3 کانال بازاریابی آنلاین برای تولید مشتریان بالقوه

کانال بازاریابی آنلاین

شاید در سال‌های گذشته اینترنت تنها برای افزایش آگاهی از برند مفید بود، با این حال امروزه به لطف روش‌های بازاریابی اینترنتی بسیاری از مشاغل می‌توانند تا مشتریان واجد شرایط خود را جذب کرده و آن‌ها در مسیر قیف فروش هدایت کنند. به عنوان مثال بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک، توانسته‌اند تا از فرایند اتوماسیون برای فروش استفاده کنند. نحوه دسترسی به کاربران میانی و انتهایی در قیف فروش به تخصص و مهارت نیاز دارد.
با استفاده از تاکتیک‌های درست جذب مشتری و کانال بازاریابی آنلاین تجارت شما می‌تواند با کار کمتر افراد بیشتری را به خود جلب کند و این هدفی است که بسیاری از مشاغل برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند

با این وجود این تاکتیک تنها در صورتی موثر است که زمان کافی برای تحقیق سپری کنید و کانال‌هایی را انتخاب کنید که برای اهداف و بودجه مورد نظر شما مناسب باشند.
از طرفی تمام راهبردهایی که وجود دارد یکسان نیستند. به این دلیل که با توجه به صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، ممکن است نیاز به ابزار متفاوتی برای جذب و تعامل با مخاطبان داشته باشید.

بهترین کانال بازاریابی آنلاین برای جذب مشتری

قبل از هر چیز لازم است نسبت به این موضوع واقف باشید که مهم‌ترین کانال ارتباطی همان سایت شماست. به عبارت بهتر می‌توان گفت که سایت به معنی قلب و روح کسب و کارتان در فضای آنلاین است و باید برای موتورهای جستجو و مخاطبان بهینه شده باشد. نه تنها سئو سایت اهمیت دارد، بلکه به کمک آن می‌توانید به منبع معتبری در زمینه کسب و کار خود تبدیل شوید. اگر از کیفیت وبسایت و صفحات آن اطمینان دارید و برنامه‌های بازاریابی آنلاین شما کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، می‌توانید سیستم عامل‌های دیگر را برای گسترش و ارتقا برند خود انتخاب کنید.

هر کدام از کانال‌های بازاریابی آنلاین که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، به دلیل عملکرد قوی و خوبی که از خود ارائه می‌دهند، می‌توانند برای شما مناسب باشند. در نتیجه منجر به طراحی چشم‌اندازهای جدید، تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هدف و تبدیل آن‌ها به مشتری واقعی خواهند شد.

جذب مخاطب

3 کانال بازاریابی آنلاین برای تولید مشتریان بالقوه

3 کانال بازاریابی آنلاین برای تولید مشتریان بالقوه عبارتند از:

  1. بازاریابی ایمیل
  2. تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک
  3. رسانه‌های اجتماعی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بازاریابی ایمیل

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی وب برای تولید مشتریان بالقوه است. هر چند هنوز هم افراد زیادی تصور می‌کنند که ایمیل یکی از قدیمی‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین است، با این حال می‌تواند به شکل موثری در افزایش نرخ تبدیل نقش داشته باشد.

این روش به شما کمک می‌کند تا به راحتی از طریق پست الکترونیکی با مشتریان خود در ارتباط باشید و بسیاری بر این باورند که بسیار مقرون به صرفه‌تر و بهتر از تبلیغات گسترده یا پرداخت به ازای هر کلیک عمل می‌کند.

بازاریابی ایمیل در اشکال مختلف ارائه می‌شود:

کمپین قطره‌ای

بازاریابی قطره‌ای، ایمیل‌های مرتبط را در زمان مناسب به مشتریان بالقوه ارسال می‌کند. این کار در فاصله زمانی مشخص انجام می‌گیرد و برای افرادی فرستاده می‌شود که آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده‌اند.

این روش متشکل از پیام‌های کوتاه و مختصر در یک دوره تعریف شده، می‌باشد. از مهم‌ترین مزایای این شیوه، نرخ بازگشت سرمایه قابل توجه آن است که به شما امکان می‌دهد محتوای خود را دقیقا در بخشی از قیف فروش که مشتریان بالقوه در آن جا قرار دارند، تنظیم کنید.

