نقش بازاریابی آنلاین در افزایش گردشگری

نقش بازاریابی آنلاین

نقش بازاریابی آنلاین در افزایش گردشگری بسیار پر رنگ است. شرکت‌های گردشگری با روش‌های مختلفی فعالیت می‌کند. یکی از این ابزارها تبلیغات در سایت‌های بین المللی است که با دعوت از خبرنگاران و اینفلوئنسر‌های گردشگری و همچنین فعالیت بازاریابی و تولید محتوا منظم و مرتب و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند راهکار‌هایی برای جذب گردشگران خارجی به داخل کشور باشد.

افزایش گردشگری با روابط عمومی‌

روابط عمومی‌مانند تبلیغات غیر مستقیم می‌باشد، اما نباید انتظار کوتاه مدت بازاریابی داشت. تبلیغات و بازاریابی‌هایی که توسط شرکت‌های داخلی در ایران انجام می‌شود باید بسیار گسترده‌تر باشد. روابط عمومی‌ مانند سایر موارد دیگر معیار‌های خاصی برای سنجش خود دارد و معمولا هدف از احداث یک کمپین روابط عمومی‌ تاثیری در تصمیم گیری و ذهن مشتریان می‌گذارد.

از مزایای اصلی کمپین‌های روابط عمومی‌ و رسانه‌ای این است که با توجه به تبلیغاتی که با قطع بودجه و توقف کمپین، آثار مثبت آن قطع نمی‌شود. آثار یک کمپین روابط عمومی‌ تا سال‌های متمادی می‌تواند در ذهن مشتریان و حتی صفحات گوگل جایگاهی داشته باشد.

مهم‌ترین هدف در روابط عمومی، انتقال پیام به مخاطبان است این که بتوانیم به خوبی پیامی‌ برای گردشگر خارجی ارسال کنیم و او را ترغیب نمایم که به ایران سفر کند.

ابزار‌های لازم برای افزایش گردشگری در روابط عمومی

همانطور که پیش از این به آن اشاره شد برای انتقال پیام به مشتریان می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید. البته استفاده از آن‌ها بستگی به میزان درآمد و بودجه‌ای است ک به این بخش اختصاص داده شده است در ذیل به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:

  1. اینفلوئنسرها
  2. رسانه‌های بین المللی معتبر
  3. رسانه‌های خارجی داخل ایران
  4. تولید محتوای بین المللی و انتشار آن در وبلاگ شرکت

در ادامه هر یک از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

ابزار‌های لازم برای افزایش گردشگری در روابط عمومی

1. اینفلوئنسرها

این روش برگرفته از نام شخصی است که این توانایی را دارد که افرادی که او در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند تاثیر بگذارد. اغلب اینفلوئنسرها افرادی هستند که دنبال کنندگان بیشماری دارند که می‌توانند برای انتقال پیام خود به آن‌ها به وسیله‌ی شخص اینفلوئنسرها اقدام کنند.

2. رسانه‌های بین المللی معتبر

اغلب افراد به رسانه‌های محلی کشور خود اعتماد و اطمینان کافی دارند و به صورت مداوم اخبار‌های آن را دنبال می‌کنند. کمپین‌های رسانه‌ای در رسانه‌های بین المللی یکی از هدف‌های اصلی و مهم برای راه‌های انتقال پیام به یک واحد خاصی از مخاطبان است.

سیستم اخبار رسمی‌این ویژگی را دارد که اخبار سازمان‌های ایرانی را با در نظر گرفتن حوزه جغرافیایی شان به به صورت جداگانه از قاره گرفته تا منطقه و کشور و همچنین 12 زبان زنده دنیا ترجمه و بین سایر رسانه‌های دیگر منتشر می‌نماید و سپس گزارش کاملی از بازخورد آن را رسانه‌های جهانی می‌توان مشاهده کرد. این سیستم اخبار، کلیه خبر‌های سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف را در کل جهان به دست 400 هزار رسانه بین المللی کمه با آن‌ها مستقیما در تعامل و ارتباط است. در خبر‌های توزیعی، منبع خبری خود شرکت و سازمان مربوط است که اعتبار آن به وسیله‌ی اخبار رسمی‌مخابره می‌شود و به همین دلیل است که این مکانیزم احراز هویت از شرکت ضمانت نامه منبع خبر به رسانه‌های مورد اعتماد و همچنین رسانه‌های داخلی و بین المللی قرار گرفته است.

3. رسانه‌های خارجی داخل ایران

خبرگزاری‌های انگلیسی و عربی ایرانی مشتریان خوبی در خارج از مرز‌های سرزمین ما دارند. اعتبار و بازدیدکنندگان بالای این رسانه‌ها موجب به وجود آمدن حس اعتماد در خوانندگان شده است. منتشر شدن محتوا در این نوع رسانه‌ها نتایجی را در پی دارد من جمله موثر بودن آن بر روی مخاطبان آن رسانه، که منجر به ایجاد ترافیک بر روی وب سایت‌ها و کسب و کارها در زمینه‌های گردشگری می‌شود.

