بهترین شاخص‌های کلیدی در عملکرد بازاریابی آنلاین

عملکرد بازاریابی آنلاین

افزایش مشتریان بالقوه بخش مهمی از بازاریابی اینترنتی است که برای بسیاری از مشاغل اهمیت دارد. در حال حاضر اینترنت یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به اهدافی است که برای کسب و کار خود در نظر دارید. با این حال آیا می‌توانید بگویید که تجارت شما با موفقیت در حال حرکت است؟
پاسخ این است که شاخص‌های کلیدی در عملکرد بازاریابی آنلاین را برای مشاغل خود در نظر داشته باشید تا به شما بگوید که تا چه حد روش‌هایی که انتخاب کرده‌اید مفید و موثر بوده‌اند.

به همین منظور بهتر است این شاخص‌ها را شناسایی کنید.

تبدیل

بسیار مهم است که بدانید وبسایت شما تا چه میزان سود به دست آورده است؟
هر زمان که بازدیدکنندگان در مشاهده از وبسایت یک گام رو به جلو بر می‌دارند، به این معنی است که یک قدم به تبدیل شدن به مشتری واقعی نزدیک شده‌اند. مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که می‌خواهید در آینده چه کاری انجام دهید؟

ممکن است شاخص‌های عملکردی که برای خود در نظر گرفته‌اید، نسبت به مشاغل دیگر متفاوت باشد. اگر درآمد زیادی را از طریق تبدیل به دست می‌آورید، آن‌ها را برای موفقیت خود در آینده در نظر داشته باشید و تکرار کنید.

نرخ تبدیل

این نرخ به تعداد تبدیل‌های سایت شما مربوط می‌شود. این درصد افرادی است که به سایت شما می‌آیند و به مشتریان بالقوه تبدیل می‌شوند. برای به دست آوردن این درصد، نرم افزارهای تجزیه و تحلیل متعددی وجود دارد که در یک بازه زمانی تعداد بازدیدکنندگان سایت را بررسی می‌کنند و آن را بر اساس تعداد تبدیل‌های سایت شما تقسیم می‌کند. نرخ تبدیل به شما می‌گوید که آیا به طور موثری استراتژی‌های بازاریابی آنلاین را پیش می‌برید و یا خیر؟ بررسی هزینه استراتژی‌ های بازاریابی آنلاین به تخصص و مهارت نیاز دارد.

بازاریابی دیجیتال

نرخ تبدیل بالا به این معنی است که شما اطلاعات قابل توجهی را در اختیار مردم قرار می‌دهید و با توجه به اینکه مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کنید، ایشان را متقاعد می‌کنید که با شما تماس گرفته و یا درباره محصولات و خدمات شما بیشتر مطالعه کنند.

پایین بودن نرخ تبدیل به این معناست که افراد اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند و احتمال افزایش نرخ پرش و ترک سایت بسیار زیاد است. شاخص عملکرد در این بخش مشخص می‌کند که اگر نرخ تبدیل سایت بالاست، روند قبلی خود را ادامه دهید. در این مرحله حتی می‌توانید ریسک بیشتری انجام دهید تا عملکرد خود را ارتقا دهید.
در صورتی که نرخ تبدیل پایین است، توصیه می‌شود که به کل صفحات سایت نگاه کنید و بخش‌هایی که نیاز به اصلاح و ویرایش دارند را بهبود دهید. برای این کار ممکن است نیاز به اضافه کردن تصاویر و یا توضیحاتی داشته باشید که برای مشتریان شما اهمیت ویژه‌ای دارند.

نرخ پرش

مورد بعدی در شاخص عملکردی میزان نرخ پرش یا گزافه گویی است. نرخ پرش، تعداد افرادی را که به وبسایت شما می‌آیند و بدون مراجعه به صفحات دیگر از آن خارج می‌شوند را مشخص می‌کند.
این مورد در استراتژی‌های بازاریابی آنلاین بسیار مهم است. از این رو اگر شخصی از طریق موتور جستجو وارد سایت شما شد و به جای کلیک کردن روی یکی از پیوندهای شما یا صفحات دیگر، به نتایج جستجو بازگشت، این یک پرش محسوب می‌شود.

نرم افزارهای تجزیه و تحلیلی که در این رابطه وجود دارند، با مشخص کردن تعداد بازدیدکنندگان و تقسیم آن‌ها بر تعداد افرادی که بلافاصله سایت شما را ترک کرده‌اند، میزان نرخ پرش سایتتان را محاسبه می‌کنند.

