کلیدی‌ترین نکات انتخاب نام دامنه برای کسب و کار اینترنتی 

نکات انتخاب نام دامنه

آشنایی با نکات انتخاب نام دامنه به شما کمک می‌کند تا بهترین دامنه را برای تجارت خود انتخاب کنید. در حال حاضر قصد داریم تا تاثیرات نام دامنه در کسب و کار اینترنتی بپردازیم.

انتخاب نام دامنه مناسب می‌تواند در ذهن کاربران ماندگار شود. یکی از رموز موفقیت یک تجارت اینترنتی است. در واقع انتخاب نام مناسب بخشی از بازاریابی اینترنتی است به این دلیل که شما می‌توانید در بازگشت مخاطب بسیار اثربخش عمل کنید.

کلیدی‌ترین نکات انتخاب نام دامنه

کلیدی‌ترین نکات انتخاب نام دامنه عبارت است از:

  1. منحصر به فرد بودن دامنه
  2. نوشتن و تایپ کردن نام دامنه آسان
  3. انتخاب نام دامنه کوتاه
  4. اجتناب‌پذیری نقض حقوق مولف
  5. عدم استفاده از خط تیره و اعداد در نام دامنه
  6. انتخاب نام دامنه از بین 5 کلمه کلیدی
  7. انتخاب دامنه‌های دات کام
  8. انتخاب نام دامنه کوتاه
  9. ایجاد و تحقق انتظارات دیگران
  10. مجزا کردن مجموعه خود از نام تجاری دیگران
  11. استفاده نمودن از ابزار انتخاب دامنه
  12. سادگی و آسان به خاطر سپردن نام دامنه

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

انتخاب نام دامنه در کسب و کار آنلاین

1. منحصر به فرد بودن دامنه

منحصر به فرد بودن دامنه یکی از 12 نکته کلیدی انتخاب نام دامنه در کسب و کار اینترنتی است. وجود یک وبسایتی که با یک وبسایت‌ پربازدیدکننده شخص دیگری اشتباه گرفته می‌شود فاجعه‌ای بیش نیست؛ به همین دلیل هیچ وقت دامنه‌ای را انتخاب نکنید که شبیه به دامنه فرد دیگری باشد.

2. نوشتن و تایپ کردن نام دامنه آسان

در صورتی که به یک دامنه نیاز دارید باید در نظر داشته باشید که به دلیل املایی یا طولانی و سخت بودن نام آن احتمالا بخش‌های زیادی از ارزش نام تجاری خود یا بازاریابی را از دست می‌دهید.

توجه داشته باشید که در دامنه خود تا جایی که ممکن است از حروف C، X، Z، P استفاده نکنید.

3. انتخاب نام دامنه کوتاه

نام دامنه‌هایی که کوتاه هستند برای حفظ کردن و تایپ کردن بسیار راحت و آسان‌تر هستند. استفاده از این دامنه‌ها برای وبسایت‌های تجاری و شبکه‌های آنلاین بسیار حائز اهمیت است که از نام دامنه‌های کوتاه استفاده کنند تا افراد به سهولت بتوانند به وبسایت‌ دسترسی سریع‌تری داشته باشند.

4. اجتناب‌پذیری نقض حقوق مولف

در بیشتر مواقع این احتمال وجود دارد که این اشتباه سهوی صورت گیرد و شما می‌توانید باعث از بین رفتن یک نام دامنه منحصر به فرد یا یک شرکت بزرگ شوید بایستی اطمینان حاصل کنید که نام سایت شما حقوق کپی رایت یک شرکت دیگر را منقضی نکند. پیش از خرید دامنه از وبسایت‌ www.copyright.gov از حقوق کپی رایت مطلع شوید.

5. عدم استفاده از خط تیره و اعداد در نام دامنه

استفاده نمودن از علائمی مانند خط تیره و اعداد نام دامنه شما را به صورت شفاهی سخت می‌کند همچنین به خاطر سپردن و تایپ کردن آن هم دشوارتر است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا از خط تیره، اعداد در نام دامنه خودداری کنید؛ زیرا استفاده نمودن از آن‌ها می‌تواند موجب گیج شدن بازدیدکنندگان گردد.