تولید محتوای بین المللی و انتشار آن در وبلاگ شرکت

طراحی سایت صنعت گردشگری روشی نوین برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان است. اغلب افراد برای جستجو کردن چیزی به دنبال او می‌گردند و برای اولین بار نیز از موتور‌های جستجوی گوگل کمک می‌گیرند. تولید محتوای خوب و رضایت بخش که در مکان‌ها مناسب است مثل وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی شرکت منتشر می‌شود که می‌تواند با جستجو کردن مخاطبان در مقابل دید او قرار بگیرند.

منتشر کردن پیام‌هایی برای افزایش گردشگر

پیش از این قرار بود که در خصوص راه‌های انتقال و سبک پیام برای جذب کردن مشتری فکر کنیم، در ابتدای امر بایستی به نتایجی را کسب نمایید که هدف از انتقال این پیام چیست؟ برای جواب دادن به این سوال شاید بگویید که فروش تور یا رزرو هتل، اما باید بدانید که این موارد تنها هدف خوبی برای شروع یک کسب و کار نمی‌تواند باشد.

نباید انتظار داشت با انتقال پیام که به واسطه‌ی روابط عمومی‌فروش مستقیم داشت کمپین‌های روابط عمومی‌دید طولانی تری دارند، که بر روی افکار مناسب تاثیر می‌گذارند این تاثیر با فروش در مدت زمان کوتاه قابل اندازه گیری نخواهد بود. نکته‌ی مهمی‌که وجود دارد نوع و کیفیت پیام‌هایی است که بایستی به شکلی باشد که برای مخاطبان جذاب باشد و مناطق درد و هیجان آن‌ها تشخیص داده شود تا مخاطبان تمایل به مطالعه در خصوص مطالب در آن رسانه باشند.
به تعدادی از این ایده‌ها می‌توان در زیر اشاره کرد از قبیل:

  1. کشور ایران امنیت بالایی برای گردشگری دارد
  2. سفری ارزان قیمت با خاطرات ماندگار
  3. کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ ایران باستان
  4. درمان در ایران ارزان است
  5. مراکز خرید و تفریحی
  6. تجربه‌های گردشگران گذشته

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

منتشر کردن پیام‌هایی برای افزایش گردشگر

1. سفری ارزان قیمت با خاطرات ماندگار

یکی از بی نظیرترین سفر‌هایی که خارجی‌ها می‌تواند به کشورمان داشته باشند این است که به دلیل ارزان قیمت بودن پول رایج کشور برای گردشگران خارجی بسیار مقرون به صرفه است. این مسئله که آن‌ها می‌توانند با کمترین بودجه به کشور ما سفر کنند و از غذا، طبیعت و آداب و رسوم آن آشنا شوند و از آن استفاده کنند.

2. یکی از کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ ایران باستان

تماشای بنا‌های تاریخی از مهم‌ترین علت‌هایی است که گردشگران را به سمت خود جذب کرده است. کشور ایران با وجود بناها و آثار تاریخی منحصر به فرد مانند شهر سوخته، قلعه ها، تخت جمشید و خانه‌های کاشان و کاروان سرا‌هایی که مربوط به سلسله صفویه می‌شود و همچنین معماری خاص و جذابی که دارد برای گردشگران خارجی بسیار جذاب و دیدنی است. با آشنا کردن و نمایش بنا‌های ایرانی و تولید محتوا به روش‌های مختلف می‌توان گردشگران خارجی زیادی را به این مناطق جذب کرد.

3. درمان در ایران ارزان است

ایران کشوری است که از نظر پزشکی و مراکز درمانی بسیار پیشرفته و بروز است. در سال‌های اخیر ایران یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران درمانی است که گردشگران خارجی به ویژه کشور‌های عربی حوزه‌ی خلیج فارس برای درمان بیماری‌هایی از جمله سرطان، چشمی‌و دندان پزشکی و برخی از جراحی‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند.

4. مراکز خرید و تفریحی

به دلیل تبلیغات مخربی که بر علیه ایران می‌شود برخی از گردشگران تصور نمی‌کنند که ایران هم مانند سایر کشور‌های توسعه یافته و پیشرفته داری مراکز خرید و پاساژ‌های مجهز و بزرگ و مجتمع‌های ورزشی باشد. به همین دلیل خوب است که از با تولید محتوای مناسب اینگونه افراد را آگاه کنیم که ایران نیز این امکانات و تجهیزات را دارد.

5. تجربه‌های گردشگران گذشته

مسلما زمانی که کسی به ما پیشنهاد می‌دهد که این محصول بسیار با کیفیت است یعنی از بازاریابی دهان به دهان استفاده می‌کند ما بهتر تمایل داریم که آن وسیله را خریداری کنیم، اما زمانی که یک شرکتی با هدف تبلیغات آن را به ما معرفی کند میزان اثر بخشی آن تا حدود بسیار زیادی کمرنگ‌تر می‌شود.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.