برخلاف نرخ تبدیل، افزایش نرخ پرش به نفع شما نخواهد بود. به این دلیل که نشان دهنده این است که سایت شما توسط مخاطبان هدف یافت می‌شود، اما بدون آنکه ایشان به مشتریان بالقوه تبدیل شوند، ترجیح می‌دهند که سریعا سایت را ترک کنند.

هر چقدر که نرخ پرش پایین باشد، به معنی بازخورد بهتر سایت است. این می‌تواند مربوط به تجربه کاربری، رسانه‌های اجتماعی و موارد مربوط به آن باشد. زمانی که شاخص عملکرد شما در این بخش پایین باشد، می‌توانید اطمینان داشته باشید که اطلاعات ارائه شده توسط شما به بخش زیادی از مخاطبان هدف کمک می‌کند.

نرخ خروج

میزان خروج شبیه به نرخ پرش است، با این تفاوت که مربوط به صفحات جداگانه در سایت است. متوسط نرخ خروج برای هر فرد قابل اندازه‌گیری نیست، به این دلیل که افراد سرانجام آن را ترک می‌کنند، چه به مشتری بالقوه تبدیل شده باشند و یا نشده باشند.

با توجه به اینکه نرخ خروج با مطالعه و بررسی محبوب‌ترین و پربازدیدترین صفحات شما به دست می‌آید، مربوط به افرادی است که وقتی در یک صفحه مشخص سایت هستند، در نهایت آن را ترک می‌کنند.

تحلیل گزارش

این مورد نیز در بازاریابی آنلاین اهمیت زیادی دارد، به این دلیل که می‌تواند عملکرد شما را در این راستا مشخص کند. اگر صفحه‌ای دارید که نرخ خروج در آن زیاد است، به این معنی است که تبدیل به خوبی اتفاق نمی‌افتد. به عبارت بهتر بازاریابی و تولید محتوا و مطالب ارائه شده توسط شما، به اندازه کافی برای مخاطبان هدف جذاب و قابل توجه نیست، از این رو آن‌ها ترجیح می‌دهند که از صفحات شما خارج شوند تا مطالب مورد نیاز خود را در یک سایت بهتر بیابند. قدرت طراحی بازاریابی محتوا در مشاغل آنلاین و برای جذب مشتری فوق‌العاده است.

نرخ خروج پایین به معنای این است که شما تجربه با کیفیتی را برای بازدیدکنندگان سایت ارائه می‌دهید و همین مسئله می‌تواند تا میزان قابل توجهی به پیشرفت استراتژی‌های بازاریابی آنلاین کمک کند. به این دلیل که متوجه خواهید شد بخش زیادی از برنامه‌ای که تنظیم کرده‌اید را درست انجام داده‌اید و برای ارتقا بیشتر قادر به انجام ریسک خواهید بود.

میانگین زمان ماندن در سایت

مدت زمان متوسط، زمانی است که یک بازدیدکننده در یک صفحه و یا کل سایت شما می‌گذارند. برای موفقیت سایت و برنامه‌های بازاریابی آنلاین، نیاز است که این مدت زمان افزایش یابد. مدت زمان بالاتر به این معنی است که اطلاعاتی که به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنید، جذاب و قابل توجه هستند. این مسئله به تجربه کاربری نیز مربوط می‌شود. هر چقدر که رضایت کاربران در رابطه و مواجهه با آن چیزی که مشاهده می‌کنند بیشتر باشد، احتمال اینکه زمان بیشتری را در سایت صرف کنند، بالاتر خواهد بود.

با این حال اگر کسی پس از زمان کمی ترجیح می‌دهد تا سایت شما را ترک کند، بهتر است که بررسی کنید تا متوجه شوید دلیل آن چه بوده است. معمولا هر چقدر که نرخ خروج و نرخ پرش بیشتر باشد، مدت زمان متوسط کمتر است. این سه شاخص عملکرد به شما می‌گویند که بهتر است تغییرات قابل توجهی را در سایت اعمال کنید.

مواردی که عنوان شد، کلی‌ترین شاخص‌های عملکرد برای سایت‌ها و مشاغلی است که از بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند. موارد دیگری نیز وجود دارد که به کمک نرم افزارهای مربوط به آن می‌توانید آن‌ها را تحلیل و بررسی کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.