6. انتخاب نام دامنه از بین 5 کلمه کلیدی

زمانی که برای نخستین بار شروع به جستجوی نام دامنه می‌کنید، 5 کلمه یا عبارت می‌تواند به شما در توصیف بهترین نام دامنه کمک کند. زمانی که لیست نام واژه‌ها را آماده نمودید سپس با افزودن پسوند یا پیشوند نام دامنه دلخواه خود را انتخاب می‌کنید.
به عنوان مثال: چنانچه که شما در حال احداث نام دامنه مرتبط با وام مسکن باشید احتمال استفاده نمودن از کلماتی از قبیل: امور مالی، نرخ بهره، پرداخت خانه، سهام بعد از کمی جستجو و فکر کردن در مورد نام دامنه مناسب برای خود انتخاب کنید.

12 نکته کلیدی انتخاب نام دامنه در کسب و کار اینترنتی 

7. انتخاب دامنه‌های دات کام

انتخاب دامنه‌های دات کام یکی از 12 نکته کلیدی انتخاب نام دامنه در کسب و کار اینترنتی است. در صورتی که شما در خصوص ساخت یک وبسایت‌ موفق و بلند مدت جدی هستید بایستی به شدت نگران نام تجاری، نام و نام خانوادگی، شناخت در‌ترافیک باشید. در واقع هدایت‌ترافیک به دات نت و دات اورگ خوب است. وجود دامنه با پسوند دات کام با وجود تکنولوژی‌های موجود در این زمان ضروری است.

8. انتخاب نام دامنه کوتاه

انتخاب نمودن نام دامنه کوتاه برای ماندگار کردن و تایپ کردن بسیار آسان است. همچنین برای وبسایت‌های تجاری و شبکه‌های آنلاین بسیار حائز اهمیت است که نام دامنه کوتاه باشد تام افراد به سهولت بتوانند به وبسایت‌ دسترسی سریع‌تر داشته باشند.

9. ایجاد و تحقق انتظارات دیگران

زمانی که شخصی برای نخستین بار نام دامنه شما را می‌شنود باید نام دامنه به صورتی باشد که آن شخص بتواند فوراً و با دقت محتوای وبسایت‌ شما را حدس بزند.

10. مجزا کردن مجموعه خود از نام تجاری دیگران

به کار بردن نام دامنه خاص یک راهکار بسیار ایده آل برای ایجاد ارزش افزوده به نام دامنه است. لازم است بدانید که همیشه یک نام دامنه تجاری چیزی بیشتر از‌ ترکیبی از واژه‌ها است.

11. استفاده نمودن از ابزار انتخاب دامنه

با استفاده از وبسایت‌هایی از جمله: http://www.joomirhostingcom/whois-example.php بهترین شیوه برای مشخص کردن و قابل دسترس بودن نام یک دامنه می‌باشد. صرفا در نظر داشته باشید که شما مجبور نیستید که با استفاده از یک وبسایت‌ خرید کنید صرفا برای در دسترس بودن نام دامنه و انتخاب نام دامنه مناسب از این وبسایت‌ها استفاده نمایید.

12. سادگی و آسان به خاطر سپردن نام دامنه

یکی از 12 نکته کلیدی انتخاب نام دامنه در کسب و کار اینترنتی، سادگی و آسان به خاطر سپردان نام دامنه است. بهتر است هنگام انتخاب نام دامنه، نامی را انتخاب کنید که در ذهن بماند و از یاد شما نرود.

زمانی که شما وبسایتی با‌ ترافیک بالا داشته باشید هیچ زمان نمی‌خواهید نام دامنه وبسایت‌ شما قابل حفظ کردن نباشد و یک کاربر نتواند نام وبسایت شما را به شخص دیگری معرفی کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.