کاربرد بازی برای طراحی تجربه کاربر (UX)

بازی در تجربه کاربر

در حالی که جشن سال 2017 برگزار می‌شد، نومت (یک شرکت طراحی عملگرا و تحقیقاتی) به دنبال روش‌های سرگرم کننده و نوآورانه برای کشف مشکلات در پروژه‌های طراحی و تحقیقاتی بود و طراحان را به اضافه کردن یک ابزار جدید به خدمات خود، ترقیب می‌کرد.

Serious Play، تکنیکی است که به اکتشاف عمیق مفاهیم، ایده‌ها و فرصت‌ها برای حل مشکلات کمک می‌کند و به عنوان یک تکنیک آسان کننده معتبر، برای کشف مشکلات منحصر به فرد در فرایند طراحی انسان محور استفاده می‌شود.

بازی لگو _ کریسمس

 

®LEGO ®Serious Play چیست؟

بازی لگو یک تکنیک است که حل مشکلات گروه را بهبود می‌بخشد. شرکت کنندگان در بازی، با استفاده از مهارتهای بصری، شنوایی و زیبایی شناسی، مدل‌هایی را ایجاد کرده و به این وسیله به سوالات پاسخ می‌دهند. این تکنیک به عنوان یک زبان مشترک، بدون در نظر گرفتن فرهنگ و سطح افراد کار می‌کند و مخصوصا برای شکستن موانع در یک سناریو، مفید است.

این روش، توسط LEGO و استادان یوهان روس و بارت ویکتور از مدرسه کسب و کار IMD در سوئیس، برای حمایت از توسعه استراتژی داخلی منتشر شد.

مدرسه کسب و کار

بازی لگو به یک تکنیک منبع باز تبدیل شده است که می‌تواند به طیف وسیعی از مشکلات اعمال شده و برای آنها راه حل ارائه دهد.

این روش بر مبنای چندین اصل می‌باشد که توسط تحقیقات علمی پشتیبانی می‌شود از جمله:

بازی: فعالیتی است که در زمان و فضای محدود، ساختار یافته توسط قوانین، کنوانسیون‌ها و توافق در بین بازیکنان انجام می‌شود و صاحبان قدرت هیچ نفوذی در آن ندارند. طراحی در بازی، براساس عناصر تخیل فانتزی و خلاقیت بازیکنان انجام می‌شود.

ساخت و ساز: تئوری توسعه است و نشان می‌دهد که یادگیری موثر، زمانی که مردم در حال ساخت و ایجاد هستند رخ می‌دهد.

اتصال دست و ذهن: اتصال بین دست‌ها و مغز، وسیله‌ای برای تفکر آزاد و خلاق است که برای شناسایی راه حل‌های جدید برای غلبه بر مشکلات، ایده آل می‌باشد.

آیا می‌توانم چیزی سرگرم کننده داشته باشم که واقعا به کسب و کار من کمک کند؟

در طی کارگاه‌های طراحی گروهی انسان محور، از افراد دعوت می‌کنیم تا مدل‌هایی را ارائه دهند که ما را به پاسخ سوالات مربوط به فضای مشکل، نزدیک می‌کند (به عنوان مثال، مدل یکی از بزرگترین مشکلات در کار خود را بسازید).

مشکل 2

افراد به طور جداگانه یک مدل طراحی می‌کنند که یک نمونه از پاسخ آنها به سوالات است. سپس مدلها توسط افراد شرح داده شده و با گروه به اشتراک گذاشته می‌شوند. مدیر طراحی، برای اطمینان کامل از موضوع و بررسی دقیق آن، سوالاتی را در این رابطه می‌پرسد. مجموعه‌ای از این مدل ها، برای کشف مشکل و شناسایی راه حل‌ها انتخاب می‌شوند.

به جز سرگرم کننده بودن، اتفاق بزرگ این است که تکنیک بازی لگو، بحث را به سمت مدل‌ها می‌کشاند و از شخصی مطرح کردن بحث جلوگیری کرده و در نهایت منجر به افزایش صداقت می‌شود. برای مثال، برخی از سهامداران یا مشتریان ممکن است از ارائه بازخورد دقیق و صادقانه در مورد یک مشکل اجتناب کنند. ممکن است موضوع بحث برخی از افراد ناراحت کننده باشد، اما درک درست از تجربه آنها، برای شناسایی راه حل‌های موثر بسیار مهم است.

تیم بازی لوگو

 

مطالعه موردی بازی لگو

چالش: چالش اصلی این است که باید یک دید مشترک، در میان تیم‌های مختلف طراحی خود ایجاد کنیم.

رویکرد: کارگاه با استفاده از بازی لگو، کار تیم را آسان می‌کند. به صورتی که آنها چندین مدل را برای موفقیت تیم، ایجاد کرده و مجموعه‌ای از اصول تیم را تعریف می‌کنند. شرکت کنندگان در این کارگاه، مدل‌های فردی و مدل‌های گروهی ایجاد شده را به نمایش می‌گذارند تا پس از بررسی‌های لازم، بهترین مدل‌ها انتخاب شوند.

 

نتیجه:

روش سرگرم کننده بازی لگو به هماهنگی تیم کمک کرده و منجر به درک روشنی از هدف آنها می‌شود.

این تکنیک علاوه بر کارگاه‌های آموزشی، برای بازرسی عمیق‌تر مشکل استفاده می‌شود. بزرگترین چیزی که با استفاده از آن کشف کرده ایم، میزان صداقت و راستی در نوع بازخورد و بینش مردم است.

®LEGO ®Serious Play علائم تجاری ثبت شده گروه LEGO می‌باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.