای دست یابید.

در نظر داشته باشید که باید از رقبای خود بسیار قدرتمند و توانمند باشید و تنها با ظاهر گرافیکی سایت خود بسنده نکنید بلکه بیشترین تمرکز خود را بر روی مطالعه در مورد بازار رقابتی و تجارت الکترونیک خود بگذارید تا بدین وسیله بتوانید سهم بیشتری از مشتریان را به سایت خود جذب کنید.

نقش طراحی سایت در بازاریابی

  • لوگو
  • سئو
  • سرعت لود شدن صفحات
  • استفاده از تبلیغات (ppc-pay per click)
  • استفاده از رنگ مناسب
  • استفاده از بخش‌های فراخوانی و دعوت کننده
  • لوگو

لوگو نخستین معرف کسب و کار شما است به همین دلیل باید آن بها داده شود به این دلیل که لوگو نشان دهنده اطلاعات کلی در مورد نوع فعالیت و کسب و کار شما به مشتریان است، بنابراین باید به محل درست قرار گرفتن لوگو در وبسایت توجه داشته باشید.

  • سئو

با توجه به اینکه سئو یکی از ارکان کلیدی موفقیت وبسایت در موتورهای جستجو است. لذا در نظر داشته باشید که وبسایت‌هایی که در حال پیشرفت هستند. اما موتورهای جستجوگر هم هر روز در حال ارتقای الگوریتم‌ها و رفتارهای خود هستند.

  • سرعت لود شدن صفحات

یکی از موضوعاتی که کاربران وبسایت را خیلی دچار مشکل می‌کند پایین بودن سرعت لود صفحات وبسایت است.

قدرت طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی

این مسئله بسیار مهمی است که هیچ کاربری زمان بیهوده‌ای ندارد تا منتظر بماند صفحات لود شود به همین دلیل مطمئن باشید که ممکن است دیگر به سراغ وبسایت شما نیاید. پایین بودن سرعت بارگذاری وب به غیر از کاربران بر روی سئو سایت شما نیز تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

  • استفاده از تبلیغات (ppc-pay per click)

تبلیغات یکی از اصول مهم تجارت الکترونیک است. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یکی از روش‌های تبلیغاتی برای هدایت بازدیدکنندگان به یک صفحه خاص است. به دلیل اینکه از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید لازم است که بتوانید مشتری وفادار داشته باشید.

برای این منظور لازم است که صفحات فرود که کاربران از آن‌ها دیدن می‌کنند را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. برای رسیدن به موفقیت در مسیر تبلیغات لازم است که این نکات را مورد توجه قرار دهید:

  1. در لندینگ پیچ خود از محتوای کاربردی و با بهترین کیفیت استفاده کنید.
  2. کاربرد یک فراخوانی قدرتمند در این صفحه پیشنهاد می‌شود.
  3. طراحی صفحه فرود شما باید در عین سادگی، شیک و منظم باشد.
  4. از شاخص‌های معتبر و قابل اعتماد رتبه‌بندی در این صفحه استفاده نمایید.
  5. از طریق تصاویر و فیلم‌های با مسما لندینگ، پیج خود را زیبا و جذاب طراحی کنید.
  • استفاده از رنگ مناسب

رنگ تاثیر زیادی بر روی کاربران می‌گذارد.

نقش طراحی سایت در بازاریابی

برای این منظور لازم است که بر روی روانشناسی رنگ‌ها سرمایه‌گذاری کنید. به این دلیل که قدرت رنگ‌ها به قدری زیاد است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به سایت احساسات مختلف و متنوعی را به انسان منتقل می‌کند.

  • استفاده از بخش‌های فراخوانی و دعوت کننده

برای ترغیب بیشتر کاربران لازم است که از واژه‌هایی مانند: «رایگان، فقط تا پایان امروز/ ماه» استفاده کنید. این کلمات بار معنایی زیادی دارند و تاثیرات بسیاری بر روی کاربران برجای می‌گذارند.

تاثیر طراحی سایت در برقراری ارتباطات

طراحان سایت باید در نظر داشته باشند که وبسایت‌هایی که طراحی می‌کنند باید بیشترین ارتباط و تعامل را با کاربران برقرار کند تا بتوان گفت که این وبسایت مفید و ارزشمند است. از جمله راه‌های ارتباطی کاربران با وبسایت:

1. متن‌ها

متنی که شما در وبسایت خود قرار می‌دهید بر روی ذهنیت کاربر در خصوص کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد به همین دلیل بایستی در این باره دقت زیادی به خرج دهید.

2. رسانه‌ها

ویدیو در مقایسه با عکس در سایت به شدت تاثیرگذارتر است.

تاثیر طراحی سایت در برقراری ارتباطات

چنانچه که شما از ویدیو استفاده کنید به راحتی می‌توانید در مدت زمان کوتاهی مقداری فراوانی مطلب را به کاربران خود انتقال دهید.

3. عناوین

یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که می‌توان از آن برای جذب کاربر استفاده نمود استفاده از عناوین مناسب است. یکی از این عناوین برای متن علاوه بر جذب کاربر که برای موتورهای جستجو بسیار مهم است و تاثیر بسزایی بر روی سئو خواهد گذاشت.

4. آیکون‌ها

با استفاده از آیکون‌های مناسب می‌توانید تاثیرات فوق العاده‌ای بر روی مخاطبین سایت بگذارید و جایگزین مقدار زیادی متن گردد.

5. صفحات کلیدی

طراحی بعضی از صفحات اهمیت فوق العاده‌ای دارند. یکی از این صفحات صفحه 404 است که بایستی با سایر صفحات شما همخوانی داشته باشد.

نکته:

برای رسیدن به موفقیت و پیشی گرفتن از رقبای خود لازم است که بر روی طراحی سایت خود زمان و هزینه بیشتری صرف نمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.