تجارت الکترونیک کسب و کار به کسب و کار(B2B)

تجارت الکترونیک تجارت به تجارت

انواع مختلفی از تجارت الکترونیک وجود دارد. اما محبوب ترین آن تجارت B2B است.

هنگامی که هر دو طرف در معامله تجارت الکترونیک مشاغل هستند، ما آن را تجارت کسب وکار به کسب و کار یا B2B می نامیم.

رانندگان اصلی و مسئول محبوبیت تجارت الکترونیک B2B

بهینه سازی تدارکات

اگر شما یک تولید کننده هستید نیازمند عرضه پایدار مواد خام در خط تولید هستید، در نتیجه لازم است که موجودی های انبارتان را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که مواد اولیه به اندازه کافی در انبار موجود باشد، زیرا اگر در لحظه آخر نیاز به مواد اولیه داشته باشید و بخواهید به تامیین کننده مواد اولیه خود سفارش دهید ممکن است در آن زمان تأمیین کننده، مواد خام برای عرضه به شما نداشته باشد.

همچنین، شما باید یک تیم تدارکات بزرگ داشته باشید تا بتوانید با چندین تأمین کننده ارتباط برقرار کنید تا بتوانید مواد خام به مقدار، کیفیت و قیمت مناسب را بدست آورید. و برای این همه حساب، شما به یک تیم حسابداری قوی نیاز خواهید داشت که می تواند حساب های شرکت را با شما به اشتراک بگذارد.

اما این سبک قدیمی کار بود. اگر شما به صورت الکترونیکی به تأمین کنندگان خود متصل هستید، می توانید:

  • از موجودی کم تأمین کننده اطلاع پیدا کنید
  • بهترین قیمت را بدست آورید
  • هماهنگی حساب ها را به موقع انجام دهید

به عنوان مثال، سیستم شما می تواند به طور مداوم سطح موجودی مواد خام خود، همچنین میزان موجودی تأمین کننده خود را کنترل کند. در زمان مناسب، سیستم شما می تواند به طور خودکار سفارش را به بهترین تأمین کننده هدایت کند. این خود یک مزیت بزرگ است که سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک را توجیه می کند.

مدیریت فروشندگان کانال فروش

اگر از عوامل، وابستگان، توزیع کنندگان یا سایر شرکای خود در کانال فروش استفاده می کنید، می دانید که مدیریت کانال فروش می تواند یک کابوس باشد. اما معاملات B2B آنلاین به ساده سازی روند کمک کرده اند.

با ادغام سیستم حسابداری خود با دیگر اعضاء تیمتان و کانال فروش خود می توانید مطمئن شوید که دیگر نیاز به پروسه  هماهنگی مابین اعضاء تیم در مقیاس بزرگ وجود نداشته باشد. علاوه بر این، می توانید میزان فروش و موجودی را در زمان درست برای تصمیم گیری مناسب کانال نظارت کنید.

تجارت الکترونیک تجارت به تجارت

انجام سفارش

اگر ارائه دهنده تدارکات شخص ثالث یک پلت فرم برای قرار دادن سفارشات و نظارت بر تحویل به شما ارائه نکند، شما کنترل تدارکات خود را از دست خواهید داد. همانطور که مشتریان چرخه های تحویل سریع تر و دقیق تر را درخواست می کنند، توانایی شما برای مدیریت تدارکات می تواند یک تمایز کلیدی و مزیت رقابتی باشد. از این رو سیستم های B2B که قادر به نظارت هستند ضروری هستند.

مزایای استفاده ازB2B در E-commerce چیست؟

تجارت B2B در هسته اصلی خود به دو فرایند اصلی کمک می کند:

  • امکان تبادل اطلاعات را فراهم می کند

در اوایل به وجود آمدن تجارت الکترونیک، هیچکدام از اصطلاح تجارت الکترونیکی شنیده نشده بود. در واقع EDI (تبادل الکترونیکی داده ها) یکی از اولین انواع تجارت الکترونیک بود، که قادر به انتقال و همگام سازی داده ها به صورت الکترونیکی در مرکز تجارت الکترونیک B2B است.

  • زمان چرخه را کاهش می دهد

به عنوان یک نتیجه از تبادل داده ها در زمان درست، الگوریتم های مقایسه و نظارت و فرآیندهای کسب و کار خودکار، زمان چرخه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به نوبه خود، این منجر به افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، بهبود کیفیت و تحویل سریع تر شده است.

چه کسی وب سایت های تجارت الکترونیک را ایجاد می کند؟

هر کسب و کار می تواند یک وب سایت تجارت الکترونیک B2B ایجاد کند. و اگر کسب و کار به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند وب سایت B2B خود را داشته باشد، می تواند به عنوان فروشنده در بازار های آنلاین شرکت کند.

سازنده وب سایت B2B

خریداران

اگر شما یک خریدار هستید، می توانید یک وب سایت را که الزامات شما را ارسال می کند، تنظیم کنید که در آن فروشندگان نیز بتوانند پیشنهادات خود را ارسال کنند.

این برای خریداران بزرگ حساس است.

فروشندگان

به عنوان یک فروشنده بزرگ، شما می توانید یک وب سایت B2B تجارت الکترونیک را تنظیم کنید که در آن خریداران از طریق پیشنهادات خود آن را مرتب کرده و سفارشات خود را ارائه دهند. این نوع از تجارت الکترونیک شباهت زیادی با B2C (تجارت به مصرف کننده) دارد.

بازارها

بازارها واسطه هایی هستند که تلاش می کنند با خریداران و فروشندگان مطابقت داشته باشند. بر خلاف تعدادی از خریداران و فروشندگان بزرگ، اکثر شرکت ها تجارت را در بازار ها راحت تر می کنند.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.