خبرنامه

ایمیل‌هایی که در قالب خبرنامه ارسال می‌شوند، در بسیاری از صنایع محبوب هستند. متاسفانه برخی از مشاغل استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی خود را در این راستا تنظیم نمی‌کنند و ساعت‌ها صرف نوشتن مطالب به شکل روزنامه وار می‌نمایند، تنها به این دلیل که بتوانند خبرنامه هفتگی را پیاده کنند.

اگر تصمیم به فرستادن ایمیل برای مشتریان خود گرفته‌اید، بهتر است که زمان مناسبی را برای آن اختصاص دهید و همچنین بدانید که چه چیزی برای مخاطبان هدف تان جذاب‌تر است.

ایمیل‌های قدردانی

این پیام‌ها به طور خودکار و بلافاصله پس از خرید اینترنتی مشتریان، برای آن‌ها ارسال می‌شود. اگر درباره تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین به خوبی مطالعه کرده باشید، احتمالا می‌دانید که برخی از کسب و کارها، پس از خرید مشتریان، یک ایمیل تشکر برای ایشان ارسال می‌کنند. این یک روش هوشمندانه برای ترغیب مشتری به تکرار خرید است.

جذب مخاطب

2. تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

آیا به مزایای یک کمپین خوب که می‌تواند منجر به نتایج مثبت در کوتاه مدت و بلند مدت شود، فکر کرده‌اید؟
روش پرداخت به ازای هر کلیک از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که بودجه خود را به خوبی تنظیم کرده، هزینه اضافی پرداخت نمی‌کنید و در نهایت از نتایج مثبت حاصل از آن، برخوردار می‌شوید.

با این حال بهتر است به این موارد توجه کنید:

توضیحات مربوط به مخاطبان هدف

بدون دانش کافی در اجرای این روش، ممکن است از نتایج آن ناامید شوید، به این دلیل که موارد مورد علاقه مخاطبان خود را ارائه نداده‌اید. از این رو انجام تحقیقات کافی قبل از اقدام بسیار مهم است.

دانش و کاربرد بهینه‌سازی کلمات کلیدی

اگر به تازگی با روش‌های بازاریابی آنلاین آشنا شده‌اید، احتمالا می‌دانید که مشخص کردن کلمات کلیدی در تبلیغات تا چه اندازه می‌تواند مفید و موثر باشد. با استفاده از بهترین کلید واژه‌ها و عبارات کلیدی، روش پرداخت به ازای هر کلیک می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق بازاریابی اینترنتی، فروش خود را افزایش دهید.

3. رسانه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی از دیگر کانال‌های جذب مشتری بالقوه در بازاریابی آنلاین هستند. اینکه سیستم عامل‌های مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، باعث می‌شود که فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و بالقوه داشته باشید.

تنها فعال شدن گاه به گاه در این شبکه‌ها کافی نیست. لازم است که یک تقویم پست‌گذاری تنظیم کنید تا در زمان‌هایی که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را در این شبکه‌ها دارند، با ایشان ارتباط بگیرید. تنظیم یک برنامه استراتژیک در این مسیر تا حد زیادی به شما کمک می‌کند. علاوه بر آن سعی کنید که نظم و ترتیب ارسال پست‌ها را حفظ کنید. گاهی ارسال پست یک بار در هفته کافی نیست و لازم است که فعالیت بیشتری داشته باشید. می‌توانید با اندازه‌گیری نتایج و همچنین تحلیل رقبا در این باره تصمیم بگیرید.

مواردی که عنوان شد، تنها بخشی از کانال‌های بازاریابی آنلاین هستند. با توجه به هدفی که کسب و کار شما دنبال می‌کند، می‌توانید از روش‌های دیگری نیز استفاده کنید. به عنوان مثال ممکن است بازاریابی و تولید محتوا و یا وبینار بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. پس سعی کنید که هدف خود و همچنین نیاز مخاطبان هدف را شناسایی کنید تا بتوانید عملکرد بهتری ارائه دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.